Eerste spuit decapeptyl gezet, wie ook?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ER14, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hey meiden,

Sterre:
    Wat ontzettend knap en wat een prachtig gewicht zeg. Dat getuigt wel van enorm veel doorzettingsvermogen en wilskracht. :D
    Maar je weet nu dat je het kan, ook na de zwangerschap straks haha.
    Vervelend dat je je zo voelt meis! Niet leuk! Gelukkig is je vriend heel erg lief voor je en toont hij alle begrip. Ik vind het sneu dat hij zich zo machteloos voelt meis. Tuurlijk doe je dit voor jullie maar hij wil het je zo graag uit handen nemen en makkelijker maken. Ik begrijp zijn gevoel wel, ik heb me ook heel lang schuldig gevoeld naar mijn lief toe en heb een paar maanden flink verlatingsangst gehad. Inmiddels weet ik wel weer dat ik de liefde van zijn leven ben. Ik moest het gewoon nóg vaker horen :D

@Sas:
    Dankjewel voor de bemoedigende woorden! Ik weet ook wel dat ik het zo weer kwijt ben, tenzij het in een keer raak is natuurlijk haha. Maar goed, realistisch gezien is die kans zo klein. Ik probeer gewoon zo rustig mogelijk te blijven en naar mezelf te luisteren.

Bij mij stond de uitgangsecho al gepland op de 25e.
    Ik heb net de laatste pil geslikt dus ik verwacht de 26e iig ongesteld te worden. Dan zou ik vanaf de 28e gaan stimuleren. Ik zie het dus zo maar gebeuren dat jullie eerder de punctie hebben doordat jullie eerder met het stimuleren beginnen. Dan kan ik mooi jullie ervaringen horen en dan doodsbang heen gaan haha. Aan de ander kant, jij doet het nog een keer Sas.. dus het is vast overkomelijk?
    Ik mag echt van geluk spreken, ik heb echt bijna geen bijwerkingen. Heel af en toe hartkloppingen maar verder voel ik me goed. Wel ben ik idd wat moe en heb ik het tempo van mijn sociale leven gewoon naar beneden gegooid. Maar stiekem vind ik dat ook wel even lekker haha.

Als ik jullie niet meer spreek een heel fijn weekend! Doe rustig aan. Er zit ook weinig anders op met dit trieste weer..

2. Mar1979

Mar1979 Lid

16 mei 2012
    66
    0
    0
    Hoi Meiden,

Zou me ook 'graag' bij jullie willen aansluiten....
    Spuit sinds 10/6 Decapeptyl en vanaf morgen komt daar Gonal-F bij.
    De eerste echo staat gepland op 1/7, spannende tijden dus!

Mar1979

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Welkom Mar, leuk dat je mee komt schrijven!! Heb je op 1 juli dan je eerste follikelmeting? Ik ben benieuwd hoe je de Gonal-F zult ervaren. Voel je je goed op het moment? En zijn jullie al lang bezig?

4. Mar1979

Mar1979 Lid

16 mei 2012
    66
    0
    0
    Dankje Else31!
    Ben donderdag ongesteld geworden en kreeg vrijdag de afspraak voor 1/7 + de prikinstructie door. Had eigenlijk verwacht dit weekend nog voor een uitgangsecho heen te moeten maar niet dus. Heb jij wel eerst een uitgangsecho?

We zijn nu bijna 4 jaar 'bezig'. Door endometriose, cyste eierstok e.d. is het tot op heden nog niet gelukt helaas :(
    Inmiddels 6 IUI's met hormonen achter de rug. Heb dus al behoorlijk wat geslikt en gespoten (dit klinkt gek). De bijwerkingen zijn op zich meegevallen maar mijn humeur heeft er echt wel onder te lijden gehad. Alle emoties werden versterkt dus was of heel blij....of heel boos of heeeeel verdrietig. Om gek van te worden soms...
    De dosering van de hormonen is bij IUI veel lager dan bij IVF....
    Dus wat dat betreft zie ik er nu ook wel tegen op.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Jeet Mar, wat heftig allemaal! En dan ook al zo'n tijd hormonen gebruiken. Ik geloof zeker wel dat dat heel veel met je doet.
    Ik heb de 25e een uitgangsecho om te kijken hoe het binnenkantje er uit ziet. En verwacht de 26e ongeveer mijn menstruatie dan moet ik bellen voor de 1e fm die altijd op CD10 wordt gepland dus ik denk zo op vrijdag 5 juli..en dan ben ik heel erg benieuwd hoe het vanaf dat moment verder gaat. Vind het wel spannend worden hoor!

