Hallo meiden, Ik heb vanochtend de eerste spuit decapeptyl gezet. Het ging prima allemaal. Het verbaast me dat ik er totaal geen moeite mee heb. Als je me dat van tevoren had verteld had ik je waarschijnlijk voor gek verklaard. Voor mijn gevoel zijn we nu 'echt' begonnen en kunnen we gaan aftellen. Al moet ik bekennen dat de tijd voorbij lijkt te vliegen. Zo zaten we bij de intake, zo ben ik begonnen met de injecties. Zijn er meer dames in ongeveer in dezelfde fase zitten en het leuk vinden om hier over te kletsen of elkaar moed in te spreken? Groetjes, Else
Hey Else, Mijn eerste deca prik is zo'n 4 weken geleden, maar ik wil je heel veel succes wensen. Mooi dat het meeviel: that's the spirit!
Hoi Papaver, Bedankt voor je reactie! Als jij nu zo'n vier weken aan het spuien bent komt de punctie denk ik behoorlijk dichtbij. Of sterker nog, je hebt de terugplaatsing al gehad begrijp ik uit je handtekening? Is het meegevallen allemaal en voel je je goed? Groetjes Else
Ja dat klopt, ben klaar en zit in de wachtweken. Heb hiervoor 4 pogingen met andere hormonen gedaan (gonalf en lucrin) en na 3 pogingen hebben wij een zoontje gekregen. Maar de combi deca en menopur is mij veel beter bevallen. Weinig tot geen bijwerkingen (op wat chagrijnige buien na ) het was alleen langer stimuleren dan ik gewend ben. Echter was het resultaat ook super met veel goede eicellen en embryo's, nu nog hopen op het beste resultaat Hopelijk bevalt het jou ook en met mooi resultaat
Wow wat fijn om te horen en wat ontzettend spannend voor jullie nu! Ik kan me er nog niets bij voorstellen om eerlijk te zijn. Ik ben inderdaad wel bang voor de bijwerkingen aangezien ik al een week flink ziek ben geweest van de pil. Ik dat het meevalt doordat ik op het ergste ben voorbereid. Heel veel succes met afwachten. Ik duim voor een fantastisch mooi resultaat!!
hey else31! wij lopen bijnaaaaa gelijk op. ik zet morgenochtend mijn 1e spuit deca ! zit nu in de nachtdienst dus morgen ochtend prikken en slapen haha. je loopt 1 dag voor op me ! hopelijk valt het ons allemaal mee met de bijwerkingen e.d, al zie ik er als een berg tegen op. ik kan heel moeilijk omgaan met de oneerlijkheid die om het hoekje komt kijken en ben bang teleurgesteld te worden. daarnaast had ik van de clomid die ik 2 maand geslikt heb ontzettende bijwerkingen zoals enorme warmte aanvallen,hoofdpijn en vooral erg depri.. ik ben bang dat het met de deca en straks de menopur nog erger is maargoed dat kan natuurlijk ook heel erg meevallen! we gaan er in ieder geval voor 100% voor he! .
Pfffiew!! Wat leuk, dus toch iemand die in dezelfde fase zit! Bij het mei-topic zit iedereen al in de punctie fase en bij het juli-topic moeten de meesten nog beginnen. Ik heb op 25 juni de uitgangsecho gepland en jij? Nog maar een weekje de pil slikken, ik vind het zo snel gaan. De prik zetten viel me mee vanochtend. Ik leg hem morgenochtend klaar voor ik ga douchen en zet hem daarna, dan is hij niet zo koud meer. Ik geloof dat dat scheelt. Hoe zitten jullie in het traject? Zijn jullie relaxt tot dusver of ervaren jullie al enige druk? Het zal niet niks zijn geweest toen je lief die uitslag kreeg denk ik zo. Leuk dat je hebt gereageerd! Hopelijk kunnen we elkaar door de spannende komende weken slepen.
Hihi ik lees net dat je reactie hebt uitgebreid. Ik reageerde enorm heftig op de pil. Zo misselijk en moe echt blegh gewoon. Vanaf de 2e week werd het beter. Ik ben ook als de dood voor alle bijwerkingen, met name dat depri gevoel.. En ik ben bang voor overstimulatie. Ik hoor tot nu toe steeds bij de 10% dus je zal zien dat ik hiermee ook weer prijs heb
ik heb dat ook met de pil, heb een enorm opgezette buik en al 17 dagen ongigevoel. over 4 dagen mag ik stoppen met de pil ( jeeeeej ). op mijn werk prik ik elke dag patienten maar om nu mezelf te gaan prikken vind ik toch even wat anders whaha. maargoed daar ben ik niet zo bang voor. het is bij mij ook inderdaad het depri gevoel. tot nu toe heb ik dat al heel erg, heb geregeld huilbuien en ben erg snel boos, schiet dan ook echt uit mn slof. alsof ik mezelf niet kan beheersen :S ... mijn schoonzusje is net zwanger en gister hoorden we van mijn andere schoonzusje dat ze ook zwanger is... phoee je kon me wel van de grond schrapen zo depri was ik. gelukkig heb ik een enorm lieve vriend die er altijd voor me is al doe ik soms/regelmatig onterecht heeeeeeel boos tegen hem. opzich kan hij er redelijk mee omgaan, hij staat er toch wat nuchterder in. hij heeft het er ook steeds over van mischien ben je over een dikke maand wel zwanger.. ik heb zoiets van .. sssstttttt de kans is heel klein, geef me nou niet te veel hoop want dan is de klap deste groter als het niet gelijk lukt. ik ben ook bang voor overstimulatie ja, aangezien ik pcos heb. heb jij dat ook of?? de tijd gaat inderdaad heeeeel snel. ik weet nog dat ik moest starten met de pil, het voelt als de dag van gister. en nu mag ik alweer bijna stoppen en begint het echte werk ! ik vind het leuk dat we gelijk oplopen ! mag ik vragen hoe oud je bent? en in welk ziekenhuis doen julie de ivf ?? wij hebben alle controles enz. in drachten en zullen de punctie en terugplaatsing in zwolle hebben.
Hey meis, Ik ben benieuwd hoe je eerste prik is gegaan! Ik heb die van mij vanochtend niet zo lekker gezet. Volgende keer iets meer tijd voor nemen denk ik. Maar het is gelukkig zo voorbij Wij hebben ons verwachtingspatroon naar beneden bij gesteld. Nu bijna 3 jaar geleden begon mijn lief over kinderen en sloegen bij mij alle stoppen door. Ik heb een super regelmatige cyclus maar had altijd al het voorgevoel dat er iets niet goed zat. Ik bleek maar één werkende eileider te hebben en door een bbz in januari ben ik mijn goede eileider kwijtgeraakt. En zo kom je dan bij IVF terecht. Ik heb heel veel respect voor vrouwen en stellen die tot het uiterste gaan om een kindje te krijgen! Wat een doorzettingsvermogen en incasseringsvermogen heb je dan. Maar lief en ik staan er iets anders in. We doen 1 IVF poging en dan stopt het voor ons. Mocht er geen kindje uit die poging komen, dan wil ik misschien nog een laparoscopie in een poging om de linker eileider te repareren. We vinden IVF een hele grote stap en we hebben er veel over gepraat of we dit wel willen maar ik was bang dat ik misschien over een aantal jaar zou denken "had ik maar". Wij lopen in het ziekenhuis in Hoorn dat samenwerkt met het VU in Amsterdam. De punctie en terugplaatsing zullen in het VU plaatsvinden, de rest in Hoorn. Jij hebt dus regelmatig nachtdiensten? Heb je daar iets voor geregeld de komende tijd of moet je die gewoon blijven draaien?
Vergeten te zeggen, wat heftig en zwaar om twee zwangerschappen van zo dichtbij mee te maken! Ik weet hoe je je voelt. Ik kreeg vorige week 3 berichten in een week. Dat kwam wel even aan. Maar dat was niet zo dichtbij als bij jou. Logisch dat je dan van slag bent, en dat mag ook! Gewoon aan toe geven en proberen weer op te laden.
