En juist omdat ze zich niet IN HETZELFDE TEMPO ontwikkelen (want dat bedoelde ik met hetzelfde ontwikkelen,want ja ze leren allemaal praten,lopen,eten etc)en hun interesses ook wisselend zijn vind ik dit boek niets. Ik vind het verschrikkelijk als moeders zeggen; oh mijn zoontje is zo huilerig, hij heeft een sprongetje. Sorry maar daar wordt ik niet goed van.. Je kind is gewoon een doodnormale baby die gezond is en zich uit dmv huilen/jengelen/schateren en lachen. (En nog veel meer) baby's hoef je niet te analyseren als ze gezond zijn. Laat kinderen kind zijn met al hun bijkomstige gedragingen en uitingen. En kijk niet vooruit, je leeft nu! Geniet van je kindje zoals het is en wat het uitzichzelf laat zien! Moet je met een baby van een paar weken doelgericht gaan prikkelen etc gericht op ontwikkeling? Laat het gewoon een doodnormale baby zijn, die hebben al genoeg aan zichzelf met al het nieuws dat ze in hun leventje mee gaan maken. En inderdaad meer als de bed ermee ophogen moet je niet willen. En ts: Mijn zoontje had ook weleens een mindere dag of weleens een paar achter elkaar. Vaak was hij dan toe aan een net wat groter flesje oid. Ik denk dan ook nuchter en zoek eerst in de hoek: pijn/koud/warm/honger etc. Sprongen iig nooit waargenomen en al helemaal niet op de gezette leeftijden. Mbt leeftijd van je kindje; je kindje is net zo oud als het is. Wat dat boek ook zegt.. Ze ontwikkelen zich echt niet ineens sneller in de buik na 40weken.. Lees het, trek je eigen conclusie en ik hoor ook graag terug wat jij er van vind!
Iedereen mag zeker voor zichzelf beslissen. Maar dan moet ie wel de invalshoek van de schrijver in acht nemen en lezen wat er daadwerkelijk staat. Wat er door sommigen wordt beweerd klopt niet. Het oei, ik groei boek is geen opvoedkundige methode. Er staat alleen in wat de hersenen van een kind kunnen. Dat is leuk om te weten, vind ik. Dat je er onzeker van wordt, ligt niet aan het boek, dat hoeft namelijk niet als je de inleiding leest. Verder is het voor TS ook niet zo leuk om nu de discussie verder te voeren, ieder z'n ding inderdaad. Ik ben zeker niet geïrriteerd als er andere meningen zijn, wel als het argument niet klopt.
Ik denk dat ik me niet 'op zal laten naaien' als mini laat is met een zogenoemde sprong. Alleen bij zo'n huilperiode kan het misschien onzekerheden wel weghalen. Ik ga het doorbladeren en jullie horen van me!!! Fijne avond dames. Ik ga slapen, voor het geval mini vanacht besluit een sprong te maken
Dat boek is helemaal niet bedoeld als een checklist wat een kind wel of niet kan. Dat is voornamelijk van gemaakt door de ouders die dolgraag zo'n checklist willen afvinken (en dan het boek de schuld geven dat hun kind 'achterloopt') ts, als je die lijstjes leest voor wat ze zijn (zie hierboven), en je vooral concentreert op uitleg over de ontwikkeling in de hersenen en hoe de baby de wereld beleeft, hoe ze veranderen na elke fase enz dan heb je echt iets aan het boek. Want dan kun je ook lezen dat een baby van 5 mnd niet kan manipuleren, waarom het wreed is om een kind tijdens verlatingsangst te laten huilen, en wanneer een kind 'nee' echt snapt. zal je veel onnodige topics schelen hier
Ik werd er niet onzeker van juist geruststellend vond ik t...! Al heb ik m na 6 maanden uitgeleend haha Daarna kon ik zelf t gedrag wel linken en nu herken ik t gewoon heel goed En dus ook onderscheiden wanneer t iets medisch is
het lijkt me wel een grappig boek, als je het gewoon leest zoals het bedoelt is denk ik... Heb het geloof ik ergens op zolder liggen hier, kan het er eigenlijk wel eens bij pakken, maar ik denk niet dat er anders door naar mn meisje ga kijken. Door elke dag samen te spelen en voor haar te zorgen zie ik aan haar lichaamstaal wel wat ze wel of niet kan, leuk vind, hoe ze zich voelt enz... oja het woord "sprongetje" krijg ik ook de kriebels van!! misschien zit er wel een kern van waarheid in dat de ontwikkelingen in fases komen, maar ik heb net iets te veel moeders horen (en lezen) zeggen, "oh mijn zoontje is zo onrustig, hij zit vast in een sprongetje" en heb al zo veel topics voorbij zien komen over sprongetjes in de meeste uiteenlopende maanden en leeftijden, dat het mij lijkt alsof kinderen elke maand kans hebben op een sprongetje...
Ik vind het een vreselijk boek... Echt de moeite niet om er 35 euro aan uit te geven. Ik heb nog een exemplaar liggen, zo goed als nieuw! Voor een klein prijsje doe ik hem graag weg
Ik vond het een fijn boek. En die dingen die erin staan zijn ook geen dingen die je kind moet kunnen maar dingen die je kind vanaf die leeftijd zou kunnen gaan doen. Op dat moment zijn de hersenen er klaar voor maar dat wil niet zeggen dat je kind er dan interresse in heeft.
Ik ben blij met het boek! Sprong 1 klopte goed. Ik begin pas te lezen als ik denk dat er weer een sprong aan lijkt te komen en niet vooraf. Het geeft mij juist zekerheid.