bah bruinverlies was enkel vanmorgen en nu heb ik echt precies ongi pijn... hoop zo dat vannacht de ms ni doorkomen...
Hoi dames, ik duim allemaal mee met jullie... Ik lees jullie kwaaltjes en zou ze precies ook allemaal graag voelen, maar ik voel me prima... Dus mijn eerdere misselijkheid, ik vermoed echt dat dit toch mijn eisprong was. Nooit eerder last van gehad. Gaf me echt een zwanger gevoel... Maar we wachten toch maar mooi af tot 30 nov. (NOD)... Want mijn testen gingen zowiso over vorige maand, hoewel mijn angst ging over deze maand, dus wie weet.. Ik blijf duimen, hoewel ik me prima voel... Weinig tekenen van, maar kan nog komen e, had ik bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook niet zo vroeg, dus... WIE WEET?? En dan nog 1 vraagje: Het feit dat ik de voorbije 3 dagen 3 positieve testen had (ovulatietest) wat wil dit zeggen? Ik dacht dat die dagen vroeger in de cyclus vielen? Sorry hoor, maar ken hier eigelijk helemaal niks van, bij ons ging het twee keer vanzelf, dus was hier niet mee bezig... Alvast bedankt e voor jullie reactie! Groetjes, van mij ...
hey meiden, heb beetje opgezocht we stellen soms de vraag beelden wij kwaaltjes in en wat veranderd ernu net als je zwanger bent wel mss brengd dit iets meer duidelijkheid maar een teste is nog steeds beste en duidelijkste 1. Inleiding De zwangerschap duurt bij de mens, gerekend vanaf de eerste dag van de laatste normale menstruatie, ongeveer 280 dagen of 10 maanmaanden. Een maanmaand is 28 dagen. Het is meestal niet moeilijk zwangerschap vast te stellen. De vrouw is er meestal al van overtuigd voordat zij de arts raadpleegt. Toch blijkt het soms moeilijk, ook met de ons thans ten dienste staande methoden van onderzoek, met zekerheid een beginnende zwangerschap te constateren. Een beginnende zwangerschap is gekenmerkt door een aantal verschijnselen. Gewoonlijk houdt, zodra er zwangerschap bestaat, de menstruatie op. Dit komt doordat bij bevruchting van het ei het zogenaamde 'gele lichaampje' (corpus luteum) in de eierstok niet te gronde gaat, maar blijft werken en bepaalde hormonen blijft afgeven. De hormonen houden het baarmoederslijmvlies intact en voorkomen het optreden van een nieuwe menstruatie, terwijl zij op hun beurt weer het hersenaanhangsel beletten andere hormonen (FSH en LH) af te geven, die tot een nieuwe eirijping aanzetten. Wanneer bij een gezonde en regelmatig menstruerende vrouw de menstruatie langer dan veertien dagen na de te verwachten datum uitblijft is een zwangerschap mogelijk (het uitblijven van de menstruatie kan ook andere oorzaken hebben). Er zijn ook vele andere veranderingen in het lichaam van de vrouw die op een zwangerschap wijzen. Vooral tijdens de eerste zwangerschap kunnen veranderingen aan de borsten optreden. Niet zelden wordt een zwangerschap vermoed naar aanleiding van stoornissen in het spijsverteringsstelsel. Het zogenaamde 'ochtendbraken' is een vorm van misselijkheid die meestal enkele uren na het opstaan optreedt en na enkele uren weer verdwijnt. Ook kan in ernstige gevallen braken optreden. De groter wordende baarmoeder drukt tegen de achterzijde van de blaas en geeft het gevoel dat deze vol is. Wanneer de baarmoeder zo groot is dat hij boven de bekkenrand reikt, neemt de druk op de blaas weer af. En aan het einde van de zwangerschap, wanneer het hoofdje van het kind in de bekkenring gaat afdalen, komt deze klacht meestal opnieuw naar voren. Op bepaalde plaatsen op het lichaam treedt bij vele vrouwen een duidelijke bruinkleuring (pigmentatie) van de huid op. Deze plaatsen zijn het gelaat, vooral het voorhoofd rond de ogen, de rug van de neus, rondom de mondhoeken, en voorts de tepelhof en de geslachtsorganen, terwijl in het midden van de buik zich van boven naar beneden een donkere streep gaat aftekenen. Het meest typische en nimmer ontbrekende kenmerk van de zwangerschap is het feit dat de weefsels van de moeder vochtrijker worden. Zo ook het onderhuidse weefsel, waardoor in de huid alle plooitjes en groeven verdwijnen. De baarmoeder ondergaat een grote verandering tijdens de zwangerschap. Van een orgaan van ongeveer 7 cm lengte verandert zij in de loop van de zwangerschap tot een groot orgaan van 32 cm lengte, dat een kind, de moederkoek en ongeveer één liter vruchtwater kan bevatten. Niet alleen de inhoud neemt toe, maar ook het gewicht van de baarmoeder, namelijk van circa 30 gram tot 1 kg. 2. Eerste trimester Gedurende de eerste twee maanden na de bevruchting ontwikkelen zich de meeste organen. Na acht weken gelijkt het embryo in grote trekken op het volwassen individu. De ongeborene is wat de voeding betreft, de zuurstofvoorziening en de verwijdering van de eigen stofwisselingsproducten afhankelijk van de bloeddoorstroming van de baarmoeder. Hierin bevindt zich het orgaan, de moederkoek of placenta, waarin bovengenoemde processen plaatsvinden. Lichamelijk is dit een verwarrende periode. Hoewel men weet dat men zwanger is, is dit vaak nog moeilijk voorspelbaar. Daarom is het voor een vrouw zo belangrijk om de eerste symptomen te onderkennen: vergrote borsten, een andere reactie op voedsel, vermoeidheid. In het begin is de vrouw dikwijls in zichzelf gekeerd. Vaak houdt ze zich meer bezig met haar zwangerschap dan met het feit dat ze een kind verwacht. Soms krijgt een vrouw de neiging doordat er nog niets zichtbaar is, haar toestand als een soort ziekte te beschouwen in plaats van als een nieuwe levensfase. Ze klaagt veel over misselijkheid, opgezette borsten, oververmoeidheid en andere neveneffecten van een prille zwangerschap. Over het algemeen gaat dat vanzelf over, hoewel sommige vrouwen over ernstige lichamelijke verschijnselen blijven klagen.
hey, denk dat daar een piek is van 2 dagen vrij dikke lijnen ze zeggen dat je dan best kan klussen en als je eisprong is geweest zouden die tweede lijn moeten minderen nu ik heb al 7 dagen twee dikke positieve lijnen nou ja afwachten of het werkelijk wijst op een zwangerschap liefst
Hoi weegschaaltje, kan het feit dat die lijnen van de ovulatietest dik zijn en dit meerdere dagen aanhoudt wijzen op een zwangerschap? Normaal ben ik mijn vruchtbare periode al gepasseerd, aangezien ik 30 nov. mijn maandstonden verwacht. En ik had gisteren EN eergisteren héél dikke strepen.. Sorry hoor voor mijn vragen, maar ik ben toch héél onzeker! Groetjes, van mij ...
ik had toen altijd: witte vloed heel erg! het gevoel of ik ongesteld ging worden last van darmen hoofdpijn hele wazige dromen Verder kan ik het me even niet herinneren
hey ja dat lees je op vele site ikzelf heb ook al van vorige week donderdag dikke positieve strepen ik kan normaal volgende week vrijdag testen maar wanneer ga jij testen ben wel eens benieuwd of het werkelijk duid op zwangerschap liefst
hey, wie heeft er nog kwaaltjes of bij gekregen ik heb enorme last van witte vloed ook nog steeds die trekkingen als ik beweeg of nies/hoest echt soms pijnlijk misselijk ,en honger tot dat ik eet en dan precies al kokhalzen bij het afvegen had ik te morgen roos zou het mss toch innesteling zijn,nods is pas binnen een week en ja hehe felle dromen nog steeds precies dubbel leven liefst
Hallo allemaal Wij zijn sinds kort bezig 8) Maar nu heb ik echt wel zo`n gevoel van noooouuu nu kon het toch wel raak zijn! Symptonen: Ik ruik alleen maar eten, maakt niet uit of het olie/gras of zand is, voor mij ruikt het naar eten. (niet dat ik het ga eten hoor ) Steekjes bij m`n navel Krampjes alsof je ong moet worden pijnlijke borsten zeer slecht slapen en als ik slaap,slaap ik onrustig boeren en windjes (maar dat heb ik altijd wel ) dorst dus ook veel plassen Normaal heb ik vlak voor m`n ong (moet 30nov ong worden) heel erg last van m`n hormonen,maar nu valt het toch wel mee vind ik. Wanneer het posi of nega is laat ik volgende week wel weten. Succes allemaal en voor de andere ....gefeliciteerd !!!
Hier ook veel moe en steeds wat misselijk .. verder soms wat steekjes bij schaambot kan zondag testen op de verjaardag van mijn dochtertje die wordt dan 3 jaar
hey lijkt wel positief zo te lezen nu jij kend jou lichaam he en meestal herken je zelf of je lichaam dit x anders reageerd hoop voor jou dat dit positieve test uitwijst liefst
Wow ja amai zou een heel leuk cadeautje zijn! Een broertje of zusje voor je dochtertje!! Ik duim mee in elk geval!! @weegschaaltje: ik kan testen volgende maandag 30 nov. Maar ik ga gewoon afwachten, want aangezien ik nu geen misselijkheid meer voel e.d. vermoed ik dat ik gewoon mijn maandstonden zal krijgen! Mss wel iets later door al de spanningen van voorbije maand, maar toch... Voel me kiplekker en geen kwaaltjes meer... Maar die witte vloed herken ik nu eigelijk wel + urine is ook een beetje rozig.. Maar voor de rest PRIMA!! Maar de timing is nu niet zo geweldig, maar uiteraard zou ik het wel leuk vinden moest het zo zijn... Maar zo niet ook geen nood, binnen 2 jaar zou helemaal geweldig zijn! Dus nog ff oefenen Groetjes, van mij ...
hey nou deed ik eens gewoon uit nieuwsgierigheid een teste van mate care die je 5 dagen voor nods kan doen nu ik zit 6 dagen ervoor maa dacht ja toch proberen en je zag een lichter streep nuja voorlopig hou ik mij ber niet te veel aan vast maar ik hoop natuurlijk dat dinsdag die toch al iets donkerder geworden is zodat ik zekerder ben nu twijfel ik nog maar stiekend toch heel veel hoop liefst