eerste spuitjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannnniee, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    morgen is het dan zover.
    yenthe krijgt haar eerste spuitjes,
    en eerlijk gezegd ligt mama er al 3 weken wakkker van.
    vind het zo zielig dat ze me meisje pijn gaan doen.

ik weet dat ze niet meer zo snel ziek worden.
    maar het lijkt me zo verschrikkelijk omhaar zo hard te laten huilen en pijn zien te hebben.
    zijn er nog meer meiden die zooo bang waren van haar eerste spuite?

zelf ben ik helemaal niet bang van spuiten.
    maar niemand mag me meisje pijn doen.

zit er zo vol van dat ik hier echt me verhaal moest komen doen.
    en dan nog moet ik pas om 16.45..
    pfff!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar Baby en Dreumes.
    Graag goed kijken waar je iets plaatst.
    Elmo

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Oh zeer herkenbaar, ik lag er zelfs wakker van. M'n man moest mee, want hij moest haar vasthouden, ik kon dat niet.

Toen de spuit gezet werd kon ik niet kijken. En ja ze huilde, en hard ook. En toen kwam spuit 2 en huilde ze weer.

Maar 2 minuten later was zíj t hele gedoe vergeten en zat ik nog te shaken.

Bij de vorige sessies overigens, met 4 maanden geloof ik, lag ze te láchen tegen de vk die de prik zette, maf kind ;)

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna heeft niet gehuild bij haar eerste prikjes, klein beetje 'gemiept' maar toen was die naald er al uit ;)

Ze hoeven niet echt heel erg te huilen hoor.Het kan natuurlijk maarja, je moet maar zo denken, ze gaat nog veel harder huilen als ze echt ziek wordt.;)

Maar ik snap je gevoel wel! :)

5. Anique

Anique Niet meer actief

misschien is het toch beter om rustig te proberen blijven.. ik denk dat een baby'tje het aanvoelt als jij bang bent. En misschien er ook onrustiger van word.. of is dat een raar idee?
    Ik denk zelf dat misschien die darmkrampjes wel veeeeeeel naarder zijn voor een baby'tje, en voor een baby'tje is het echt niet zo erg denk ik hoor... hij/zij ziet het ook niet aankomen zoals wij, voor hun is het echt alleen maar even dat prikje en klaar...

6. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Nick heeft gister zijn eerste prikjes gehad. Was er ook zenuwachtig voor. Nick huilde ook heel kort even heel hard, maar toen ik oppakte was hij meteen stil, hij snikte alleen nog wat na. Ik vond het gelukkig meevallen. Het was natuurlijk even niet leuk, maar heel snel weer voorbij.

Succes vanmiddag!

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik vond het ook vreselijk die eerste prikjes, ik heb er wakker van gelegen. Toen ze eraan kwam met de prikjes werd ik zo warm. Ze heeft eventjes gehuild en is daarna als een blok in slaap gevallen. Het viel mij mee achteraf. Sanne is er gelukkig niet ziek van geweest.

8. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik vond het ook heel moeilijk en heb zitten snikken... Nog harder dan zij bijna. Gelukkig was zij het al snel vergeten leek het en had meer last dat ze niet goed kon slapen daarna, omdat ze niet ingebakerd mocht worden. Verder ging het prima, niet ziek of iets dergelijks.

Maar het is heel herkenbaar hoor! En ondanks mijn ervaring nu zie ik op tegen 8 juli, dan mag ze weer..... Het is gewoon niet leuk als je kindje pijn heeft, al is het maar voor even én voor een goed doel!

Sterkte vanmiddag.

9. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    dank je wel allemaal.

ik heb er vanacht niet van kunnen slapen.en ons meisje slaapt als een roos,die weet niks.

ik heb zelfs me ma gebeld,of ze met me mee wilde gaan, terwijl ik al die tijd gezegd heb datik alleen ga omdat ik het toch echt moet leren.

whaaaa ik wil eccht niet..
    mijn arme meisje!

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Heeeel herkenbaar...ik was voornamelijk bang voor het feit dat ie er ziek van kon worden. Ons manneke is nl. de eerste week van zijn leventje ziek geweest en heeft op de kinderafdeling gelegen. Ik was een paar weken voor de inentingen al bezorgd en nerveus. Het prikken vond ik ook heel erg, hij krijstte, zo zielig. En hij is er wel wat ziek van geweest en een paar dagen echt van slag. Volgende week vrijdag moeten wij weer....pfff...zie er nu alweer tegenop....