hay, nou vannochtend de eerste spuit gezet. had de naaltjes toch wat scherper verwacht haha. maar het viel me opzich mee, vond het toch wel spannend om mezelf zo te prikken! .. ach.. over een aantal dagen zal het wel gewoonte worden bij ons toch? ik heb regelmatig nachtdiensten, 4 in de maand. maar straks met de punctie en evt. terugplaatsing heb ik lekker 4 weekjes vrij.. dat is gelijk onze vakantie. aan de ene kant heel fijn want dat hoef ik niet steeds vrij te hebben van mijn werk voor controlebezoekjes enz. maar aan de andere kant... we kunnen niet even lekker op vakantie of een weekje weg want je zit toch met de echos e.d. maargoed... wij zullen inderdaad tot het uiterste gaan om zwanger te worden, ons wens is zo ongelofelijk grood dat we niet willen denken aan een leven zonder kids. dat maakt het voor ons dat er extra veel druk op staat. gelukkig zijn we nog jong. ik ben 23 en mn man is 29. maar julie hebben besloten om 1 poging ivf te doen... heb je dan niet extra veel stress omdat je natuurlijk wel wilt dat het gaat lukken? heb wel respect voor julie keuze, toch knap om zo'n grens te stellen! Al kan dat natuurlijk altijd nog veranderen dat julie zoiets hebben van, als het de 1e poging niet lukt dan toch er voor te kiezen nog een 2e te doen. voel jij trouwens al enigsins bijwerkingen van de Deca? ik merk er niks van maargoed hij zit er bij mij ook nog maar een paar uur in hahahaha. hopelijk blijft dat zo zonder bijwerkingen!
Hoi! Ja mij viel het vanochtend ook niet helemaal mee. Ik blijf tegen mezelf zeggen dat het gewoon even moet en dat het niet langer dan 10 seconden hoeft te duren. Dat sleept me er wel doorheen. Ik kan me voorstellen dat het extra druk geeft doordat bij jullie de wens zo sterk is. Ik hoop dat jullie niet lang meer hoeven te wachten en dat alles in een keer goed gaat. Wat ons betreft, ik heb pas een kinderwens sinds ik mijn lief ken dus het gevoel is iets anders. Zolang wij samen maar gelukkig zijn, dat is het belangrijkste. Qua bijwerkingen. Eerlijk? Ik heb sinds vannacht steeds om de zoveel tijd het idee dat de lucht uit mijn keel wordt geknepen. Een heel vervelend gevoel. En verder daverende hoofdpijn, maar dat kan ook door de drukte komen. Lekker dat je straks vier weken vrij bent! Even rustig bijkomen! Wij zijn eind juli een week vrij. Hopelijk aan het eind van de wachtweken. Op dagen van echo's werk ik thuis. Dan hoef ik alleen voor de punctie vrij te nemen. En ik mag mijn roostervrije dag steeds flexibel inzetten. Heel fijn een zwangere leidinggevende die het jou ook zo gunt haha. Kom jij ook echt uit Drachten? Ik heb namelijk ook jarenlang in Friesland gewoond..
hey! nou ik heb nu inderdaad ook knallende hoofdpijn vanaf gister avond. heb verder niet veel drukte o.i.d dus het zal een bijwerking zijn. verder merk ik aan mezelf dat ik wat labieller ben dan anders. ik heb vaker ff een knuffel nodig van manlief en ik claim hem een beetje haha. hij vind het gelukkig niet erg. wat de spuiten zelf betreft, het gaat me nu erg goed af, ik jens de naald er zo in. de eerste keer was ik voorzichtig waardoor het dus pijn deed. nu ik het wat harder doe voel ik het niet eens! alleen als ik de vloeistof er in spuit en na de tijd jeukt het. wat fijn dat je thuis kan werken enzo. ik werk als verpleegkundige en kan dus niet voor een controle even een uurtje weg of uurtje later beginnen. dan moet ik gelijk een verlofdag nemen of ruilen met een collega mits dit kan. heel vervelend, daarom ben ik zo blij dat alles nu mooi in onze vakantie valt. mijn leidinggevende toont ook erg veel begrip, die heeft zoiets van, moet je vrij?dan krijg je vrij, we zijn een team dus we lossen het met elkaar wel op. maargoed ik wil niet steeds mn collega's lastigvallen met diensten ruilen e.d. De meeste collega's weten inmiddels van ons icsi traject dus die willen me aan alle kanten ondersteunen dat is wel fijn. marehh.. ik woon niet in Drachten zelf, ong. 8km onder Drachten.
