Punctie onder narcose, ervaringen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ingeping, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi meiden,

Heb komende donderdag de punctie van onze IVF behandeling. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen met punctie onder narcose. Ik ga namelijk onder narcose. Vorige punctie waar ons eerste kindje uit is ontstaan was niet fijn. Dus gekozen om dit keer onder narcose te gaan.
    Nog nooit geweest. Dus dat is wel extra spannend.

Ben benieuwd maar jullie ervaringen

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb ze allemaal onder narcose gehad. Wat wil je weten?

3. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi,
    Wat fijn dat je ze onder narcose hebt gehad. Hoe heb je het ervaren de narcose? Daar zie ik eigenlijk het meest tegenop. Het is natuurlijk het onbekende waar je dan mee te maken hebt.

Je hebt ook al heel wat achter de rug maartje, heftig!

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb ongeveer 4 weken geleden een punctie onder narcose gehad. Vooraf scheet ik 7 kleuren (ik ging allemaal enge dingen lezen op google over mensen die slecht uit een narcose kwamen enzo), maar mijn angst was volledig onterecht. Het was een bijna prettige ervaring te noemen! Zou het ZO weer doen.

Ik moest me uitkleden en zo'n operatiejurk aandoen. Daarna ging ik op een stoel zitten en kreeg ik een infuus in mijn arm. Ik geloof dat ik dat achteraf nog het engste vond. Daarna liep ik naar de operatiekamer en daar moest ik met mijn benen in de beugels gaan liggen. Toen kwam de narcotiseur en ik, controlefreak als ik ben, vroeg of hij me wilde waarschuwen als hij me onder narcose ging brengen. Nou, de man zei "ik ga nu wat medicijn toevoegen aan je infuus". Ik geloof dat ik nog ok heb gezegd en vervolgens werd ik 1 seconde later wakker met een kruikje op mijn buik en een zuster naast me die me een pakje appelsap gaf. En ik voelde me op mijn buikkrampjes na heerlijk uitgerust.

Ik weet dat een narcose ansich altijd risico's met zich meebrengt, maar toch kan ik iedereen aanraden om een punctie op deze manier te doen. Ik geloof oprecht niet dat de risico's van zo'n korte narcose slechter zijn dan de immense stress die de angst voor zo'n punctie met zich meebrengt.

Succes morgen, en laat ons nog even weten hoe het was!

Liefs BB

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb mijn punctie in Gent gedaan. Heel veel pijnstilling, maar ik was er nog wel 'bij'. Dus dat is anders dan onder narcose denk ik?

6. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Wat een fijn verhaal Betty, welk zkh zit je? Ik moet ook gewoon de boel op me af laten komen. Heb al veel mensen gehoord dat je zo vertrokken bent en voor je het weet ben je er alweer. Dus probeer ook zo nuchter mogelijk te blijven voor mezelf.
    Ik laat weten hoe het was.

En idd Hilly ik heb de eerste punctie ook onder pijnstilling en rustgevende medicatie gehad maar vond dit echt geen fijne ervaring. Maar elke vrouw ervaart het anders.

7. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Gisteren de punctie onder narcose gehad. Nou het is iedereen aan te raden. Allemaal wel spannend maar dat je de punctie niet meemaakt is echt fijn. Waren 15 eicellen waarvan een paar niet rijp. Morgenochtend bellen of er bevruchting is!!!

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Het was wel compleet anders dan in het NL zkh hoor. In Gent heb ik helemaal niets gevoeld, ik was alleen niet 'out', vandaar dat ik denk dat hetniet hetzelfde is als onder narcose. In NL vond ik het een middeleeuwse bedoening, vergeleken bij Belgie.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Heel veel succes!

10. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Ik heb precies dezelfde ervaring. Heb zelfs een kijkoperatie onder plaatselijke verdoving gehad. Nog mooit zo een pijn gehad,stellerjs idioten in dat zkh

11. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    wees daar maar blij mee ik kreeg alleen verdoving via een stom pilletje en in de vagina verdoving en mijn eierstokken zaten hoog ik viel bijna flauw van de pijn en een paar scheld woorden kwamen er wel uit

erna zij ik tegen mijn man dit nooit meer , geheel verdoven anders never nooit meer :D

succes alvast en toi toi hoop voor jullie veel mooie emmys

12. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Dit was gewoon in NL hoor, eerste keer was in het VU drie jaar geleden. Was echt niet leuk. En nu in. Medisch Centrum Alkmaar onder narcose, vond het super fijn en aardige mensen om je heen.
    Op deze manier is het voor mij al een stuk toegankelijker om een punctie te ondergaan. En ben het eens dat NL over het algemeen hard is voor de vrouw!!

13. Mijn eerste punctie (zonder narcose) was echt een hel, de tweede echt een eitje.. Ik was vooraf ook doodsbang voor de narcose, dacht dat ik niet meer wakker zou worden en dergelijke.. Maar echt, een punctie onder narcose is héérlijk (niet dat het hielp toen iedereen mij dat vertelde, voor ik m'n punctie onder narcose kreeg, maar misschien stelt het jou wel gerust ;) ).

Oh.. Ik zie nu dat je 'm al gehad hebt.. Fijn dat het zo goed is gegaan! Ik hoop mee op mooie bevruchtingen!

Deel Deze Pagina