eerste strip pil niet veilig?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Juul84, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Toen we 6 weken na de bevalling op nacontrole gingen bij de verloskundige, vroeg ze op een gegeven moment welke anticonceptie we zouden gaan gebruiken. Ik vertelde dat ik over een poosje met de pil wilde beginnen. Toen zei ze: "gebruik tijdens de eerste strip ook maar condooms", op een toon alsof ze blijkbaar al vaker had meegemaakt dat die eerste strip niet helemaal betrouwbaar is.

Heeft iemand hier ervaring mee of hier weleens iets over gehoord? In de bijsluiter staat gewoon dat als je begint op de 1e dag van je menstruatie, hij dan meteen veilig is. Ik heb zelf de afgelopen maanden een regelmatige cyclus gehad en ben 2,5 week geleden weer met de pil begonnen. Maar geen condooms erbij gebruikt, het lijkt mij zo'n onzin?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    wij hebben voor de zekerheid wel extra veiligheid gebruikt, ook mijn ha zei dat je dat beter kon doen

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

mijn gyn zei ook dat de eerste dtrip niet 100 procent veilig is

4. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Oh...:) Maar is dat niet alleen als je heel snel na de bevalling met de pil begint? Ik heb dus 5 maanden gewacht en heb in die 5 maanden een heel regelmatige cyclus gehad (wel met vroege eisprong).

5. peekaboo

tegen mij is gezegd eender wanneer je met de pil begint na 1maand , 5maand,2jaar,,, heeft altijd een maandje tijd nodig om effectief te kunne werken

6. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Hmm, nou dan vind ik het toch wel even spannend.

Ik schrok namelijk vandaag omdat ik moest niezen en daarbij felle pijn voelde onder in mijn buik. Dat had ik ook toen ik net zwanger was bij de vorige zwangerschappen. Maar ik zit nu op cyclusdag 18 dus het lijkt me niet dat ik nu al zwanger zou kunnen zijn. Misschien gewoon heel erg hard geniest...

Ben benieuwd of er nog meer reacties komen, ik was namelijk erg verbaasd toen de verloskundige het zei en in de bijsluiter van de pil wordt er verder niks over gezegd.

7. peekaboo

nee ? in mijn bijsluiter stond het wel hoor ;) weet alleen niet meer van welke pil heb der al verschillende gehad

8. Juul84

Juul84 Niet meer actief

In mijn bijsluiter stond dat als je op de 1e dag van de menstruatie begint, hij direct betrouwbaar is. Als je op een willekeurige dag begint, moet je 7 dagen aanvullende anticonceptie gebruiken.

Ik slik de microgynon 30.

9. peekaboo

die heb ik ook geslikt maar was niets voor mij ;) ik zou toch maar op veilig spelen hoor ...

10. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Wat raar dat ze dat allemaal zeggen. Bij mijn weten is een pil gelijk veilig als je 'm op de 1e dag van je menstruatie slikt, en als je 'm later of eerder slikt is ie de 1e week niet veilig, maar de rest van de strip wel.. Hoe komen ze daarbij? Zou het anders zijn voor een vrouw die recent bevallen is? Waarom zou dat dan anders zijn..? Vaag...

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Bij mij staat er ook dat pas de tweede strip helemaal veilig is. Ik ben ook net weer begonnen en durf het nog niet aan zonder condoom. Better safe dan sorry.

12. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Welke pil slik jij dan? Want in mijn bijsluiter staat er niks over in.

Ik heb eergisteren de laatste pil genomen dus we zullen zien de komende dagen.

Deel Deze Pagina