@Pancakes met Zika ben ik wel bekend. Ik heb al die kindjes op de tv gezien, dat wil je inderdaad niet voor je eigen kindje. Hopelijk krijg je snel de uitslag en kan je aan de clomid beginnen. Ik was benieuwd wat het deed, want ik had het al zo vaak voorbij zien komen. Nu dacht ik al wel dat het zoiets was, gezien de verhalen die ik had gelezen hier op het forum. Het is voor ons inderdaad ook de eerste. En ik ben zo ongeduldig. Ik heb al jaren een kinderwens en ik ben inmiddels niet meer de jongste. Sinds 2 jaar nu een vast/stabiele relatie en dus wilde we er dit jaar voor gaan. Om die reden ben ik vorig jaar juni al met de pil gestopt om te kijken hoe het ging. In 2015 dacht het ziekenhuis al dat ik endometriose had, maar toen ze konden het niet duidelijk vinden (ik heb een kijkoperatie gehad). Wij waren toen nog maar kort samen, dus je gaat ook niet gelijk proberen om zwanger te worden. Ik ben wel vroeg met de pil gestopt, omdat ik wist van de problemen. In het begin ging het redelijk goed, maar naar een paar maanden kwam de vreselijk pijn weer terug. En deze verergerde met de maand, ik kon niets meer, niet lopen, niet werken, echt vreselijk. Eerst met spoed naar het ziekenhuis gestuurd, maar hier hadden ze er voor mijn gevoel weinig verstand van. Ik heb toen een doorverwijzing gevraagd voor hetzelfde ziekenhuis waar ik 2 jaar geleden ook ben geweest (VUMC in Amsterdam). En nu loop ik dus weer onder behandeling. Het probleem is een beetje dat je weer de hele procedure door moet lopen. Eerst een echo (niets, nee daar hebben ze nog nooit wat gevonden), terug voor een gesprek en toch besloten opnieuw een MRI te doen (wachttijd 2,5 maand, pffff). Eerst wilde ze het niet doen, want dat gaf de vorige keer geen duidelijkheid (er zat waarschijnlijk 1 plekje), maar nu wilde ze kijken of deze erger was geworden. Inmiddels tikken de maanden weg, ik had liever gezien dat ze gelijk die MRI hadden in gepland. Als er duidelijkheid komt dan moet ik waarschijnlijk geopereerd worden en dat gaat ook weer een paar maanden duren. Mijn geduld word lekker op de proef gesteld. Nu hebben we voor september nog een reis naar Afrika geboekt. Dat wilde mijn vriend nog heel graag voor er een kleine komt, dus dat hebben we toch besloten te gaan doen. En dan wil ik echt nog niet zwanger zijn (niet heel verstandig), dus gelukkig hebben we nog een paar maanden om alles duidelijk en geregeld te krijgen. Onder tussen blijft mijn lijf roep: BABY, BABY... hihi Sorry voor mijn lange verhaal
@Pitahaya gefeliciteerd!!! @Pancakes ik hoop dat je zika test negatief is en dat je eindelijk ook kunt gaan proberen.
Nou, ik heb de huisarts vanmorgen gebeld. Nog stééds geen uitslag, hoor. We zijn 7 dagen verder. Máár, we blijven wachten... Rustig wachten... Wat kan ik anders? @Roseline Wat een verhaal meid. Dat duurt dan ook vreselijk lang inderdaad! We moeten wat geduld hebben hè? @Jenneke88 Thanks! Ik hoop het ook. Ben er nu wel echt klaar mee/voor
Jemig zeg!!! Waarom duurt dat zo lang dan? En zou je niet al kunnen beginnen met die pillen die menstruatie opwekken? Dan kun je straks meteen met clomid beginnen.
Ik heb geen idee waarom het zo lang duurt. Ik heb dat wel aangegeven vanmorgen, maar wat kan ik meer doen dan dat? Je hebt wel gelijk voor wat betreft die pillen, maar ik durf het niet goed. Straks duurt het nog heel lang en dan heb ik die pillen al op...
Hadden ze niet aangegeven hoe lang het zou duren? We moeten inderdaad lang wachten, maar ja er zit niet anders op dan het te accepteren. (al is dat niet mijn sterkte kant).
@Roseline Ze zeiden dat het max. 1 weekje zou duren, maar het is vandaag een week geleden. Bovendien; bloedafname. Hoelang duurt zoiets normaliter? @nizzie86 Als het er morgen nog niet zou zijn zou de huisarts erachteraan gaan bellen zei ze. We gaan 't merken.
