@mar nee ik vind het ook een rot prik, krijg hem ook moeilijk gezet het ziekenhuis vertelde wel dat er soms wat achter gebleven rubber op de naald kan zitten van de dop. dat schoonmaken met een alcohol doekje helpt. Ik vind die pregnyl spuit erg vervelend die er straks aan komt eerst al dat gedoe om hem zelf klaar te maken . en de dikte van die spuit brrr
@Sas: ik heb inderdaad dat een naaldje soms wat lastiger gaat. Dan voel je echt weerstand. Ik heb trouwens specifiek om Ovitrelle gevraagd ipv Pregnyl. Het zou echt iets voor mij zijn om de ampullen te breken haha. Vanochtend ongesteld geworden en dus vrijdag beginnen met Gonal-F en volgende week vrijdag de eerste fm. Het gaat heel snel voor mijn gevoel!
@else De deca naalden zijn een stuk dikker en lijken wel bot ofzo. Blijft een vervelende prik.... Geen drama hoor maar voel m wel en dat heb ik bij de Gonal-F pen niet.
Hoi dames, Ben zelf gisteren begonnen met Decapeptyl. Lijkt me fijn om hier mee te kletsen/lezen met jullie. Vanaf morgen ga ik Puregon erbij prikken (100 eenheden) en dan 3 juli de controle echo. Ben echt benieuwd of dit onze wens in vervulling gaat laten gaan! Liefs Rittjuh
ritthuh leuk dat je mee komt kletsen! succes natuurlijk! else misschien wel een idee om naar ovitrelle te vragen! idd het bezig zijn met die ampullen blijft lastig
Ik hoor julie allemaal over puregon en gonal f .. ik moet straks stimuleren met menopur.. dat zal dezelfde werking wel hebben.. maar het verschil is zeker dat gonal f en puregon kant en klare pennen zijn?? .. ik móet de menopur dus elke dag zelf mengen, 2 ampullen menopur en 1 ampul vloeistof.. opzich geen ramp want ik meng injecties op mn werk ook dagelijks maar ik vind het wel een gedoe. Had ook liefer kant en klare gehad.. enig idee wat verder het verschil is tussen gonal f puregon en menopur? P. s. Er komen steeds meer bij te kletsen gezellig !
Welkom Rittjuh! Jullie hebben vast even moeten opladen na 6 niet gelukte IUI-pogingen. Hoe staan jullie er in? Hebben jullie er vertrouwen in of zijn jullie toch enigszins sceptisch geworden? @Sas: ja, ons fert ass deed er niet moeilijk over. Je hebt wel een eigen bijdrage van 40,- Ook heb ik ergens gelezen dat vrouwen minder bijwerkingen ervaren dan bij Pregnyl.. De moeite waard om er naar te informeren toch? @Sterre: het heeft denk ik te maken met waar het ziekenhuis 'zaken' mee doet qua medicijnen? Ik heb ook weer ergens gelezen dat de Menopur vriendelijker is qua bijwerkingen maar het steeds mengen lijkt mij inderdaad wel een gedoe ja.. Kom je al een beetje in de vakantiestemming? En hoe voel je je nu?
vakantiegevoel gaat binnen enkele dagen vast komen ! ben gister en vandaag heel druk geweest, we moeten het weiland van ons paardjes ophogen dus gister en vandaag de hele dag zand geschept + stenen gesjouwd haha, niet echt vakantiewaardig . maar we gaan zondag tot woensdag lekker er even tussenuit ! heb vandaag even geboekt . mn mannetje heeft pas vanaf vrijdag vakantie dus dan zal mijn vakantiegevoel ook vast op gang komen . voel me inmiddels wel iets beter alhoewel ik nu weer wat raars heb.. sinds vanmiddag pijn aan mijn eierstok... ??!! voelt exact hetzelfde alsof ik een eisprong moet krijgen dan voel ik ook altijd deze pijn ( meestal ook linker eierstok) .. . nu ben ik bang dat het een cyste ofzo is want het is alleen mijn linker eierstok die pijn doet met lopen enzo. moet mezelf niet zo gek maken, mischien is het wel niks maar ik ben bang dat het wel iets is en ik vrijdag niet mag starten met menopur. maargoed door de decapeptyl word toch alles stil gelegd. dan zou je zeggen dat er geen cystes o.i.d. kunnen ontstaan?????? @ sas .. hoelaat heb je eigenlijk vrijdag de uitgangsecho ?? was ff benieuwd , ik kan niet wachten hihi wij hebben hem om 09.05u
sterre wat goed om te lezen dat je je weer wat beter voelt. Blijven jullie in nederand de dagen dat jullie weg gaan? Ik mag vrijdag 11:15. Ik ben erg benieuwd wat ze zeggen. die buikpijn heb ik ook gehad deze week, net of ik een eisprong kreeg. zou er wel bij horen. je zelf niet te gek maken hoor heeft je man ook 4 weken vrij? lijkt mij ook wel een gedoe om elke dag zelf de spuiten klaar te maken maar je bent er handig is, dat scheeld weer een stukje wete jullie ouders/vrienden dat jullie een ivf poging doen?
