Het is nu al 3dagen achtereen dat ik wakker word door best pijnlijke menstruatiekramp. Kan dit een voorteken zijn dat de bevalling binnenkort opgang komt? Heb ook dat ik snachts ook vaak naar het toilet moet, w En savonds hoge rugpijn (onder schouderblad tussen de ribben) Want hoe is het bij jou en de eerste gegaan?
Die menstruatiekrampen herken ik: had ik bij mijn eerste bevalling ook in de weken/dagen ervoor. Maar zei bij mij niks over hoe lang het nog ging duren. Ik had veel harde buiken en toen de bevalling begon waren mijn harde buiken regelmatig en gingen uiteindelijk over in weeen. Succes met de laatste loodjes!
Dat wakker worden van pijntjes was bij mij weken voor de bevalling al. Mijn eerste teken dat het er echt aan zat te komen was het verliezen was de slijmprop (was de dag ervoor gestript dus niet helemaal onverwacht) en toen het echt doorzette merkte ik dat doordat ik gewoon niet meer kon slapen of in bed blijven liggen door de rugweeen die langzaam op gang kwamen
Ik heb helemaal geen aankondiging gehad bij mijn bevalling. Heb namelijk overdag mijn hele inrichting nog veranderd en mn huis schoon gemaakt, nergens last van! En 's nachts braken mijn vliezen opeens toen ik in bed lag! Maar blijkbaar was de nesteldrang een voorteken, maar wie denkt daar nou aan?
Beide keren scheurden mn vliezen eerst, en kreeg ik bij de 2e bevalling, direct na het scheuren van de vliezen weeen. Was dus wel duidelijk wanneer 't begonnen was. De 2e keer had ik wel wat voorkramp 's avonds in mn rug maar het zette direct door toen mn vliezen spontaan scheurden.
Moeilijk te zeggen, Had al een weekje wat flink doorzichtig slijmkladders in mijn onderbroek en zaterdag merkte ik dat er iets aan de gang was in mijn maag, kan het niet rommelen voelen want het waren geen weeen en geen pijn. Was meer alsof je maag wat probleempjes had. Zondag niks meer en om 15 had ik een beetje slijm met bloed in mijn onderbroek en om 17 braken mijn vliezen, rond 18:30 begonnen de weeen (heel zachtjes) om 23 had ik 10cm ontsluiting en om 05:25 was mijn zoontje geboren
Hier ook een week voor weeën en de slijmprop verloren. Maar begon pas echt toen m'n vliezen braken @Snowy82, 23 uur 10 cm ontsluiting en pas om 5.25 je zoontje geboren?? Zo laat dan?!
Ik ben nu 36 weken en sinds een paar dagen hier ook wat 'gerommel'... Echt vergelijkbaar met menstruatiekramp in combinatie met scherpe bandenpijn. Maar het is zeer onregelmatig... Soms komt het in intervallen ( 5 - 10 - 20 minuten etc ), maar soms houdt de 'pijn' ook een paar uur aan... Echte pijn-pijn is het niet, maar verre van comfortabel. Ik hou het voorlopig maar op indalingskrampen... De baby is bij mijn weten nog niet ingedaald en dit ook nog niet van plan, maar volgens mij wel aan het verliggen voor de bevalling. Dus wellicht dat ook dat er mee te maken heeft... Vanmiddag nog een controle bij de gyn en ik zal het wel horen. Hoewel ik denk dat de de baby zich iets eerder aan zal dienen, heb ik nog niet het idee dat de bevalling al aanstaande is... We zullen zien .