Eerste symptomen buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door UmmK, 22 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UmmK

    UmmK Bekend lid

    9 mei 2015
    773
    55
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Iemand die wat over haar eerste (misschien achteraf gezien) symptomen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wilt en kan vertellen? <3
     
  2. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Ja hoor. Ik had met 6 weken een paar uur flinke buikpijn, en ook wat helderrood bloedverlies. Ik dacht dat ik een miskraam zou krijgen. Uurtje op de bank gelegen met een kruik, toen nam de pijn weer wat af en na een aantal uur ging deze helemaal weg. Bloedverlies stopte na ongeveer een half maandverband vol. Achteraf was het wel opvallend dat ik vooral zo'n buikpijn had toen ik met de fiets over een hobbelige weg reed. (Waarschijnlijk toen al wat bloed in mijn buikholte gekomen waardoor peritoneale prikkeling.)

    Daarna een week nergens last van gehad, buikpijn en bloedverlies verlies volledig gestopt. Echo gehad maar die was onduidelijk, mogelijk minder ver, mogelijk toch miskraam, dus afwachten.

    Precies een week later uit het niets héle heftige buikpijn. Ik kon echt van het ene op het andere moment niet meer rechtop staan. Geen bloedverlies toen, wel het gevoel naar de wc te moeten maar geen ontlasting (ook een teken van bloed in de buikholte). Na een poosje zat de pijn niet meer alleen in mijn buik maar ook mijn rug en schouders deden vreselijk zeer (= peritoneale prikkeling). In het ziekenhuis bleek mijn eileider toen geknapt en mijn buikholte vol bloed. Ben met spoed geopereerd en eileider is verwijderd.

    Zo ging het bij mij. Heb jij bepaalde klachten waardoor je bang bent voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
     
  3. UmmK

    UmmK Bekend lid

    9 mei 2015
    773
    55
    28
    NULL
    NULL
    Brr, kippenvel!
    dus met 6 weken begonnen jouw klachten? Liepen je testen mooi op?
    Ik heb zelf in juli 2020 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, verloor vanaf nod bruine afscheiding en m’n zwangerschapstesten liepen nauwelijks op. Eerlijk gezegd kan ik me verder weinig van herinneren waarom alles in mij schreeuwde dat dit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Met 5 weken en 3 dagen of zo waren ze er achter gekomen en een weekje later mtx, dus heel vroeg.
    Vandaag is m’n nod en m’n zwangerschapstesten lopen weer niet zo wauw helaas en heb super veel steken in de zij, soms uitstralend naar de been. Kan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap al vroeg pijn geven?
     
    Nessa2000 vindt dit leuk.
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Ik ben niet zo van het vele testen en test ook pas na mn nod. Volgens mij toen met 5 weken ofzo getest en die was positief dus het daarbij gelaten. Over oploop kan ik dus niks zeggen.

    Zeker als je in het verleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad kan ik me voorstellen dat je de zenuwen hebt. Dat had ik bij mijn zwangerschappen daarna ook en zelfs een paar keer als ik gewoon ongesteld was en heviger menstruatiepijn had dan ik gewend was.

    Je wil het gewoon niet nog eens meemaken en helaas heb je wel een iets verhoogde kans. Maar daarom krijg je ook een extra vroege echo met 5/6 weken vooral om de plek van het vruchtje te bepalen. Meestal zie je dan nog geen kloppend hartje, dat is wel iets om rekening mee te houden.

    Ik zou als ik jou was vast contact opnemen met de vk of gyn en die echo inplannen. En als je eerder meer klachten krijgt hen bellen voor overleg. In principe geeft een buitenbaarmoederlijke zwangerschap klachten tussen de 5 en 8 weken, omdat het vruchtje dan groeit en afhankelijk van de plaats waar het zit (smallere of bredere deel van de eileider of ergens anders) geeft het pijn omdat het weefsel niet meerekt zoals de baarmoeder zou doen en dus beschadigt.

    Met 4 weken al klachten is vroeg, maar wie weet kan het, zeg nooit nooit. Aan de andere kant komen steken en wat buikpijn ook héél vaak voor bij een normale goede zwangerschap.