Hey Sterre, Jij had dus ook hoofdpijn, dan ligt het denk ik toch aan de Decapeptyl. Ik heb me zondag en maandag erg beroerd gevoeld. Sinds dinsdag voel ik me helemaal goed! Ik heb een enorme rust over me. Dat ken ik niet zo van mezelf. Lief zei zo straks ook dat ik vannacht heel rustig had liggen slapen, heerlijk dicht tegen hem aan. Ik prijs mezelf dus enorm gelukkig dat de bijwerkingen tot nu zo beperkt blijven maar wie weet wat er nog gaat komen haha. Voor jou al helemaal fijn dat je leidinggevende zo meedenkt! Op die manier kost het je dus niet tientallen vrije dagen extra. Ben jij af en toe ook al vooruit aan het denken aan wanneer de punctie ongeveer gaat zijn? Het houdt mij enorm bezig merk ik. Maar goed, eerst maar eens de uitgangsecho volgende week. Jij mag deze week als stoppen met de pil? Ik heb zaterdag de laatste. Ik snap dat niet helemaal want ik ben eerder begonnen dan jij toch? Hoe ziet jouw schema er uit?
Hey hoiii Ook ik loop bijna gelijk met jullie! Mijn eerste prik 18-6 eerste echo 28-6 spannend allemaal weer Hoe gaat het met jullie nog hoofdppijn? en hoe gaat het prikken?
Goh sas27, wat 'leuk' dat je ook ongeveer gelijk loopt ! ik heb ook 28-6 uitgangsecho. hopelijk dan ook gelijk starten met menopur. tegen mij werd vertelt dat als ze uitgaan van een gemiddelde behandeling ik dan ongeveer rond 10 juli de punctie zal hebben. dan ben ik zo'n 13 a 14 dagen aan het stimuleren. maargoed het zecht niks ! kan ook zomaar langer of korter zijn, heb geen idee hoe mijn lichaam gaat reageren. ben alleen heel erg bang voor overstimulatie omdat ik nogal ernstig pcos heb. en dat terwijl ik maar 55kg weeg. ze zeggen dat pcos vaak gepaard gaat met een te hoog bmi en als je dan afvalt de pcos minder word of zelfs verdwijnt. helaas is dat bij mij niet het geval, ik ben vorig jaar 30 kg afgevallen maar nog altijd niet van die rotterige pcos af. daarom wil de gyn me ook extra in de gaten houden ivm overstimulatie. plus dat ik voorheen gestimuleert ben met clomid en hierdoor groeiden er steeds 2 eitjes in me waar ik ontzettend veel last van had.. de laatste 2 dagen voor de eisprong kon ik amper nog lopen van de pijn. ben bang dat het straks nog veel pijnlijker word aangezien er dan nog meer eitjes gaan groeien maargoed nu voel ik me een zeurkous hihi. Wat betreft de hoofdpijn van de deca... heb er geen last meer van .. word nu wel steeds vermoeider maar dat kan ook komen omdat ik bijjjjjjnnnnaaaaaaaa vakantie heb.. haha de laatste dagen werken he zijn toch het zwaarst. ach het zal wel een combi zijn.
Hey meiden, Sas leuk dat je mee komt kletsen! Jij en Sterre lopen dus echt gelijk op. Ik ben benieuwd of jullie dan ook op dezelfde datum de punctie zullen hebben. Geeft het jou nu ook rust dat jullie al een dochter hebben en dat je dus weet dat de behandeling resultaat kan geven? En hoe heb je het traject de vorige keer ervaren? Sterre *geeft staande ovatie* 30 kg afgevallen!!! Wat bijzonder, wat knap! Diep respect en hoe is je dat gelukt? Hoe lang ben jij ongeveer? Ik woog zo'n 64 a 65 kilo bij 1.73 cm maar ik ben nu toch bijna 3 kilo aangekomen. Ik baal enorm! Want dit is het begin pas, ik ben een beetje bang voor wat er nog gaan komen. Maar goed, ik weet ook dat ik het zo weer kwijt raak als ik eenmaal stop met hormonen spuiten. Ik voel me verder nog steeds goed, ik slaap lekker, geen hoofdpijn.. Afkloppen natuurlijk haha. Ik ben ook heel erg bang voor overstimulatie, ik reageer doorgaans zo heftig op hormonen en ik kan het in juli ook niet echt rustig aan doen doordat iedereen op vakantie is. Ik moet dus echt doorzetten. Daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Maar goed, rustig blijven en alles per dag beleven denk ik dan maar. Nog maar 2 dagen de pil en dan zit de strip er al weer op en dinsdag de uitgangsecho al.. time flies!