@Sterre: ik heb dat af en toe ook gehad. En ik had afgelopen week ook steeds dat ik bang was voor een cyste. Er is vast niets aan de hand. Heb er al vertrouwen in. Nog maar twee dagen en dan je lief ook lekker vrij en lekker tot rust komen samen! Heerlijk! Ik ben ook wel benieuwd waar jullie naartoe gaan @Sas: doordat ik in januari met spoed ben opgenomen weet iedereen nu wel van de situatie en ook dat zwanger worden op de natuurlijke weg niet meer lukt. Een aantal mensen weet ook dat we al begonnen zijn maar niet veel. We hebben aangegeven er zelf wel over te beginnen als we het er over willen hebben. Dat werkt prima! En bij jou?
Hoi meiden en welkom Rittjuh! @else: Ben ff nieuwsgierig.....weet je al wat de dosering Gonal-F wordt? Jullie doen combi VU en WFG toch? Wat doen ze dan in het WFG en wat in de VU? Wij doen alles in de VU. @sas: inmiddels weten mijn (schoon)ouders, (schoon)zus, zwagers en een aantal goede vrienden het. Mijn zus + zwager hebben een tweeling d.m.v. ICSI en mijn beste vriendin + man ook. Kan daar dus wel mijn ei kwijt en manlief ook. Mijn ouders leven ook heel erg mee. Schoonfamilie weet niet zo goed wat ze ermee moeten helaas en die zijn van mening dat je tot het uiterste moet gaan om ...... En dat botst zo af en toe omdat wij die mening niet delen. @sterre: vandaag lekker gebikkeld dus, kan weer van je lijstje af
@Mar: de dosering Gonal-F is 150 eenheden. Wij hebben de punctie en terugplaatsing in het VU, voor de rest alles in het WFG. Daar zijn we allebei blij om. Het WFG voelt zo goed voor ons, fantastisch geholpen en ze staan open voor eigen inbreng. Het is een klein team dus je ziet 'bekende' gezichten. Het enige nadeel is dat ik lang moet wachten op een consult met mijn eigen gyn. Maar dan maak ik een belafspraak en als zij het dan ook belangrijk vindt, propt ze me er gewoon tussen haha. Hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe in het VU? Was jij ook op 18 april bij de info avond? Mensen leven ook wel heel erg met ons mee, maar ze begrijpen inderdaad niet hoe we er in staan.
@else: onze ervaringen in de VU zijn tot nu toe ok maar voel me wel meer een nummer. Gaat soms een beetje rommelig omdat je met meerdere afdelingen te maken hebt. Hiervoor zaten we bij het ZMC en dat was ook een klein team, heel fijn! Daar blijven was helaas geen optie. Gyn van ZMC heeft gisteren wel gebeld om te vragen hoe het ging, zoooo lief!!! Ze had niet verwacht dat we toch een IVF poging zouden wagen en wilde ons succes wensen. Zijn niet naar de info avond van 18/4 geweest.... Toen waren we nog aan het nadenken
O gelukkig om te horen dat die "eisprong" pijn bij julie ook wel eens zo is ( geweest ) ! Dat stelt me weer enigzins gerust! ! Maar wij gaan 3 dagen naar limburg .. we wonen zelf in friesland dus dat is voor ons al een beetje buitenland haha .. we gaan maar een paar daagjes dus dan vliegen we niet naar het buitenland. Heb er wel mega zin in, gewoon even niks ! Morgen zal ik mn vriend ophalen uit zn werk ( hij móet de bus van de zaak inleveren ) en dan hebben we vakantie Oja, om de vraag te beantwoorden of fam/vrienden van ons icsi poging weten... Toen we te horen kregen dat we alleen in aanmerking zouden komen voor icsi hebben we het gelijk vertelt aan mijn ouders en zus. Later heb ik het ook bekent gemaakt op mn werk. Er waren al een paar hechte collegas die het wisten maar na een gesprek te hebben gehad met mn teamleider was hwt toch het beste dat iedereen er vanaf zou weten. Ook omdat ik niet zomaar even snel vrij kan nemen enzo. Teamleider zij ook, we zijn een groot maar hecht team en als ze er van af weten kunnen we de diensten met zn allen oplossen enzo. Ik heb er geen sec spijt van dat ik nu open kaart speel op mijn werk. Ze steunen me enorm ( al heb ik nu vakantie haha )
@Sterre: heeeeuuurlijk! Nu hopen op mooi of in ieder geval redelijk weer en dan lekker even weg! Ladies: zijn jullie momenteel helemaal alcoholvrij?