Ohja, dat is ook weer zo inderdaad. Heb je een kuur van 10 dagen of minder? Bloedonderzoek is normaal echt super snel. Vaak 2 dagen later al. Maar zo'n onderzoek moet misschien naar een ander lab ofzo? Nou, gewoon morgen weer bellen hoor!
Ik heb een kuur voor vijf dagen dydrogesteron, die een bloeding in gang moet zetten. Ik loop dus al vanaf afgelopen vrijdag met een Clearblue test, een bakje en die pilletjes in mijn handtas. Hahah, dat ik meteen nadat ik die uitslag heb zo'n pil er tegenaan kan gooien (nadat ik die test gedaan heb dus)
Jeetje wat duurt dat lang zeg, voor ze met een uitslag komen.. vooral als ze zeggen duurt max. 1 week. Apart dan, dat ze deze uitslag nog niet hebben. Maar bedoelen ze 1 week of 1 werkweek (dus weekend niet mee geteld in een week)? Hopelijk heb je snel (morgen) je uitslag al! En kun je verder..
Net met de huisarts gebeld, door hen doorverwezen naar het lab en door hen weer doorgestuurd naar een collega-laboratorium in Leiden. Dat is waar de zika-testen gedaan worden. Het is zo dat die testen niet iedere dag uitgevoerd worden. Ze hebben me gezegd om uit te gaan van minimaal twee weken........ Dus nog minimaal een week wachten....... Engelengeduld is wel op z'n plaats zou ik zeggen..
Omdat die mensen die dat bloed afnemen daar alleen maar zitten op de automatische piloot, prikjes te doen. Bloed te prikken. Ze hebben geen idee. Ze denken gewoon; bloed prikken: week. Klaar. Ik was net even heel verdrietig, maar nu denk ik; oké, we gaan dóór, we blijven vrolijk. V R O L I J K. Ik moet het echt overal in mijn huis op gaan hangen denk ik, hahaa, anders vergeet ik het.
Jemig, dat schiet toch niet op zo!! Dus gewoon nog 6 dagen wachten dan. Ga je nu wel weer iedere dag bellen? Of moet je het gewoon echt afwachten nu? Pff, je hebt wel geduld nodig inderdaad zeg!
Ik heb besloten even niet meer te bellen. Volgende week maandagochtend mag ik van mezelf weer bellen. @Pitahaya Meid, je handtekening. Zo blij voor je! Hoe voel je je?
Ja, dat snap ik. En ze zullen jou wel bellen toch als de uitslag er is? Hoop wel snel hoor. Ja, ik dacht, ik verander hem maar. Voel mij zo zwanger! Al ben ik nog wel heel vroeg natuurlijk, nog steeds. Ben nog niet eens 4 weken nu. Mja, heb er wel een goed gevoel over. Ben al beetje misselijk haha, en gevoelige borsten. Maar vind ik helemaal niet erg!! Maar zou wel blij zijn als ik die nod-dag heb gehad.
Ja, maar ik heb geen geduld, haha, ik wil niet wachten tot 's middags. Ik bel gewoon om 8u 's ochtends. Heb trouwens wel besloten gewoon iedere ochtend nog te bellen, ook morgen en overmorgen nog. Stel je voor; ze hebben ze al, dan kan ik meteen testen en beginnen aan die pilletjes. En teleurgesteld ga ik toch niet meer zijn, want ik verwacht nu ook wel dat het er niet is. Kan 't alleen maar meevallen. Zo had ik ff geredeneerd. Wauw, wat heerlijk zeg dat je je zo zwanger voelt. Ik ga eerlijk met je zijn; ik ben jaloers. Maar ik gun het je ook enorm hoor. Wat heerlijk; een tweede hummel. Wat een rijkdom zeg.
Hahaha, hierboven zei je nog dat je pas maandagochtend weer gaat bellen. Lekker ding ben je ook he! Ja, tuurlijk. Je bent hartstikke jaloers. Snap ik. Was ik ook op iedere zwangere. Maar, klinkt heel stom, heb echt een goed gevoel bij jou! Dat het niet zo lang meer gaat duren. Gun het jou ook zo! Zou leuk zijn als we samen zwanger zouden zijn. En zeker is het een rijkdom. Dat ik al een super lief schatje hier heb rond huppelen is al zo'n rijkdom, en dan gewoon een 2e op komst. Wauw.