Sterre jeetje wat knap dat je zo veel bent afgevallen! wat zou je je nu goed voelen je bent totaal geen zeurkous, het lijkt mij geen pretje overstimulatie. schijnt veel pijn te doen. hopelijk loopt het allemaal goed voor je zo, fijn dat het ziekenhuis er boven op zit en jou goed in de gaten houd! @else goed onthouden dat je de kilo,s straks zo weer kwijt bent. maar begrijp je wel, aankomen is nooit leuk! Jij mag dus dinsdag gaat snel he. Hopelijk reageer je goed op het hormoon, lekker s,avonds optijd naar je bedje gaan. Over mijn dochter ja het geeft idd wel meer rust. zij zorgt ook voor veel afleiding nu. maar ook ik weet dat een 2e misschien wel even op zich laat wachten. Op de vorige ivf kijk ik best positief op terug Heb toen wel veel last gehad van de hormonen. Veel moe hoofdpijn en mijn humeur was niet altijd even leuk Hopelijk gaat het deze keer meer vallen. Optijd naar bed gaan, en samen leuke dingen doen is een goede afleiding. en ook erg belangrijk. Ik wens jullie een goed weekend
else wat spannend, dinsdag al de echo .. ! ben benieuwd of je dan gelijk start met stimuleren. krijg jij ook menopur ? sas en ik moeten nog even wachten tot vrijdag he ! ach.. de tijd gaat echttttttt snel !! voor dat we het weten hebben we alle 3 een groeiende buik ... haha. over mij afvallen... opzich was het niet zo moeilij hoor.. ik ben 1.65m en woog op mijn zwaarst 85kg .. toen ging de knop om.. ik wist precies waar het door kwam .. ik was junkfood verslaafd. toen ik ging samenwonen proefde ik de vrijheid van.. niemand die mij meer verteld of ik gezond of ongezond eet en ik sloeg dus de verkeerde weg in. 4x per week patat,shoarma,chinees enz.elke avond een zak chips enzo. mijn vriend kon het hebben.. hij groeit nergens van al eet hij elke dag zo. oneerlijk he haha. maargoed ik kwam dus in 1 jaar 20 kg aan. ik ben altijd stevig geweest maar toen vond ik mezelf echt dik. de knop ging om en ik vervong al het slechte eten door groente en fruit. ik at geen koolhydraten meer zoals brood, aardappelen enz. wel nam ik elke wee nog 1 zak chips om mezelf niet alles te ontzeggen want dan zou ik het toch niet volhouden. ik viel ontzettend snel af en in een half jaar was ik 30 kg lichter. zonder ook maar 1 stap te sporten, dat kon ik er nietbij doen aangezien ik zo weinig kcal tot mij nam. sinsdien ben ik voor het eerst in mijn leven slank. 55kg is een mooi gewicht voor mij, al ben ik inmiddels ook 3 kg aangekomen door de hormonen maar dat neem ik voor lief.. we weten waar we het voor doen he !. wat betreft de bijwerkingen van de deca... tsjong het is raak hoor. ben ontzettend oververmoeid, kan mn ene voet niet meer voor de andere krijgen en heb ontzettend rugpijn. dat heb ik echt nooit. ook heb ik elke dag wel een erge huilbui.. gelukkig kruipt mn manneke me dan ff goed aan en is het met een kwartiertje weer over. hij vind dat het zijn schuld allemaal is .. zielig he !.. hij zij vandaag... het komt door mij dat wij niet normaal kindjes kunnen maken. het is mijn schuld en nu moet jij dit allemaal ondergaan voor mij. heb hem even goed duidelijk gemaakt dat je pas schuld kan hebben als je er iets aan kan doen en dat is niet het geval, dus dat moet ie snel uit zn koppie halen. plus, ik doe het niet voor hem maar wij doen het voor ons. nu lig ik hier languit op de bank en is hij in de spoelende regen ons paarden aan het verzetten van stukje weiland naar ander stukje weiland. ik kan er niks aan doen maar kan gewoon geen voet meer voor de andere krijgen . nougoed, aan alles komt een eind ! ook hier aan. is het bij juie ook zo vies weer?? het spoelt hier de hele dag al, het lijk de natte moeson wel .