@else .. het weer zou volgensmij redelijk blijven zoals de vooruitzichten nu zijn. Ik ben wel alcoholvrij .. lastig om mn weintjes te missen maar ik heb er geen goed gevoel bij om nu nog te drinken. Vriend drinkt ook geen bier meer. Zijn gevoel zegt hetzelfde. Hij heeft in "goede conditie" maar 200.000 zwemmers dus we nemen geen risico dat die dronken worden whahahaha . En jij ?
@Sterre: knap hoor! Van jullie allebei! Lief ook van je vriend. Ik snap dat jullie zuinig zijn op zijn zwemmers. Lief werkt in de horeca, al 15 jaar en daar vloeit de drank rijkelijk. We houden allebei wel van een wijntje. Toen ik aan de pil begon ben ik gestopt met wijn drinken (een fles drinken we samen namelijk wel op) en dronk ik af en toe een rosé portje. Sinds de decapeptyl drink ik niets meer. Ook omdat ik niet wil dat mensen straks precies weten of ik in de wachtweken zit/zwanger ben etc. Ik verwacht een beetje van lief dat hij solidair is maar dat kost hem veel moeite. Hij drinkt niet dagelijks hoor, en vaak maar een biertje. Misschien ga ik er ook wel te spastisch mee om? Maar dit is het enige wat hij kan doen en ondanks dat zijn score de vorige keer goed was, wil ik het risico liever niet nemen. IK heb nu een liter vers geperste jus d'orange staan waar hij elke dag een glas van neemt. Daar worden ze lekker bewegelijk van haha.
Ja? Worden ze daar bewegelijk van? Whaha ik ren morgen naar de supermarkt voor sinasappels .. lol. Je gaat er helemaal niet spastisch mee om hoor! Ik vind ook dat dat 1 van de weinige dingen is die de man voor ons kan doen hihi. Al kwam mijn vriend er zelf mee, hij zij ook.. stel dat het raak is .. stel ... Dan drink ik ook 9 maand niet want als er wat gebeurt moet ik je altijd kunnen rijden dus dan kan ik beter nu gelijk maar helemaal stoppen Hahaha. Okee het kan ook TE ! maar het is wel lief. Terwijl hij anders elke avond 2 of 3 biertjes achterover sloeg Ik vind het, ondanks we weten waar we het voor doen toch een gemis om op vrijdag avond ofzo niet even een lekker wijntje (of 2) te nemen, heb jij dat ook? ..
Ja? Elke avond 2 a 3 biertjes? Hmmm, dan ga ik toch wel een beetje spastisch met mijn lief om hoor haha. Vrienden van ons zijn met de 5e IUI zwanger geraakt. Door de periode heen is hij gestopt met roken, bijna helemaal gestopt met drinken en elke ochtend een glas verse jus. En de aantallen maar ook de bewegelijkheid schoten omhoog. Het kan iig geen kwaad haha. Slaap lekker alvast!
Mijn vriend rookte ontzettend veel en dronk naar mijn idee ook te veel. Hij nam nooit groenten en fruit en ga zo maar door. In die periode is de laatste zaadtest geweest. Inmiddels is hij helemaal van het roken af en ook van het drinken. Plus, hij eet nu wel groente en fruit en krijgt vit.tabletjes van me. Ik ben stiekem wel benieuwd of de aantallen ook omhoog geschoten zijn. Kan bijna niet missen lijkt me haha. Trusten !