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Pfff 21 juli zijn wij aan de beurt.. Ik lig er nu ook al wakker van. Heb tegen mn man gezegd, dat hij echt wel vrij moet nemen. Want we gaan gewapend met z'n 3en.

Afgelopen maandag moest ik voor het eerst naar het cb. Sasha huilt eigenlijk nooit. Er was een jongetje van ongeveer 2, die kreeg ook prikjes, hij kwam terug en krijsen joh. Sasha trok een pruillip en ging gewoon meehuilen! Echt zo'n zielig jammerhuiltje. Dat wordt straks nog wat!

12. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Ik vind en vond die 1e prikjes niet zo erg. Ik zie meer op tegen de komende prikken omdat Jelte nu wél dingen door heeft. Maar me er nou écht druk om maken, nee dat doe ik niet, het moet toch en hoe relaxter ik ben, hoe makkelijker het voor Jelte is.

13. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

helemaal mee eens.

ik moet toch

hoe rustiger jebenthoe beter voor haar.

ik zit zelf heel de dag al met haar op schoot. en loop zelf te huilen. en zij is zich van geen kwaad bewust. normaal slaapt ze nu.maar wil ze bij me hebbe.
    lijk wel een slechte moeder :s

maar goed. nog even wachten dan mogen we. en ben ik er van af

ik schaam me diep.
    waarom heb ik er toch zoveeel problemen mee

14. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    haha, omdat je het op jezelf betrekt op jouw niveau!
    Hoort erbij, hoort erbij! Komt goed, komt goed!

15. Debbieee

Debbieee Lid

11 okt 2007
    29
    0
    0
    Almere
    De eerste keer was ik zenuwachtig.
    Ook omdat ik niet wist wat ik precies kon verwachten, vond het ook wel eng eigenlijk.
    Maar het is me echt mee gevallen.
    Ze had niet gehuild, alleen een beetje gemopperd.
    Ze is er ook niet ziek van geweest.

Vandaag heeft ze de 2e gekregen, en was het toch wel ff huilen. Maar het was ook zo weer over.
    Nu ligt me meisje lekker te slapen.. ben benieuwd hoe ze er nu op reageerd.

16. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    O wat herhenbaar, ik moet volgende week voor haar 2e sessie prikjes.
    Ik vond haar de 1e keer wel heel stoer, ze was stoerder dan ik :)
    Ze gilde even tijdens het prikken maar daarna fff nasnikken en klaar.

Ze heeft alleen wat lichte verhoging gehad 's-middags en als een roosje geslapen.

Even een tip ( misschien heel erg overbodig)
    Masseer gelijk na het prikken de plek en doe veel fietsen met de beentjes...vinden ze heerlijk.
    Geen ijs of koude washandjes...

We blijven toch mama's hé.....

gr veer

17. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    bednak voor al jullie adviezen.
    ben ik blij mee.
    ik ga zo me meisje wakker maken, en dan klaar maken om naar t bureau te gaan...
    hpelijk valt het mee.

ben vanmiddag maar met me meisje is ons grote bed gaan liggen, en zijn we samen in slaap gevallen. zijn we de dag toch een beetje door gekomen

18. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    hier moet angelo ook Dinsdag voor zijn 1e prikjes, hopelijk valt het allemaal mee..

19. valhalla

valhalla Niet meer actief

Nou, was het te doen? Heeft ze hard gehuild of viel het mee? Hoop voor je dat 't (ook voor jou) te doen was!

Lena heeft ook even gehuild (nou ja, gekrijst, bij de tweede prik) maar 5 seconden later pakte ik 'r op en toen zei ze *snif* en toen was het vergeten...

Ze heeft er ook helemaal geen last van gehad overigens... Heb wel een uur lang steeds met die beentjes lopen 'fietsen', volgens mijn man had ze daar meer last van :D

20. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    haha
    ik heb me druk gemaakt omniks.
    nou niks? ik vond hetniet prettig.

maar bij de eerste prik liet ze zich nauwlijks horen, en bij de 2e des temeer.
    die 2e prik is ook niet echt fijn zeggenze.

maar ik ben er weer vanaf.
    7augustus moet ikweer.
    en daar zal ikdan weer wel tegenop zien.

ach het is het bestevoor ons kleine meisje!

dat fietsen ga ik straks ook doen.zeligt nu lekker te slapen

ze was trouwens 5 min echt even niet te troosten.dat was wel zielig hoor!

Deel Deze Pagina