Hallo allemaal! Ik zit met een dillema... Het kriebeld hier enorm de laatste tijd maar ik heb zó veel twijfels om voor een 2e kindje te gaan. En ik zal vast niet de enige zijn. Rede's: Ik/wij hebben een moeilijke start gehad bij de eerste. Ik zat in of bijna in een pnd. En heb het soms nog erg moeilijk als ik terug denk aan hoe ik toen was en dacht. Wilde het liefst vertrekken omdat ik vond dat ons zoontje en man beter af waren zonder mij. Mijn man heeft het toen dus ook moeilijk gehad... een baby én een vrouw zwaar over de flos. Financiele toekomst... de spreuk "waar er 3 kunnen eten kunnen er ook 4 eten" tja... maar dan ook school, pubertijd, rijbewijs e.d. Opvang: word ook steeds duurder en opa's en oma's... wonen ver weg of worden te oud voor meerdere dagen opvang. Nu gaat het erg goed! Zoontje doet het enorm goed en is een vrolijk, tevreden en sociaal kind. Natuurlijk niet altijd haha maar het meerendeel van de tijd. Ik geniet dus ook enorm maar toch die twijfels om voor een 2e te gaan. Ik durf het niet eens aan mijn man te vragen. Al is het natuurlijk wel het beste om het samen te bespreken. Maar als ik dat probeer dan zegt ie al "nee... nooit meer" Ook hij is bang dat ik wéér in een diep gat ga vallen na de bevalling... Soms heb ik het idee dat ik het zwanger zijn zo enorm mis... Ik weet, jullie kunnen me niet helpen. Maar er zullen vast dames zijn die misschien wel in het zelfde schuitje zitten. Zodat we hier ons hart kunnen luchten? Ik wil niemand voor het hoofd stoten wbt het kúnnen krijgen van een kindje. Want ook wij hebben de nodige teleurstellingen en verdriet gehad voordat we zwanger werden van een plakbeeb. Ook de nodige mk'en en bbz gehad... Liefs Stopcontact
Hey stop, Moeilijke beslissing he! Mijn man en ik hebben beide een eigen zaak waar we heel druk mee zijn, maar hier wegen de kriebels toch zwaarder dan de eventuele nadelen Ik snap dat je het lastig vind zeker omdat je het zo zwaar hebt gehad na je bevalling... Ik heb er niet zo veel verstand van maar is het niet zo dat ze je dan bij een 2e beter in de gaten houden dat het niet zo ver meer komt met die pnd Een vriendin van mij was ook erg depri na haar bevalling,wilde geen bezoek en niemand mocht de baby vashouden etc, maar bij de tweede werd ze goed begeleid en viel het een stuk minder zwaar dan de eerste keer, maar ja dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik kan je twijfels niet wegnemen natuurlijk want jullie moeten het als gezinnetje zelf beslissen. Misschien nog even goed over nadenken/overleggen. Want manlief moet er natuurlijk ook klaar voor zijn... En als ik eerlijk ben zie ik ook wel een aantal voordelen van het hebben van maar 1 kindje hoor. Ben zelf ook enigskind en heb het er nooit moeilijk mee gehad Succes met het nemen van de beslissing! Groetjes Milo
Hoi! ja lastig is dat he! ik denk toch dat je echt zelf moet kijken naar hoe je er voor staat, financieel en ook mentaal. Wat kan je missen, en wat kun je aan. Er zal meer aandacht van jou en je man gevraagd worden, en natuurlijk is dat niet moeilijk met zo'n wonder, maar toch, het "vreet" wel aan je. het moederschap is zwaar, althans wat je altijd hoort, maar tegelijkertijd ook zo mooi! wij zijn bezig voor ons eerste kindje!
Bedankt voor je reactie! Nooit bij stil gestaan dat je dan meer begeleid word. Ik heb toen wel regelmatig huisbezoek gehad van een verpleegkundige van het cb wat ik erg prettig vond. Wbt financieel... er zijn zo veel berichten op tv enzo over alle bezuinigingen enz... dat beangstigd me soms. Nu kunnen we gewoon leven en leuke dingen doen... maar als de economie slechter word? We hebben ook geen haast maar mijn leeftijd begint toch wel een rol te spelen.
Ik denk dat er altijd wel voors en tegens zijn als je gaat nadenken. Hoeveelste kindje het ook mag worden. Gek, dat we toen helemaal geen twijfels hadden. Het was gewoon... zullen we een kindje maken en hoppa (en toen duurde het ook nog ruim 1,5 jaar) Moederschap is inderdaad zwaar maar ik merk wel dat ik het steeds leuker begin te vinden. We zullen zien wat de tijd ons brengt... Heel veel succes en dat jullie ook snel zwanger mogen worden.