Morgen ben ik vijf weken zwanger en ik heb sinds vorige week last van pijn in mijn onderbuik. Soms echt pijnlijke krampjes die mijn darmen lijken te veroorzaken, maar over het algemeen een zeurende pijn die de hele dag en nacht door te voelen is. Het lijkt een mengeling van menstruatiepijn en overgevoelige darmen (die ik altijd al had). Wat kan ik doen / eten / drinken om deze pijn te verminderen? Bedankt alvast voor jullie adviezen!
Omdat je darmen trager werken kan je last krijgen van obstipatie en dus ook darmkrampen! Dus eet veel vezelrijk voedsel, veel water drinken en bewegen. En de buikpijn komt ook waarschijnlijk van de banden! Wat voor mij geweldig heeft gewerkt was een warme pittenzak op mijn buik! Of lekker warm douchen! Sterkte, het wordt echt minder!
Wat handig is om te eten, weet ik niet.. Maar ik had het gisteren ook..en een warme kruik hielp enorm!
Kruik is zeker voor snachts wel een goed idee! Overdag moet ik maar eens flink aan de vezels en 't water
Ik zou wel voorzichtig zijn met een warme kruik tegen je buik. Het embryo kan nog niet teveel warmte hebben de eerste tijd, door de kruik kan het plaatselijk toch behoorlijk opwarmen.