eerste spuitje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cinderella22, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    hallo mama's

mijn zoontje is 2 maanden en krijgt morgen zijn eerste spuitje. Hebben jullie tips?
    Moet ik niet van te voren een paracetamol zetpil toedienen? of is hij daar nog te jong voor

alvast bedankt

:cry:

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nee hoor, ik zou niet vantevoren iets geven!

Gewoon kijken of hij last heeft achteraf,Alyna heeft bijvoorbeeld helemaal nergens last van gehad, zelfs bijna niet gehuild bij het spuitje zelf.

3. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik zou ook even afwachten hoe het gaat.
    Alyssa heeft ook nergens last van gehad, en ook bijna niet gehuild.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik zou niets geven, word ook afgeraden omdat het kind het ZELF moet bestrijden, als je van tevoren paracetamol geeft, heeft de prik zn werking niet goed.
    Koorts is goed bij een kind, een teken dat zn afweersysteem werkt.
    Ik zou niet onnodig PM geven, tenzij het kind er echt veel last van heeft.

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik nam een koud/nat washandje mee voor na de prik, op advies van de wijk zuster

6. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    het was zo erg :cry: ik moest ook bijna huilen. het was zo zielig want hij was me zo lief aan het aankijken en toen opeens die prik!

hij ligt nu vredig te slapen, ik hoop zo dat hij er niet ziek van wordt

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je zou er evt nog wat arnica op kunnen smeren. Dan blijft de plek soepel en blijven blauwe plekken weg.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik las het helemaal verkeerd, ik las dat je zoontje 2 maanden was en dat hij zijn eerste spRuitje kreeg! Ik dacht nog, nou ja, wie geeft een baby van twee maanden nu 1 spruitje en dan nog wel in de zomer... :)

Maar goed, ik geef ook nooit iets van tevoren, masseer haar beentje een beetje, maar dat doen ze bij ons op het CB ook voor ze de prik geven.

9. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
  10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    en hoe is het vandaag gegaan met de kleine zielepiet?

11. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    gaat helemaal goed. hij heeft geslapen tot half 9. en is nog altijd even tevreden en lacht gewoon. alsof er niks gebeurd is

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier geen koorts gehad, wel een uur erna dikke rode benen, daar heb ik 1 zetpil voor gegeven omdat ze erg huilerig was, verder helemaal niets. Ze is de dag erna nog wel sloom geweest.

13. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0
    Wat ik mee had is een boterhamzakje gevult met appelstroop en die in vriezer leggen want dat bevriest niet en die kun je na de prik me maar wel in een washandje op de benen leggen.

14. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik mocht van de zuster op het bureau juist geen washandje erop leggen.dat was altijd wel.. maar is sinds pas veranderd.. maar hoe dan ook ze wilde echt niet dat ik dat deed :(

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Koude dingen mocht hier juist niet.. Dan verminderd de bloedstroom, en blijft die plek langer pijnlijk..
    Paracetamol liever niet bij koorts. Alleen als het erg hoog is, en dan blijven geven voor 24 uur. Dan zijn de prikjes uitgewerkt. Anders kan de koorts ineens gaan pieken als de PM uitgewerkt is, en heb je een kans op een koortsstuip..
    Of als ze geen/amper koorts hebben, maar wel veel beenpijn, dan mag PM wel weer..

Na het prikken even masseren helpt ook de pijnlijke beentjes te voorkomen. Arnica moet je trouwens rond het prikgaatje smeren, liever niet erop.

16. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Moeilijk he? Had ik ook hoor, ik stond echt te huilen! :confused: Ze heeft er verder helemaal geen last van gehad, van de tweede ook niet. Maandag moet ze de 3e, dan ben ik er gelukkig voorlopig vanaf :(

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    mmm ja heb ik ook wel eens gehoord, maar een washandje wat je onder de koude kraan houd is niet super koud, en door dat washandje stopte het bloeden altijd wel meteen. denk dat het meer daar voor was als voor de pijn... ik probeerde altijd een afspraak te krijgen vlak voor het voeden, en vanaf 6 maanden nam ik iets lekkers mee, soepstengel, appeltje, beetje roosvicee. zo snel mogelijk afleiden. meestal was hij het al vergeten voor hij weer in de wagen zat. gelukkig hier ook niet echt bijwerkingen, lichte verhoging, maar dat sliep hij weg.

Deel Deze Pagina