Tips eerste verjaardag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Demino, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.785
    289
    83
    #1 Demino, 24 okt 2015
    Laatst bewerkt: 24 okt 2015
    Dit onderwerp is vast al 100.000 keer aangehaald, maar mijn hoofd is op dit moment net een vergiet.. Dus ik vind het prettig om toch mijn vragen te stellen.

Volgende maand wordt mijn zoontje 1 jaar. Ik zit me steeds een beetje te bedenken hoe we alles gaan doen, maar ik loop op dezelfde punten steeds vast:

- Van hoe laat tot hoe laat?
    Zoontje slaapt 's ochtends tot een uur of 11 en 's middags vanaf half 3 ongeveer, tot een uur of 5. Tussen zijn 2 slaapjes het feest vieren (dus van 11 tot 2 ongeveer)? Maar:
    Hoe laat doe je dan de taart? Ivm lunch etc..

- Wat zijn de 'onmisbare' cadeaus?
    We hebben tot nu toe vooral echt nog babyspul, dus het wordt wel tijd voor wat speelgoed dat meer bij z'n leeftijd past. Ik heb de Toet toet auto's op het verlanglijstje gezet, evenals wat houten speelgoed (blokken, vormenstoof). Aanvullingen?

Alvast bedankt! :D

Edit: verderop in het topic kun je lezen dat we zo rond de 60 gasten zitten. Wellicht toch beter vrije inloop doen?
    Dus: gasten zijn vanaf een uur of 10 welkom en dan tot xx.xx uur? Dan hebben ze pech als zoontje net op bed ligt :D Maar dan hebben we de visite wel meer verspreid..

2. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Hier vormenstoof
    Blokken
    Driewieler net duwstang
    Loopauto
    Voorleesboeken
    Autos met geluid
    Toettoet garage en autos
    Toettoet brandweer.

3. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.785
    289
    83
    Oohja! De driewieler geven wij zelf, boeken heeft hij al een hele plank van vol. Thanks!

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #4 Nahla2013, 24 okt 2015
    Laatst bewerkt: 24 okt 2015
    Oh die Toet Toet autootjes waren hier een heel groot succes. Nu nog steeds. Net zoals de Leer en Lanceerbaan.
    Maar een babywalker was pas echt een succes. Daar leerde ze echt mee lopen.

Ik vierde haar feestje 's avonds vanaf 18:30. Om 21:00 ging ze tevreden slapen. Ik zorgde er wel voor dat ze overdag heel goed sliep.

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.785
    289
    83
    Jaaaa die babywalker willen wij gaan kopen van het geld dat we van de opa's en oma van mijn man krijgen. Dat lijkt me inderdaad ook erg leuk!

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.277
    2.037
    113
    Je zou ook bv soep met brood kunnen serveren. Ik weet niet hoe veel mensen je verwacht? Bjj binnenkomst taart eten en iets later lunchen? Of een soort van high tea, dan kun je de taart er meteen bij zetten.
    Qua cadeautjes zou je nog kunnen denken aan Duplo, houten (stapel)puzzel, Vtech Zoef zoef, pyjama, slofjes, bal, kogelbaan. Mij zoon is in de zomer 1 geworden en heeft veel buitenspeelgoed gekregen. Dat zou je ook kunnen vragen en bewaren voor het voorjaar.

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik zou het van 13.00 tot 16.00 uur vieren en je zoontje iets later naar bed brengen, als dat lukt. En anders zwaait alle visite hem naar bed. Ook geweldig! Als hij dan - na twee uurtjes - uit bed komt, heeft hij een speelgoedberg om lekker mee te spelen.

Bij de eerste verjaardag is het ook handig om speelgoed te vragen voor iets oudere kindjes. De ontwikkeling tussen 1 & 2 jaar gaat enorm hard. Dus speelgoed vanaf 18 maanden kan ook prima. Alleen je moet het even wegzetten.

Ik denk aan een vormenstoof, Little People (een huis of de dierentuin), een pop, bumba/nijntje/peppa pig speelt verstoppertje.

