In april 2015 gestopt met de pil omdat mijn eindelijk op was en een kleine wilde.. augustus 2015 voor het eerst ongesteld geworden.. Maar tot nu toe nog geen zwangerschap en ook niet altijd een regelmatige cyclus. Dus vandaag maar de dokter gebeld.. Dus donderdag hopen op meer duidelijkheid. Of misschien wel doorverwijzing naar het ziekenhuis.. Voel me best kut omdat het tot nu toe nog niet is gelukt.. En ben bang dat het dan ook idd aan mij ligt dat het nog niet gelukt is.. pfff
Bekijk alles stapje voor stapje. De eerste stap is nu gezet om naar de dokter te gaan voor een verwijzing en vanuit daar kijk je verder. Zelfs als het aan jou ligt is dat nog niet het einde van de wereld. Wacht gewoon de onderzoeken die je krijgt af en laat het een beetje over je heen komen. Blijf positief...
Succes!! Om je even een hart onder de riem te steken... Mocht het echt aan jou liggen en mocht blijken (gezien je onregelmatige cyclus) dat je bijvoorbeeld PCOS zou hebben, dan is ook dat niet het einde van de wereld. Hier ook doorverwezen ivm uitblijven van mijn menstruatie en bij de gyn bleek ik PCOS te hebben. Na een jaar in de MMM gezeten te hebben raakte ik eindelijk zwanger en ligt ons meisje nu heerlijk te slapen. Wat ik dus zeggen wil... Geef de moed niet op hoor!!
Bekijk het positief, je hebt hulp gezocht en dat is al een grote stap voor jullie. Ik begrijp dat het moeilijk is. Maar het is ook een geruststelling dat jullie hulp krijgen en weten wat er aan de hand is. Dan kan je dat deel afsluiten. En verder kijken. Blijf positief hoe moeilijk het ook is. Ik wens jullie heel veel succes, geluk en sterkte in de toekomst!
Wij mogen morgen op eerste gesprek bij de gynaecoloog Ik vind het echt dood eng Maar alles voor het goede doel 😊
Gaat helemaal goed komen! Hier ook na 1 jaar doorgestuurd vanwege niet zwanger en lange cyclussen (2 p.j). Ik heb pcos, maar ondanks dat zwanger geworden met behulp van hormonen. Onze dochter is inmiddels 3,5 jaar en gaan wij voor een 2e binnekort. Komt dus allemaal goed meid, s6 !
Dankjewel voor jullie reacties xelles hoe komen ze er achter dan dat je pcos heb? Vroeger had ik wel altijd regelmatige cyclus... tot ik aan de prikpil ging toen helemaal geen meer.. Maar dat was toen ook de bedoeling..Maar na meer na een jaar gestopt te zijn daarmee zal het toch wel wat regelmatiger moeten worden. En beschuitje hoe was je afspraak? Ik probeer ook wel positief te blijven.. Maar zou veel blijer zijn als ik een kleine zou krijgen.. Maar dat komt uiteindelijk wel.. duurd alleen wat langer dan ik verwacht had helaas.. Xxjes
Als je aan de prikpil was dan kan daar heel goed het probleem liggen. De prikpil wordt meestal afgeraden bij vrouwen die in de toekomst wel een kindje willen. Ik was in november gestopt met de prikpil en het jaar erna pas voor het eerst ongesteld. Die menstruaties waren heel licht en mn eisprong kwam tussen dag 11 en dag 21. Kon hem met ovulatietesten gelukkig wel altijd vinden. Na 10 officiele rondes hier wel gelukt dus wbt mmm heb ik geen ervaring om je tips te kunnen geven. Ik hoop voor je dat het gauw raak zal zijn, met of zonder hulp
Bekijk het onderwerp intake gynaecoloog maar Daar heb ik mijn hele verhaal staan Ik heb in elk geval wat hoop en rust gekregen
Laurazoey, na het stoppen van de prikpil was ik best snel weet ongesteld na 4 maanden al gelukkig.. Dus daar was ik wel blij mee. Het is alleen niet of regelmatig en dat zal vast ook wel grotendeels aan een prikpil liggen ben ik bang... Maar morgen om 2 uur weten we meer want dan moet ik naar de huisarts.. En beschuitje ik zal 3ven gaan lezen..
Nou vandaag dan eindelijk de dag dat ik naar de dokter moest. Het is een hele lieve man(voor het eerst bij deze dokterspraktijk voor me zelf) er wordt bij mij voor de zekerheid getest op chamydia( ook al weet ik dat ik dit niet heb) maar voor de zekerheid toch laten doen.. En moet ook bloed laten prikken op me hormonen of daar niks geks mee is.. En mijn vriend mag een potje in gaan leveren.. als daar allemaal niks uit komt mogen we of nog een jaar verder proberen of doorverwijzing naar gynaecoloog.. Dus volgende week allemaal even doen.. En dan hopelijk snel de uitslag.. best spannend allemaal weet.
Hoi Daniellelove, zo was ook exact mijn eerste afspraak bij de Ha Wij moesten een half jaartje nog proberen, dit door verleden van mijn moeder. In elk geval de eerste stap is gezet....
Heey beschuitje, Ik ga toch zeker wel een doorverwijzing vragen als hier niks uit komt.. wil toch wel weten wat het is.. hij had het ook over pcos.. Maar ik weet het niet... wachten dit even af deze testjes.. En dan zien we verder ben toch wel blij dat ik deze stap heb gezet.. Nu vooral spannende tijd tegemoet..
Hey Daniëlle! Spannend hoor! Wel apart dat elke huisarts het anders aanpakt. Mijn huisarts heeft eigenlijk helemaal geen tests gedaan. Ik vroeg om een doorverwijzing nadat ik de situatie had uitgelegd en die kreeg ik meteen. Ik heb vorige week afspraak gehad met gyn en daar hebben ze voorlopig alleen inwendige echo gedaan en wat vragen gesteld (mijn hele verhaal staat in mijn topic: diagnose PCOS) Hoop datje snel meer duidelijkheid krijgt. Mijn zusje heeft overigens ook dr prikpil gehad en die was ook pas na een jaar weer ongesteld. XxX
Heey ladysophie Zal straks even je topic lezen.. En ik was gelukkig na 4 maanden alweer ongesteld. Alleen tot op de dag van vandaag niet regelmatig.. Meestel rond een 35 dagen maar nu zaten er maar 18 dagen tussen.. Dus best apart.. ga maandag bloed prikken en vrijdag voor je vriend zijn sperma inleveren.. hoop dat het bij mijn vriend goed zit. Want hij had er al over dat hij niet wilde dat ik anders zwanger zou worden van iemand anders.. (spermadonor) dus hoop echt dat het goed is bij hem.. ga er meer vanuit dat het bij mij ligt... Maar daar hebben we snel meer duidelijkheid over als het goed is