    Nu echt nog lastig om iets over te zeggen, maar ik snap je angst zeker.
     
  5. UmmK

    UmmK Bekend lid

    9 mei 2015
    773
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind dat dus zo knap hè, dat weinig testen! Ik ben echt een doorgedraaide controlfreak wat dit betreft. Letterlijk alles staat genoteerd haha.
    Ik krijg een echo met 5.5 weken, voor mijn gevoel was dit laat omdat ik er vorige keer dus zo vroeg bij was. Vandaag ook even met m’n gynaecoloog gebeld en ze stelde me gerust dat ik aankomende dag mag komen mocht ik plots pijn krijgen. Maar wat is pijn? Ik vind nu alles pijn doen namelijk :roflmao:. iig héél erg bedankt voor het delen van jouw verhaal, hoop hier nog een update te geven over anderhalve week!
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  6. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik had cryo tp gehad en had op de testdatum een korte bloeding. Daarna kreeg ik tussentijds bruinverlies. Te vroeg voor de volgende cyclus en steken in mijn linkerlies / onderbuik die uitstraalde over mijn bekken naar mijn rug. Eerst paracetamol genomen maar hielp niks. De pijn was echt intens en iets wat ik nog nooit eerder had meegemaakt. Het was steeds op dezelfde plek met uitstralen naar achter.

    Toen spoednummer van de kliniek gebeld en de arts zei dat ik HCG test moest doen. 3 knaltesten, ik was helemaal blij.. moesten we meteen door naar de SEH.
    Inwendige echo gehad en bloedafname en ik moest daarna meteen door naar de OK voor spoedoperatie. Mijn eileider was gescheurd door innesteling van 2 vruchtjes zag zelfs 2 hartjes kloppen.
    Maar zelfs na verwijdering eileider kun je nog op de natuurlijke manier zwanger worden zei de gynaecoloog. De andere eileider schijnt het over te nemen. Ze hebben de andere eileider bekeken en bleek in orde te zijn gelukkig. Ik moest wel toestemming geven voor verwijdering van beiden als dit nodig was of herstel van de rechter eileider als dit mogelijk was. Dat vond ik erg moeilijk. Ik heb geluk gehad.

    Ik zou vragen om een inwendige echo en bloedafname. Blijf er niet te lang mee rondlopen.
     
  7. UmmK

    UmmK Bekend lid

    9 mei 2015
    773
    55
    28
    NULL
    NULL
    Wanneer kreeg jij tussentijds bruinverlies?

    het stomme is dat ik in 2016 meerdere malen een gedraaide eierstok rechts had. Deze is toen terug gezet maar blijft altijd super gevoelig/pijnlijk bij ovulatie, menstruatie, zwangerschap etc. hier zat vermoedelijk ook de ZOL. Deze doet nu natuurlijk ook pijn. Maar nu voel ik links juist veel steken, straalt wat uit naar het bovenbeen en idd wat naar m’n rug. 2 dagen voor mijn positieve test had ik ook een moment met veel steken links.
    Bloedprikken zat ik ook aan te denken, bij m’n buitenbaarmoederlijke zwangerschap weigerde de huisarts dit, hoop dat ze er nu wel voor open staan! Dankjewel voor jouw verhaal!
     
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Dat is ook lastig! Je bent nu inderdaad op alles gefocust. Bel dan morgen gewoon laagdrempelig, ze hebben zelf gezegd dat je moet bellen bij pijn en ze begrijpen echt dat je het spannend vind.

    Ik ben zelf vk en ik vind het ook echt niet erg als mensen bellen om ze (nogmaals) gerust te stellen of indien mogelijk eerder een echo te maken.
     
