Ha dames, Wat hebben ze bij jullie gedaan? Ik moet zo naar gynaecoloog ben 37+2, was bij de dokter voor klachten als veel hoofdpijn en sterretjes zien en heet/opgejaagd gevoel. Is me bloeddruk 125/90, niet zo hoog zou je denken maar als ik me waardes er naast houd dan is me onderdruk normaal rond de 110/70 dus nu behoorlijk verhoogd. Wie herkent dit?
Bij 125/90 zullen ze je goed in de gaten blijven houden, maar nog niks doen. Als de bloeddruk hoger wordt evt.inleiden, maar vaak wachten ze daar liever mee tot 39 weken. Maar ligt ook maar net aan de situatie en de gynaecoloog. Als bijvoorbeeld volgende week al bomvol zit met geplande inleidingen etc.kan het zomaar zijn dat hij toch nu wil inleiden (heb jet idee dat het altijd van meerdere dingen afhangt dus). Ik had met 37+3 een te hoge bloeddruk en kreeg toen eerst bloeddrukverlagende medicijnen. Deze hielpen niet (al voelde ik me door die medicijnen weer veel beter ) toen ben ik met 38+3 ingeleid.
Mijn bloeddruk was de laatste week rond de 125/84 en bij mij werd mn urine gecontroleerd en mn bloeddruk goed in de gaten gehouden. Ik kreeg die laatste week extra controles en ben gestript. Ik ben bevallen met 40+3. Ik liep gewoon bij de vk en ben spontaan lekker thuis bevallen. Ik schrok wel toen mn bloeddruk hoog was want ik had nergens last van. Ik was alleen oververmoeid en dacht dat ik me daardoor niet zo goed voelde. Achteraf is het denk ik mn bloeddruk geweest want toen die wat lager was voelde ik me beter ondanks dat ik nog steeds net zo slecht sliep. Goed dat je naar je ha ben geweest. Better save than sorry. Probeer je niet al te druk te maken, zolang je geen eiwit in je urine hebt en je kindje het goed doet is er niet heel veel aan de hand.