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.785
    289
    83
    Ik zat inderdaad ook te denken aan soep en broodjes, maar we verwachten best wel veel mensen. Heb het nog niet helemaal precies uitgerekend, maar 40 man zullen we best redden. Ons huis is ook niet heel erg groot, daarom twijfel ik een beetje over de tijden.. Misschien toch beter vanaf een uur of 11 en dan gewoon vrije inloop de hele dag? Ik twijfel er zo over..

Duplo is inderdaad ook leuk en die Zoef zoef dingen ook, maar het lijkt me zelf leuk om meer een beetje van hetzelfde te verzamelen (uiteindelijk is het toch allemaal net iets anders?). Hij vindt de Toet toet auto's erg leuk.
    Of zeggen jullie van het is leuker om gewoon van alles wat te vragen?

9. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.785
    289
    83
    Miss T: bedankt voor de tip, heb inderdaad ook dingen op het lijstje staan voor iets oudere kindjes. Ook kleurpotloden en dat soort dingen, een houten treintje, etc.

10. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.785
    289
    83
    Hmm.. We komen rond de 60 gasten :D

11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Toevallig ivm met de drukke decembermaand en de eerste verjaardag van onze dochter ook al een het ander aan het plannen en bedenken.
    Wij zitten op ongeveer 40 gasten, veelal familie en wat vrienden met kleine kinderen. Wij vieren haar verjaardag van 15:00 tot 19:00 uur.
    Wss slaapt dochterlief tot een uur of 4, maar ik heb hierover een leuke tekst op de uitnodiging gezet. Wij hebben dan taart en wat hapjes en willen rond etenstijd voor de gasten die willen blijven eten soep met kleine worstenbroodjes en saucijzenbroodjes serveren. Gewoon lekker simpel maar wel toepasselijk in de koude decembermaand.
    Omdat we bij mijn schoonouders Sinterklaas vieren en juist bij mijn ouders kerst heb ik voor haar opa's en oma's een lijstje gemaakt met speelgoed(houten blokken, zoef zoef dieren, zingend servies etc) en wat praktische dingen zoals den pyjama en anti slip sokken. Zo kunnen ze zowel voor haar verjaardag als Sint en kerst wat kopen. Van haar peettante krijgt ze een fietsje/driewieler met duwstang voor haar verjaardag. Voor de rest heb ik op lijstje.nl een lijstje gemaakt voor haar verjaardag met suggesties van speelgoed ( wederom zoef zoef dieren, een opbergboxoor haar speelgoed en wat kleinere dingetjes) en cadeaubonnen van diverse winkels zoals jola en de hema.

12. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.785
    289
    83
    Cadeaubonnen: check!

Heb inderdaad ook een lijstje gemaakt op lijstje.nl. Zitten cadeautjes bij van 5 euro, maar ook van 25. Dat laatste vind ik zelf veel te gek, maar goed, je weet nooit. Zo is iedereen vrij in wat ze willen en kunnen besteden.
    Als we met avondeten doen, maak ik inderdaad een lekkere pan soep met wat broodjes. Als lunch denk ik gewoon zachte bolletjes met beleg. Ga wel even navragen op wie ik moet rekenen met het eten, voordat we straks met 5 zakken bolletjes blijven zitten :D

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier was hij toen net bezig met de overgang van 2 naar 1 slaapje, deed vaker 1 slaapje dan 2, dus toen ook gekozen om daar de verjaardag op aan te passen.
    Hij redde het niet elke dag, maar ik weet van m'n zoontje dat als het gezellig is en hij de aandacht krijgt, het dan wel lukt om op te blijven.
    Dus hier hebben we het 's morgens van 10.00-12.00 gevierd, daarna rustig gegeten en is hij naar bed gegaan.
    's Middags van 15.00-17.00 ook weer feest gehad.
    Ik vond het wel lekker dat ik niet alles tegelijk had, voor m'n zoontje ook een stuk rustiger, dan in 1x de hele groep.
    Wij hadden denk ik 2x 15-20 personen.

Hier het volgende gevraagd en gekregen voor z'n verjaardag:
    - duplo
    - driewieler
    - waterspeelbaan (van de zomer veel gebruikt)
    - zwembadje
    - buitenspeelgoed
    - rugtas
    - cd'tje
    - boekjes

Deel Deze Pagina