    UmmK vindt dit leuk.
  9. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @UmmK : dit was echt weken na mijn testdatum van een cryo tp van blastocyste. Tijdens die bloeding op de testdatum had ik kort maar hevig bloedverlies. Ik dacht dat dat toen mijn menstruatie was en heb toen geen zwangerschapstest gedaan. De pijn en bruinverlies kreeg ik dus veel later dan jij nu hebt.. ik was toen meer dan 6 wk “zwanger”.
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    #10 GroeneBomen, 22 apr 2021
    Laatst bewerkt: 22 apr 2021
    Bruinverlies voor de nod,mooie test, super misselijk, test liep goed op zoals bij mijn eerdere goede zwangerschap, dag na nod bloedverlies en ik dacht miskraam. Maar stopte na 2 dagen en was niet heel veel bloed. Voor de zekerheid test gedaan na bloedverlies en dikke knaltest. Vk bericht dat ik zeker weet dat t een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, maar ze zegt dat t of miskraam wordt of goede zwangerschap en dat ik niet zo onzeker moet zijn, 50 procent kans op goede zwangerschap immers. Ik blijf bij de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Had rare steken op eierstok plek zeg maar, voelde gek. Bruinverlies af en aan, misselijkheid ook duidelijk aanwezig, maar slecht gevoel overheerst. Tot ik 6 weken was en de hel losbreekt en ik continu flauwval van de helse pijn, plat op de grond onder de stromende douche lig in foetus houding. (Helaas door slecht ingrijpen verloskundige pas 2,5 week later geopereerd en had toen nog steeds bloedende eierstok)
     
  11. UmmK

    UmmK Bekend lid

    9 mei 2015
    773
    55
    28
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt dames, hier heb ik veel aan!

    M’n eierstokken zijn tot nu toe vandaag rustig.
    We hebben dus allemaal wel te maken gehad met bloedverlies bij onze buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus dit word ieder uur checken :o: Ik ga ook echt van ‘joh, wat het ook is, komen we ook wel weer doorheen’ naar ‘omg, niet weer toch???’
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  12. UmmK

    UmmK Bekend lid

    9 mei 2015
    773
    55
    28
    NULL
    NULL
    Bruinverlies is zojuist begonnen.. wat zou ik nu moeten doen? Zou nu 4 weken en 2 dagen moeten zijn
     
  13. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    heb je pijn?
     
  14. UmmK

    UmmK Bekend lid

    9 mei 2015
    773
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb wel links pijn wat met momenten uitstraalt naar m’n been. Maar zou dit niet veel te vroeg zijn voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap symptoom?
     
  15. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Weet ik niet, ik had bij > 6 weken symptomen.
     
  16. UmmK

    UmmK Bekend lid

    9 mei 2015
    773
    55
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je snelle antwoord! Ik ga het toch nog even aankijken. Vind m’n angst tlecht niet gezond meer :confused:
     
  17. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Woww zo bizar, maar hoe jij jouw buitenbaarmoederlijke zwangerschap beschrijft van toen zo ging het ook bij mij! Wel iets later mtx gekregen. Ik had deze zwangerschap ook rare steken en ook uitstraling naar beide benen! Precies zoals jij het nu beschrijft. Ik had mezelf al met 4 weken een tweede buitenbaarmoederlijke zwangerschap aangepraat (want ja het kan toch niet goed gaan bij mij?). Zo ging ik ook naar de eerste vroege echo met 5.4 weken. Op de heenweg in gedachten bij een eileiderverwijdering en op de terugweg een echo in de handen van een kleintje waar het hartje al van klopte!

    Hopelijk is het bij jou ook het geval! Maar ik begrijp je heeeeeeel goed. Heb je al een afspraak voor een vroege echo gemaakt?
     
  18. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    En.... ik heb bij deze zwangerschap ook bruinverlies gehad. Rond de 5 weken... schrok me natuurlijk ook rot, want zo begon de buitenbaarmoederlijke zwangerschap/zol toen ook.
     
  19. UmmK

    UmmK Bekend lid

    9 mei 2015
    773
    55
    28
    NULL
    NULL
    Oké, dit geeft me wel echt weer een beetje hoop!! Ik ben nu ook idd al bezig hoe ik zo snel mogelijk de diagnose buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan krijgen en dit kan afwerken.
    Hoe liepen je testen op deze zwangerschap? Ik had vandaag ineens een super lichte helaas.
    Van 11 tot 15 dpo
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. UmmK

    UmmK Bekend lid

    9 mei 2015
    773
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ennn gefeliciteerd trouwens!
     

Deel Deze Pagina