Lees net ergens dat je minstens een half uur na het slikken van foliumzuur/vitaminen geen calcium producten moet nemen omdat dat de opname van de vitaminen tegen gaat??? Is dit echt zo? Dacht ik goed bezig te zijn. Slik zwangerwordenvitaminen tijdens het eten en omdat ik normaal weinig calcium binnen krijg eet ik als toetje een flinke bak magere yoghurt ofzo. Heeft het slikken nu geen zin gehad?
Het slikken heeft uiteraard wel zin gehad! Maar inderdaad de opname van bepaalde vitamines wordt geremd door zuivel. Ijzertabletten mag je bijv ook niet innemen met zuivel, maar liever met vitimine C (dus bijv jus d'orange) Het beste is de tabletten twee uur voor het eten in te nemen. Geldt voor heel veel soorten tabletten hoor.
Hmmm had er nog nooit van gehoord. Ga ik toch een ander tijdstip zoeken om te slikken. Deed het juist bij het avondeten omdat je tijdens het eten de vitaminen beter op kan nemen. Bedankt voor de reacties.
Klopt inderdaad. Maar het maakt de pil natuurlijk niet waardeloos. Het werkt alleen net iets minder goed. Bij de boterham kun je ook beter een glas sinaasappelsap drinken, en dan tussendoor een glas melk. Dat is beter voor de ijzeropname.
Heel interessant, dit! Ik wilde net gaan overschakelen van Etos Zwanger Worden vitamines naar VSM Puur Mama vitamines. Nou staat er toch echt wel 3 keer id bijsluiter te lezen: bij voorkeur bij de maaltijd innemen . Dus nou ben ik een beetje in de war! Kan ik nou het beste: de vitamines 2 uur voor of na een maaltijd innemen OF de vitamines wél bij de maaltijd innemen, maar dan geen calciumproducten eten en/of drinken tijdens de maaltijd?? Ik ben benieuwd!! Liefs, Beebiewens
Precies! Dat laatste. Tijdens de maaltijd neem je de vitaminen beter op. Had vsm gemaild. En dan bij dat eten geen calciumproducten. Ik probeer het nu 's middags anders kan ik geen toetje nemen 's avonds. Of een uurtje na het eten je toetje.
Thanx, wat fijn dat jij ze gemaild had ! Ik heb ze vandaag ook bij de lunch ingenomen, ga dat maar blijven doen denk ik, alleen jammer dat ik dan geen kaas op m'n brood mag . Maar ach, als dat de grootste offers zijn ...
Ooohhhh wat nu??? Ik slikte mamapuur van vsm, voor zwanger worden en zwanger zijn. Heb daarbij visoliepillen gekocht. Nu zijn ze bijna op en heb ik vandaag puur mama incl visolie gekocht. Hoef ik nog maar 1 pilletje te slikken op een dag. Zie ik net thuis dat deze voor zwangere vrouwen zijn (nooit op gelet in de winkel). Ik weet niet of ik zwanger ben. Kan ik ze evengoed slikken? Er zit wel foliumzuur in. Of kan ik beter deze even laten liggen tot ik daadwerkenlijk zwanger ben?
Volgens mij kan je ze gewoon slikken hoor! Ik wist niet dat die bestonden, al incl. visolie! Op de site van VSM kan ik ze ook niet meteen terugvinden.. Je zou even jouw bijsluiter online kunnen vergelijken met de inhoud van de losse pillen, maar ik denk dat het wel goed is, tenzij er duidelijk op het doosje of de bijsluiter staat aangegeven dat het niet is voor als je zwanger wil worden. Tenslotte mag je de gewone VSM Puur Mama Zwangerschapsvitamines en losse visoliecapsules ook slikken voor, tijdens en na de zwangerschap! Dus de combi in 1 pil ook lijkt mij!
volgens mij zijn dat gewoon dezelfde als mamapuur alleen nu met visolie erbij. Ik slik de puurmama ook van vsm. Ik neem het eigenlijk standaard bij m'n ontbijt, met een glaasje jus misschien ook een idee? Succes!