Hebben jullie ook echt een enorme angst voor de punctie?

6. Mar1979

Mar1979 Lid

16 mei 2012
    66
    0
    0
    Hoi,

Zeker heftig.... En dan te bedenken dat wij altijd hebben gezegd nooit de MMM in te gaan.... En kijk ons nu!
    Laatste IUI was in december en toen hebben we echt even tijd nodig gehad om bij te komen van alle emoties e.d.
    Hebben lang over IVF nagedacht en uiteindelijk besloten er toch voor te gaan. De gemengde gevoelens zijn er nog steeds.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg op zie tegen de punctie maar veel meer tegen de periode daarna.... Wel/geen bevruchting, terugplaatsing etc. Maarja eerst maar eens kijken of de hormonen hun werk doen;)

Fijne avond nog!

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ook dat is weer herkenbaar. Wij zeiden ook altijd dat we nooit zo ver als IVF zouden gaan..totdat het ineens de enige optie was.
    Ik zat huilend te wachten bij de info-avond in het VU in april. Ik kon me maar niet voorstellen dat dit echt gebeurde.
    Gelukkig ben ik een soort geek die kickt op onderzoekjes, controles en dat soort dingen. Dus tijdens de voorlichting werd ik behoorlijk getriggerd en begon ik het wel interessant te vinden.
    De gemengde gevoelens zijn er bij ons ook nog steeds. Ik heb nooit naar IVF uitgekeken zoals ik soms wel van mensen hoor..
    Die stappen na de punctie 'vergeet' ik op een of andere manier steeds.. Het zou goed zijn daar wat meer bij stil te staan haha.

Fijne avond allemaal!

8. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    welkom mar...
    ook voor jou dus ivf spannend!
    ik heb zelf ook 4x iui gehad, heb jij toen ook gespoten met puregon?
    ik spoot toen namelijk wel de zelfde hoeveelheid net zoals ik straks moet doen.

Weten jullie al welke pijnstilling jullie krijgen bij de punctie?
    Hier krijgen we een rust gevend pilletje, en een infuus met een soort morfine.
    Ik zit ook erg tegen de punctie op
    de vorige keer viel het goed te doen
    Maar toch is het weer eng.

@sterre ik vind het knap gedaan! wel herkenbaar haha toen ik ook ging samen wonen was het ook lang leven de lol
    patatje hier. kababje daar
    helaas ook niet ongestraft.
    Man lief kon ook alles hebben. idd erg oneerlijk!
    Wat vervelend dat je vriend zich zo voelt,
    mooi gezegt trouwens ik doe het niet voor hem maar ik doe het voor ons. het zo is het ook!
    Hopelijk voel je je snel wat beter door die rot hormonen

Vorige keer heb ik ervaren toen ik puregon erbij ging spuiten dat de bijwerkingen van de deca minder werden.

Wat een treurig weer zeg bah!

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi Sas,

Jazeker weet ik wat voor pijnstilling ik krijg tijdens de punctie... te weinig!! :D
    Ik krijg een tabletje dormicum wat me sloom en ontspannen moet maken en een prik pethidine in mijn bil. Ik ben aan het lobbyen geslagen omdat ik eigenlijk graag wil dat ze mijn vaginawand ook verdoven. Ik ben stom geweest en heb veel op internet gespeurd en mijn indruk is dat vrouwen bij wie de vaginawand verdoofd worden de punctie als minder pijnlijk lijken te ervaren. Maar goed, ik kan op mijn kop gaan staan, het VU zal niet meewerken haha.

Morgen de uitgangsecho. Ik merk dat ik toch wel gespannen ben, wat nou als het er niet goed uitziet en we niet verder kunnen?
    En verder merk ik nu heel duidelijk dat ik toch vermoeider ben dan normaal. Ik werk 36 uur in de week en studeer daarnaast. Momenteel heb ik mijn laatste tentamens van het jaar maar ik heb echt geen concentratievermogen. Ik baal daar onwijs van. Ik mis gewoon dat hypere gevoel dat ik normaal gesproken tijdens zo'n week heb. Maar goed, dit is een keus die ik heb gemaakt en ik kan er nu niets meer aan veranderen.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Houden jullie het nog een beetje vol qua bijwerkingen en emoties?

10. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Pethidine ken ik idd, heb ik bij mijn bevalling gehad. werkte wel oke.
    spannend hoor morgen, gaat nu snel he
    knap van je hoor en die hormonen en zo lange werk week en studie!
    Die consetratie problemen komen bekend voor. erg vervelend
    Hopelijk word het minder als we straks puregon erbij gebruiken

Hier verder alles goed, vandaag alleen niet zo mijn dag erg moe en een beetje te snel aangebrand ;)

11. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Sas, denk jij dat er nog verschil in bijwerkingen is tussen Puregon en Gonal-F?
    Omdat ik verder doorgaans goed voel ben ik bang dat ik juist door Gonal-F straks uit balans raak. Ik heb vanmiddag even geslapen en nu ben ik er weer. Gewoon aan toegeven ;)

12. Mar1979

Mar1979 Lid

16 mei 2012
    66
    0
    0
    @sas27
    Tijdens de IUI pogingen heb ik inderdaad ook Puregon gespoten. Nu aan de Gonal-F. Dosering Puregon was rond de 75 eenheden, zit nu op 187,5.
    Verschil moet er zijn.... Klopt ook wel want als ik het goed heb begrepen, streven ze bij IUI naar +/- 2 eitjes terwijl ze er bij IVF veel meer willen.
    Gisteren de eerste Gonal F spuit gezet, merk tot nu toe nog weinig gelukkig. Aftellen naar 1/7 wat mij betreft.

@else31
    Zoooooo herkenbaar wat je schrijft over het niet uitkijken naar IVF... Voelde me echt een beetje een vreemde eend in de bijt toen we bij de Gyn aangaven er eerst nog eens goed over na te willen denken. Merk ook in mijn omgeving dat mensen het een soort van vanzelfsprekend vinden om alles te proberen. Herken je dat?
    'Succes' morgen bij de uitgangsecho, hoop dat alles er ok uit ziet!

@sterre
    Voel je je al wat beter?

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    @Mar1979:
    Ja dat herken ik enorm! Onze ha had bij de verwijzing aangegeven dat wij alleen onderzoeken wilden om dingen uit te sluiten, geen behandelingen. Dat is ook altijd de insteek van de gyn geweest dus alles heel langzaam gegaan. Wij vonden alles zo snel gaan..
    Wij staan ook wat anders in het hele traject merk ik vaak en soms voel ik me daar schuldig over. We willen heel graag een kindje maar we zouden niet tot het uiterste gaan..
    De grootste angst van mijn lief is dat hij de Else die hij kent kwijtraakt, we hebben afgesproken daar voor te waken. Het mag geen doel worden. Ook herkenbaar?

14. sterre21

sterre21 Actief lid

21 apr 2011
    291
    145
    43
    he else,

wat je zegt is herkenbaar, wij wouden er ook voor waken maar het is ons toch overkomen en we hebben er vrede mee tenmiste.. mijn vriend wel.
    vooral bij mij was de grote angst om mezelf kwijt te raken, mijn vriend vind dit niet erg, hij zegt het is tijdelijk .. je bent nu anders door alle hormonen maar als het uiteindelijk lukt word je jezelf wel weer.
    tot die tijd vind hij het niet erg om te leven met een andere ikke.

ik daar in tegen vind het wel erg. ik ben mezelf namelijk al aan het kweitraken. ben totaal anders geworden inmiddels.
    van een heel sterk persoon die altijd het zonnetje in huis was. naar een persoon die overgevoelig is en om 1 rare opmerking haar de hele dag rot voelt.
    ook kan ik me niet goed inhouden als ik boos ben. laatst moest de afstandsbediening er aan geloven en was niet meer te maken.
    mijn eigen ikke is ontzettend beheerst en zou zoiets niet doen.

ik vind het zelf heel erg dat ik zo buiten mezelf treed op het moment.
    mijn vriend neemt het voor lief en steunt me. zelfs als ik om niks ineens woest op hem word maakt het hem niet uit, zo lief.

ik zit nu op mn werk. nog even werken tot 23.30 en dan komt de nachtdienst en heb ik 4 weken vakantie !!!!!!!!!!!!! ...
    nouja vakantie;)... 'ziekenhuis in ziekenhuis uit vakantie' word het meer haha.
    we gaan wel proberen om er een paar dagen tussen uit te gaan als dat lukt ivm de controles.
    het zou moeten kunnen van zondag tot woensdag dus dat gaan we proberen.
    vrijdag overdag eerst naar de TT op assen en zaterdag ook, hebben we echt mega veel zin in ( we zijn motorgekken :p )
    en vrijdag natuurlijk eerst de uitgangsecho....

trouwens.. ik heb donderdag de laatste pil gehad en ik ben vandaag al ongesteld geworden. had ik echt niet verwacht! .. zit dus vrijdag op de dag van de uitgangsecho al op cd 5 dus ik hoop dat ik dan gelijk kan starten met stimuleren :D.

Succes morgen else !! we horen het wel !:)

15. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Sterre even een dikke knuffel voor jou!!
    Ik vind het echt heel naar dat je je zo voelt en dat je jezelf niet herkent. Ik had dat tijdens mijn zwangerschap in december en dat is echt slopend. Ik was echt een schaduw van mezelf.
    Maar jij kan dit hoor meisje!! Dat gaat helemaal goed komen! Misschien knap je op als je straks wat rustiger aan kan doen en niet meer hoeft te werken. En hopelijk werkt de Gonal-F dan ook positief mee!

16. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Was even in de war ook ik heb gonal f, maar heb heb de vorige keer geen verschil gemerkt tussen de puregon en gonal f
    ervaring was wel toen ik naast de deca gonal erbij ging spuiten dat de bijwerkingen van de deca een stuk minder werden

@mar o ja dat is best een groot verschil tussen die 2 dan
    ik spoot bij de iui ook al meer puregon omdat de eitjes die wouden groeien
    ging de gonal f spuit makkelijk? is meer zo pen toch?? ben het even kwijt haha

@sterre wat vervelend dat je je zo voelt. wel herkenbaar je kan je zelf vreselijk in de weg zitten
    hopelijk voel je je snel beter meid, en dit gaat over
    wat heerlijk dat je 4 weken vrij hebt. even proberen weer lekker tot je zelf te komen
    en samen leuke dingen doen! tt assen gaaf! leuk vooruit zicht

@else succes vandaag! hopelijk kan je starten met de gonal f

17. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hey meiden,

Alles zag er prachtig uit, geen rare dingen. Ik verwacht morgen mijn menstruatie en mag dan vrijdag starten met Gonal-F. Op cd 10 hebben we de eerste uitgangsecho.
    Weer een horde genomen. ;)
    Mijn lief nog even te pakken gehad. Ik zei op een gegeven moment; moet jij niet nog iets vragen? Hij kon maar niet bedenken wat. Jij wilde toch ook zo graag een keer een prik zetten, zei ik toen :D
    De fert assistente vond het hilarisch en heeft direct een spuit klaargemaakt. Lief sputterde een klein beetje maar heeft hem gezet. Gedeelde smart is halve smart niet waar :D

18. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    else mooi dat alles goed was. lekker strarten nu en op naar een mooie opbrengst ;)
    Haha je hebt hem idd goed gehad daar, wel knap dat hij het gedaan heeft!
    dat zouden ze in het zkh vast niet vaak mee maken ;)

19. Mar1979

Mar1979 Lid

16 mei 2012
    66
    0
    0
    @else
    Wordt een beetje afgezaagd maar ook dat is weer herkenbaar. Zo zijn wij ook begonnen. In eerste instantie hadden we eventuele extra hulp bij voorbaat uitgesloten.
    Fijn dat je echo ok was!

@sterre21 Je bent niet de enige!!!!! Kan soms janken of boos zijn om niets! Manlief is gelukkig heel begripvol.... Wat ik af en toe irritant vind omdat ik zo onredelijk doe... Ik neem deze periode even bewust gas terug. Lekker tijdschrift lezen, bankhangen, sporten etc.
    Gewoon niet teveel hooi op mijn vork nemen, scheelt echt!
    Hoop dat je toch van je 4 weken vrij kunt genieten!!!
    Zal alvast duimen voor een zonnetje :)

@sas
    Ja, Gonal-F is ook zo'n pen.... Lekker makkelijk :)
    Ben ik trouwens de enige die de decapeptyl echt een rotprik vind?

20. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    @Sas: je moet het zelf een beetje leuk maken allemaal :D

@Mar: bedoel je het zetten zelf? Ik geloof dat ik veel mazzel heb met de naalden. Ik laat de spuit eerst 15 min op temperatuur komen. Misschien dat dat scheelt

Deel Deze Pagina