verdwijnen/verminderen van zwangerschapssymptomen

Discussion in 'Eerste symptomen' started by yaika, Oct 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yaika

yaika Actief lid

Jul 7, 2010
    215
    0
    0
    Hallo

Ik weet dat ik me niet zo ongerust moet maken maar aangezien ik een paar dagen geleden ook licht bloedverlies had wil ik het toch even vragen.

Ik ben nu 5 weken zwanger en had vorige week erg last van oa krampen en misselijkheid. Nu heb ik al een paar dagen (vanaf de dag van het bloedverlies) veel minder last van deze verschijnselen. Heb wel nog beetje pijnlijke borsten en totaal geen zin in eten.
    Moet ik me nu toch een beetje zorgen maken of is het normaal dat de verschijnselen de ene keer erger zijn dan de andere en is dit gewoon een ongunstige samenloop?

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Moeilijk om hier een antwoord op te geven. Ik zou denk ik (gelet op het feit dat je ook bloedverlies hebt gehad) een afspraak maken met je huisarts. Die kan je een beter antwoord geven dan ik. Hoop dat alles nog goed is! x Kweenie

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,862
    19,271
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het komen en gaan van de kwaaltjes en (licht) bloedverlies kunnen gewoon horen bij een gezonde zwangerschap. Helaas kan het soms ook wat anders betekenen. En daarom maken we ons met z'n allen zo'n zorgen, die eerste weken. Ook die onzekerheid is heel normaal hoor!

Over het algemeen hoef je je geen zorgen te maken als het bloedverlies minder is dan bij een menstruatie en als er geen stolsel bij zitten. Maar als jij je toch zorgen maakt, kun je best een afspraak maken bij de verloskundige. Als de praktijk een eigen echo-apparaat heeft, willen ze vaak wel even voor je kijken. Ik zou je wel het advies willen geven hier nog twee weken mee te wachten. (Hoe moeilijk afwachten ook is!) Met 7 weken heb je namelijk goede kans dat er ook al een kloppend hartje te zien is.

4. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland

het lijkt wel of ik dit geschreven heb zeg.
    ben namelijk ook 5wk zwanger en afgelopen maandag bloedverlies gehad.
    ik schok mezelf kapot natuurlijk en meteen verloskundige gebeld.
    die zei dat ik gewoon een paar dagen rustig an moest doen en me vooral niet druk moet maken, daar kan het erger door worden.
    en als het een miskraam zou worden komt het toch wel dat kan je niet tegen houden.
    en ik weet dat je je toch wel druk maakt, ik heb meerdere miskramen achter de rug dus onwijs bang.
    maar maandag hele dag rustig aan gedaan voor de rest ben film gaan kijken om eff ergens anders aan te denken, niet dat het heel erg werkt hoor, en nu is het woensdag en de bloeding is gestopt.
    mijn symptomen van de zwangerschap zijn ook elke dag anders.
    ene dag heel misselijk en de andere dag alleen met vlagen.

dus je bent niet de enige die er bang voor is die een miskraam krijgt denk dat vrouwen daar altijd bang voor zijn vooral als je er al meerdere achter de rug heb.

kussie

5. dani26

dani26 Fanatiek lid

Jul 24, 2010
    1,145
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden hoe lang hebben jullie bloedverlies gehad ik zit in het zelfde schuitje als jullie heb donderdag eindelijk een echo met 7 weken wat vind ik het eng

mijn bloedverlies was echt wel een paar dagen maar alleen met afvegen en zo goed als niks in mijn maandverband

nu heb ik behoorlijke steken in mijn linker zij

Share This Page