Meiden! Zijn er meer meiden die net als ik gek worden van die rot darmen? Lijkt wel alsof alles ophoopt en dan in ene keer..prffffftttt en krampen en dan op de wc...OMG... Vooral die krampen baal ik van want ja..krampen vind ik maar eng hoor! Weet ik veel of het mijn darmen zijn of mijn baarmoeder! Schrik zit er dan flink in hoor! TOT ik naar de wc ga dus... Tja 't is een beetje een vies verhaal met die diarree en al maar ja...het is de waarheid he! Hoort dit bij zwanger zijn of ben ik gewoon raar?! x
Hoort helaas echt bij het zwanger zijn. Ik heb altijd al snel last van mijn darmen, maar nu is het helemaal een drama. Ik kan óf helemaal niet, waardoor ik echt een zere harde buik krijg, óf ik ben aan de diarree, met flinke krampen en al. Echt zwaar irritant....
Bij mij zeker op die termijn. Later is het wat gestabiliseerd, moet er wel meer moeite voor doen dan vroeger zeg maar, maar dat komt ook omdat ik nu een stuk minder kan bewegen en niet meer sport. In het begin heb ik een keer zoveel opgespaard dat ik een wc heb verstopt Wat wel wat helpt is zorgen dat je elke dag kan gaan door bijv. Metamucil te nemen. Ik kon dat niet goed verdragen door de misselijkheid, maar dat werkt heel goed (zijn gewoon vezels).
In het begin heb ik een keer zoveel opgespaard dat ik een wc heb verstopt hihihi...bij mij scheelt 't af en toe ook niet veel hoor....sjonge echt behoorlijk irritant allemaal! Thank god ben ik nauwelijks misselijk anders zouden die wc bezoekjes nog chaotischer verlopen! Maar ben opgelucht te lezen dat dit gewoon een kwaaltje is en dat ik dus niet gewoon raar ben! x
Ja hoor, hier nog een. Ik ben van nature gevoelig voor verstopping en bij deze termijn van de zwangerschap helemaal. Vreselijk! Ik was er laatst gewoon een hele dag beroerd van. Ik probeer goed te drinken en veel fruit te eten e.d. maar het wil niet echt baten tot nu toe
Ik heb, net als jullie, ook last van obstipatie. Dit heb ik normaal ook maar nu is het nog vervelender omdat mijn buik er gewoon pijn wat doet soms en het af en toe lijkt alsof ik op mijn darmen zit (dit verklaarde de pijn bij zitten volgens vk) na heel veel te hebben geprobeerd, sporten, veel drinken, fruit, roosvicee laxo ed, heb ik van mijn vk een recept gekregen voor Lactulosesiroop (apotheek). Dit helpt best goed. Helemaal super loopt het nog niet, blijft vaak nog behoorlijk wat zitten, maar heb weinig last meer van en kan bijna elke dag nu!! Mits ik wel gewoon blijf bewegen, veel drinken enz. Veel succes ermee!!
Nee oor je bent niet raar ik heb precies het zelfde en vind het dan ook een beetje eng. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook.