1ste en 2de bevalling zo anders?

Discussie in 'De bevalling' gestart door LieveMama28, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

23 okt 2011
    222
    0
    0
    Ik ben planner in een zorginstelling
    Bemmel ( Gelderland)
    Hallo,

Ik heb een zoontje dus een bevalling al een keer meegemaakt.
    Bij hem had ik geen last van voorweeen en kwam hij totaal als een verrassing met 37.5 weken.
    Om 2 uur in de nacht werd ik wakker van krampen in mijn buik. Om 4 uur had ik 8 cm ontsluiting en om 5.30 lag hij in mn armen.
    Erg snel allemaal. De uren van 2 tot 4 waren ook niet pijnlijk. Meer vervelend.

Nu ben ik ruim 38 weken zwanger dus op zich zou hij kunnen komen.
    Vannacht begon het te rommel. Precies dezelfde krampen als de eerste 2 uur van de eerste bevalling. Anders dan de vele voorweeeen die ik bij deze kleine nu wel gehad heb.
    Leken echt op weeën vannacht. Weet het zeker. Zag mezelf al helemaal zitten de volgende ochtend met een beeb in mn armen.
    Het begon vannacht rond half 1, en om 5 uur stopte het uit het niets. Zat echt te wachten op de volgende wee.
    Maar tot nu toe is het rustig.

Mijn vraag is: Kan een tweede bevalling echt zoveel anders zijn dan de eerste. Ze zeggen vaak dat het sneller gaat. Maar gaat dat om het hele proces of alleen rond de pers weeën.

Word hier erg onzeker van, en had gehoopt mijn kleintje al te mogen knuffelen.

Wat zijn jullie ervaringen??

Gr annemarie

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij heb je bij een volgend kindje vaak meer voorweeën en rommelt het al even. De bevalling zelf gaat vaak sneller.
    Hier bij beide ongeveer een weekje aan het rommelen geweest met voorweeën en beide keren begon de bevalling met het breken van de vliezen. De ontsluiting ging sneller bij de 2e en korter geperst. Ik vond die bevalling ook veel beter te doen.

Deel Deze Pagina