Kun je voor bevalling inleiden kiezen of bepaalt de gynecoloog dat?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Orchidee26, 20 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Hoi,

Ik zou voor inleiden kiezen omdat je dan ruggenprik kunt krijgen, en wanneer de ruggenprik uitgezet word kom je altijd in een weeenstorm terecht (weeenopwekkers).

Bij een normaal bevalling dus zonder weeenopwekkers is de grote kans groot wanneer je ruggenprik krijgt en ze zetten het uit dat de weeen wegzakken en geen persween voelt waardoor je de baby moeilijk uit kunt persen?

Mag je aan de gynecoloog vragen of je ingeleid kan worden reden bang bent dat wanneer er levensgevaarlijks iets gebeurd en de ruggenprik word uitgezet dat je de ween niet meer voelt en niet meer kunt persen?

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

dat denk ik niet hoor !
    ik had overigens een ruggeprik en die hielp niets heb alles nog gevoeld dus .. maar kiezen voor inleiden word zelf hier (belgie) niet gedaann tenzij het niet anders kan

3. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kun je in NL ook niet zelf kiezen voor een inleiding en dat moet je volgens mij ook niet willen! Ik heb wel eens begrepen dat de kans op complicaties tijdens de bevalling dan toeneemt.

Overigens wil een ingeleide bevalling niet altijd zeggen dat je in een weeënstorm terecht komt. Er zijn genoeg mensen bij wie dat niet het geval is!

Maar als ik al je postings zie over je aanstaande bevalling, dan krijg ik heel erg het gevoel dat je er enorm angstig voor bent. Misschien is het goed om te kijken of je dáár iets aan kunt doen. Extra begeleiding tijdens de bevalling bijvoorbeeld, of iets kalmerends (weet niet of dat kan en mag tijdens de bevalling).

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik wilde bij de eerste misschien een ruggeprik. En omdat er geen 24 uur anesthesist aanwezig was stelde de gyn zelf voor om voor inleiding te kiezen.
    Heb daar uiteindelijk niet voor gekozen.

5. Dana

Dana Niet meer actief

nee inleiden gebeurt alleen als het medisch noodzakelijk is voor moeder en/of baby. daar kan je niet voor kiezen, ben het eens met Mon, doe iets aan je angst voor de bevalling, praat met iemand, een inleiding maakt de bevalling niet makkelijker namelijk, eerder moeilijker.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    nee, daar kan je niet voor kiezen. en als er iets levensgevaarlijks gebeurd dan sleuren ze het kind er wel uit. op de gewone manier met een knip en vacuum en anders via een spoed-keizersnede.

zelfs als je geen weeen voelt, dan nog kan je bevallen. op aanwijzing van de gyn of de monitor.

bij een gewone bevalling kan iemand ook een ruggenprik krijgen en als die uit gezet wordt dan voel je meestal nog wel de weeen.

en ik ben ingeleid maar toen alles goed vorderde, zijn de weeenopwekkers uitgezet;)
    dus aan het einde werd de ruggenprik uit gezet maar zat ik niet in een weeenstorm maar in gewone weeen.

7. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Nee daar kun je inderdaad niet voor kiezen.

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik denk dat iedereen er gewoon vanuit moet gaan dat de natuur zijn gang zal gaan en je kindje komt wanneer hij of zij daar klaar voor is. Denk dat je je hele bevalling vooraf ook niet moet willen uitstippelen, want het wordt toch nooit precies wat je vooraf wel of niet wilt.
    Je kunt een paar belangrijke zaken opschrijven mbt pijnstilling, voeding, wie je er bij wilt hebben enz in een geboorteplan.

Natuurlijk vind ik bevallen denk ik ook niet leuk (is mijn eerste kindje) maar ik heb me juist bewust voorgehouden het maar over me heen te laten komen. Ik ben in het ziekenhuis, de beste plek voor eventuele complicaties. Ik heb ook wel een voorkeur voor een pijnstiller, maar ik hoop eigenlijk dat ik het zonder kan!

Probeer je niet te druk te maken over je bevalling, je moet nog 10 weken! anders ben ik bang voor je dat je de drempel voor jezelf mega hoog gaat maken! Iedere bevalling is weer anders, ook bij een tweede kindje!

Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina