Eerste symptomen na corona besmetting

Discussie in 'Corona forum' gestart door ZoWelkom84, 30 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    4 weken binnen :eek: ik zit nu in zelfisolatie om quarantaine tijd te beperken. Zondag besmet woensdagavond met thuistest positief. tot nu toe lichte hoest, voel dat het nu wat vaster gaat zitten. Inmiddels vandaag dag 7 na besmetting. Hoop dat ik er beetje goed doorheen wandel.
     
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Sterkte! Hopelijk blijft het hierbij. Hier Corona gehad maar geen klachten. Dus dat kan ook :)
     
    ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  3. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Weet jij bijv wanneer je dag was dat je besmet raakte?
     
  4. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Was dag 7/8 na besmettingsdag of vanaf de dag met eerste klachten?

    ik zit maar te wachten op meerdere klachten.. vandaag dag 8 na besmetting en hoest een beetje, krijg het makkelijk los gehoest en dat is alles.. hoe langer het duurt voordat de mogelijke zwaardere klachten komen hoe langer in quarantaine en anders sta ik donderdag weer buiten als ik 24u klachtenvrij ben
     
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.979
    11.660
    113
    Vrouw
    Bij mijn zoon?
    Dag 7/8 was na contact. Dus het contact was op zaterdag, de donderdag erna testen en de zaterdag erna een volle neus.

    Je zit op dag 8 na besmetting. Maar op welke dag na positieve test? Als die eerder was dan de start klachten nemen ze dat als dag 1.
    Hopelijk blijft het bij deze lichte klachten. Ik heb ook wel wat gehoest, maar echt niet veel. Terwijl ik daar best wel op had gerekend. Als kind vaak bronchitis gehad en heel veel heel erg gehoest.
     
  6. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Ik vermoed dat ik het van mijn dochter heb gekregen, die was de week ervoor erg ziek, maarja met 2,5 dacht ik gewoon aan griep. Achteraf denk ik dat ze corona had.
    Ik werd ongeveer 7/8 dagen na haar ziek
     
  7. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Begon met pijn in mn longen daarna dichte neus en hoesten. Hoesten heeft lang geduurd maar mocht na 14 dagen (nog met hoest) wel uit quarantaine.
     
  8. Essie28

    Essie28 Fanatiek lid

    6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Alleen heeelllll licht keelpijn dat was het!
    En smaak/reukverlies. Maar dat vind ik niet erg.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Hoge productieve hoest, vooral bij liggen maar niet echt verkouden en koud zweet. Klinkt dat iemand bekend? Moe hoort er ook nog bij, maar als je beroerd slaapt van t hoesten wil dat toch al hard gaan.

    Ik herken t niet als de corona symptomen maar ben geen medicus of ervaringsdeskundige.

    Betreft hier een gevaccineerde senior en tevens hartpatient overigens.

    Nr twee in dat gezin is nu dus ook de pineut (aangestoken door de eerste, eveneens gevaccineerd) mja zowel jut als jul vertikken t om te testen, zelftest OOK niet. Die hadden ons ook niks gemeld maar wel op onze dochter gaan passen...(hun eigen verzoek).

    Kwamen na t oppassen met de medeling...en bedankt dat je aan ons ook een keuze overlaat. Bestaat nog wel meer dan corona daar niet van, maar laat aan ons dan ff weten. Hoe moeilijk is t om ff een appie te sturen desnoods...

    (hebben wij 1.5 jaar ons grotendeels voor afgesloten, zodat mantelzorg zo veilig mogelijk was...daar heb ik dan nog t meeste de ziekte er over in).
     
  10. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Wel iets wat hier erg heerst (vrienden, m’n man, m’n jongste) maar allemaal negatief op covid. Bij mijn jongste heerst wel RS op KDV met paar opgenomen baby’s en veeel peuters net dezelfde klachten dus wij dachten eerder daar aan…
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Ja ik link t ook niet direct aan covid, zou t een droge hoest zijn ala. Mja RS heeft mn dochter gelukkig dan al gehad, mn neefje gelukkig ook. RS is hier ook heftig in de rondte aan t racen, zou zomaar kunnen. Net zo goed als een vervuilde airco in de auto, is ook zo goed voor je lijf.

    Baal gewoon dat ze niet ff een seintje geven.

    Pak hier morgen wel ff een zelftest niet helemaal zuiver maar we doen t er maar mee. Komt daar wat uit of vertrouw ik t niet GGD er achteraan.

    Zwanger en vaccineren is me al genoeg, vaccineren mét een covid er onder lijkt me niet heel handig als je OOK nog eens zwanger bent gezien een afweersysteem die onderdrukt wordt voor ukkepuk.
     
  12. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.508
    4.308
    113
    Vrouw
    Nederland
    Manlief was in één klap ontzettend ziek. Geen kracht meer, en vrijwel van de wereld. Heeft het 2x gehad. Mei vorig jaar en Februari dit jaar.
    Eerste keer paar dagen aangehouden en 2e keer 4 weken thuis en kon echt niets, direct buiten adem en voelde zich gewoon niet goed.
    Lastig uit te leggen.

    Ik heb alleen wat reukverlies gehad, verder niets.
     
  13. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.508
    4.308
    113
    Vrouw
    Nederland
    Beide toen trouwens niet gevaccineerd.
     
  14. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik voelde mij in eerste instantie flink grieperig. Ziek gemeld en in isolatie gegaan. Volgende dag per test en dag later een positieve uitslag. Dit was een woensdag. Uiteindelijk tot en met de zaterdag een week later, dus 1,5 week later in isolatie gezeten. Flink beroerd en vooral kortademig geweest, ik kon de trap niet op ofaf komen.... Man en kinderen hebben nergens last van gehad, ik ben besmet geraakt via een client waar ik kwam(thuiszorg).
    Erg lang restverschijnselen gehad. Met hulp van 2 keer per week fysio ben ik nu op een punt dat ik weer aan het werk kan.
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Heftig zeg.

    Ik hoor dit dus echt nu steeds meer in mijn omgeving ook.

    Na corona nog echt lang slecht voelen.
     
  16. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.023
    2.415
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik kreeg s nachts koorts en toen wist ik dat het mis was. Volgende dag positieve test. Ben een week binnen gebleven. Hoest nog steeds soms (nu 3 weken geleden) maar niet meer zo erg als eerst. Ben ruim twee weken smaak en reuk kwijt geweest. Smaak is terug en reuk nog maar een beetje.
     
  17. LoveXx

    LoveXx Fanatiek lid

    15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Vrijdag met een vriendin een drankje gedaan. Zaterdag werd zij ziek, getest en positief.
    Ik ben vanaf zaterdag in quarantaine gegaan en maandag eind vd middag begonnen mijn klachten. Hoofdpijn en spierpijn. Die nacht heb ik geen oog dicht gedaan! Die hoofdpijn..echt killing!! Hoge koorts, hele pijnlijke benen..
    Getest; positief.
    Dinsdag viel het allemaal wel weer mee.. Nog hoofdpijn (maar niet meer zo dat ik er van op de kop sta), wat koortsig, hoesten en diarree. En dat is nu nog steeds zo.. Hopen dat het hier bij blijft..
     

Deel Deze Pagina