Hoe lang zat er bij jullie tussen de aller eerste stapjes los en tussen het echt alleen nog lopen. Gr
Geen tijd. Onze kinderen liepen heel laat pas los, maar tóen ze het deden liepen ze (letterlijk) meteen de winkelstraat (de oudste) en het schoolplein (de middelste) op en neer.
Exact een maand. Met 10 maanden en twee dagen de eerste (voorzichtige en wiebelige) stapjes los en met 11 maanden en 2 dagen liep ze echt los. Ze had nog wel een steuntje nodig om te gaan staan, dat duurde nog 2 weken ofzo. Echt zelf buiten lopen is nog niet handig, nog teveel oneffenheden, stoeprand en heel veel afleiding Ach ze is nog klein, komt wel
Eerste losse stapjes was binnen een paar dgn naar 3 stapjes, steeds meer en met een week liep hij helemaal los. Wel met vallen en opstaan. Inmidddels 3 weken later loopt hij nu ook los buiten. Kleine stukjes hoor, want zoontje is net een weekje 10 maanden.
3 weken. Daarvoor een 1.5 maand langs de tafel etc en ook al los staan. Toen de eerste losse stapjes en 3 weken later ging mevrouw de hele kamer door.
Een paar dagen. Beide dochters liepen vanaf 7mnd langs de meubels, en allebei deden ze op hun verjaardag een stap of 5 los en twee dagen later liepen ze rondjes door de kamer.
7 maanden... Optrekken deed ze met 7,5 maand. Los stapje van tafel naar bank deed ze in diezelfde week en dat was geen vergissing want dat bleef ze doen. Heeeeeeeel langzaam breidde ze dit uit. Pas met 14,5 maand stond ze ineens op, ging lopen en is nooit meer gaan kruipen. De dag (wat zeg ik...het uur) ervoor durfde ze nog niet verder dan een stapje of 4 a 5.
De oudste liep vrij laat, maar wel meteen goed. Vanaf de eerste stapjes begon ze gelijk goed los te lopen en heeft ze nooit meer echt gekropen. De jongste begon al veel vroeger te lopen en bij haar zaten er bijna twee weken tussen de eerste stapjes en goed loslopen.
Ehm , met 10 maanden ging hij voor t eerst staan aan de stoel, aan de trap en begon toen ook min of meer de trap op te kruipen. Met 15 maanden liep hij echt los, zonder hulp,zonder zich vast te houden, liep los de hele kamer door, heel stevig. Daarvoor overal aan vast houdend, aan de hand of met een ander 'hulpmiddel'
Interessant, ik lees mee! Mijn dochter kan nu wel los staan, en langs de tafel lopen. Ik ben benieuwd wanneer ze zelf gaat lopen, lekker op haar eigen tijd iig
Oudste met 15 maanden binnen 2 weken van eerste stapjes tot echt lopen Jongste met 10 maanden en binnen 4 weken van eerste stapjes naar echt lopen.
Oudste was exact 1,5 jaar toen ze de eerste stapjes zette, omdat ze al "wat ouder" was had ze het gelijk perfect onder de knie en liep diezelfde dag alsof ze nooit anders heeft gedaan. Mijn jongste maakt al wéken aanstalten voor een eerste stapje, maar hij lijkt nog niet te durven. (13 mnd oud)
Begin vorige maand de eerste stapjes, en af en toe doet hij uit zichzelf een paar losse stappen. Maar echt lopen, dat nog niet. Maar ik heb hier ook een meneertje wat erg veel plezier haalt uit het kruipen (want dan ben je sneller onder de tafel als je de poes achterna zit en die onder de tafel kruipt ), dus ook nog niet de voordelen ziet van lopen. Maar wij vinden het best zo, hij kan z'n hele leven nog lopen. Dus als hij het zo leuk vindt om te kruipen, dan blijven we gewoon wat langer kruipen
Twee maanden. Hij wilde zeker weten dat hij het kon. Na een paar keer wat losse stappen ging hij weer volledig kruipen. Twee maanden later stond hij op liep. Nooit meer gekropen toen
Ik wacht al een maand! Hij staat, staat ook los, zet soms 2 stapjes, rent om de tafel, een hand. Maar los lopen ho maar. dat vertikt ie haha.