Zwanger en chronische darmklachten

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Judy77, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Dag dames,

Ik heb een vraagje die ik zo snel nog niet op het forum kon vinden:
    Ik wil zwanger worden, maar heb Megacolon, een afwijking aan de darmen zodat deze geen peristaltische (knijpende) beweging maakt, met gevolg dat ik erg vaak verstopt ben. De meeste zwangeren onder jullie zullen het herkennen, aangezien dit ook een 'symptoom' van de eerste weken zwanger is...
    Nu ben ik erg benieuwd of mijn klachten gaan verergeren, of juist minder worden (met zwanger zijn weet je het nooit geloof ik) maar vooral: zijn er onder jullie die hetzelfde probleem hebben en inmiddels zwanger zijn of eerder zwanger zijn geweest?

Ik hoor het graag van jullie
    Judith

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb altijd een prikkelbare darm gehad. Nu ik zwanger ben is het inderdaad wel erger geworden. Ik heb er meer last van dan eerder.

Ik ken jou aandoening niet, dus ik weet niet of dit wel of niet met ontlasting te maken heeft. Je darmen gaan trager werken bij zwangerschap. Misschien worden jou darmen juist beter.

Even aan de HA vragen, die weet het vast wel,

succes met zwanger worden, ;)

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hi Bosi
    HA is al geraadpleegd, ook omdat ik zeker wilde zijn of ik wel verstandig was zwanger te willen worden. Da's dus geen probleem....maar ja, HA spreekt uit boekjes en ik ben op zoek naar ervaring.....
    Een lotgenoot is altijd gezelliger dan zo'n suffe huisarts, niet?
    Heb ook al van iemand gehoord dat haar prikkelbare darm (wat ik heb is vergelijkbaar, maar ongeneeslijk zeg maar....) tijdens de zwangerschap minder werd en zelfs alle klachten verdwenen... Jij bent nog lekker pril, wie weet!!!

4. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi,
    ik heb zelf ook een darmaandoening,waardoor ik altijd last heb van verstoppingen en zelfs al 2 keer eraan geopereerd.
    nu hebben ze tegen mij zelfs gezegd,toen ik 18 was,dat ik geen kinderen kon krijgen,ivm mijn aandoening.
    nu ben ik al zwanger van mijn 3e kindje en ik moet je eerlijk zeggen.
    normaal kan ik een keer in de 5 dagen naar de wc,maar als ik zwanger ben,kan ik elke dag.
    maar elke keer als ik naar het ziekenhuis moet,zijn de artsen verbaasd,dat ik kids heb.
    wonderen zijn de wereld nog niet uit,zeg ik maar.
    heel veel succes en ik hoop van je te horen.
    groetjes miranda

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Elke dag? Nou, laat mij maar snel zwanger zijn dan! Dank voor je antwoord Vonkje, dat maakt mee een klein beetje minder bezorgd.

Ben door de HA naar de Diëtiste gestuurd wie weet kan zij mij een beetje helpen!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb geen darmaandoening. Maar vanaf een week voor mijn NOD dacht ik dat ik een darmziekte had gekregen. Gigakramp zat te zweten op de wc van de pijn, dan weer diarree en dan weer niet. Veel scheten (sorry)
    Wat ik dus wil zeggen, mischien kan je wel beter naar de wc als je zwanger bent.

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nemo ik hoop zo dat je gelijk hebt! Het gaat de afgelopen dagen namelijk al beter dan ooit! Ja goed, de kramp is er, maar dat kan natuurlijk ook een leuke oorzaak hebben ;)

hmmmm.....hopelijk snel zo'n banner als jij....en een goede darmflora, haha...als dat zo is, ga ik eeuwig zwanger blijven, hahaha....

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bij mij doen ze het soms iets TE goed, ook niet even leuk hoor. Vooral die hele pijnlijke krampen.
    En mijn vriend is er soms ook niet zo blij mee (snap ie :oops: )

9. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ach, vriendlief heeft de komende 35 weken niets te vertellen, haha...

Hij moet jou nu in de watten gaan leggen, wel relaxed naar de bevalling toeleven!

Mijn darmen doen het ook prima, vreemd genoeg. Heb eergister en gister een aantal steken in mijn onderbuik gehad en vandaag met vlagen een beetje misselijk:pale: . Nou was ik gister dankzij het goede parkeerbeleid bij de 1000ste Blof pas om 2 uur thuis, maar normaal na zo'n avond gaat de misselijkheid over door iets te eten en nu.......wordt het alleen maar erger!

Oh, ik maak het mezelf ook zo moeilijk...... ](*,)

Maar ja, geniet jij lekker verder, ondanks het gerommel...

10. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Oh en Nemo, succes bij de verloskundige morgen!

11. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nemo je had gelijk!!!!!

Gisteren getest, vandaag getest..... ZWANGER!!!!

Kan het nog niet geloven, maar het gaat toch echt gebeuren.....joepie!!!

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hee Judy gefeliciteerd !! Wel grappig dat je aan je darmen kunt merken dat je evt. zwanger bent.

Ik moet wel zeggen dat ik nu eigenlijk geen last meer heb.

13. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hartelijk gefeliciteerd judy.
    je darmen werken idd beter als je zwanger bent.
    ik moet donderdag naar de vk en maandag naar de darmarts.
    blijf streng onder controle,maar weet zeker dat alles goed komt.
    heel veel plezier en goede stoelgang gewenst(hahha).
    groetjes miranda

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hi Miranda,

Goh, onder controle bij de darmarts, dat klinkt nog heftiger dan mijn darmen die momenteel voelen als te ver opgepompte fietsbanden. Soms vreselijke pijn en ondanks dat ik weet dat dit mijn darmen zijn en niet het kindje maak ik me af en toe toch een beetje zorgen!
    Maar inderdaad het komt vast goed! Mijn collega's roepen altijd dat mijn bevalling een eitje moet worden met al die buikpijn die ik moet ervaren.nou kom maar op dan (hoewel het uiteindelijk vast heel anders zal zijn, hahahaha.)

Geniet!
    Judy

15. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hi judy,

ik oet wel onder controle,want ik heb een darmaandoening die illeus heet.
    een strengetje die zich om mijn darmen heen wikkelt en dan afsluit.
    ben er al 2 keer aan geopereerd en het blijft terugkomen.
    is alleen nu extra spannend,want al sik het in mijn zwangerschap krijg,moet ik er wel aan geopereerd worden,anders houden mijn organen ermee op.
    maar ik heb alle vertrouwen,dat het nu nog wegblijft.
    zolang ik maar goed op mijn dieet let en dat ik nu onder controle ben,vind ik wel erg fijn.
    dat steuntje kna ik goed gebruiken.
    en het is idd zoals je collega`s zeggen,dat je bevalling straks wel mee valt.
    is dit je eerste kindje?
    dan is het helemaal spannend.
    vandaag bij de vk geweest en hartje gehoord.
    alles was supergoed en ben al 8 kg aangekomen.
    aardig buikje al en vooral een dikke kont.
    hahahha.
    groetjes miranda
    sorry voor het hele verhaal,maar dacht leg het je even uit

16. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hé Miranda,

Nee, helemaal niet erg dat je het hele verhaal uitlegt, juist fijn om een soort van medestander te hebben. Hoewel het bij jou iets dreigender klinkt dan bij mij.
    Ik heb megacolon, dat houdt in dat mijn darmen geen peristaltische beweging maken en ik dus (ja ranzig) vaak mijn ontlasting zelf moet "verwijderen". Het ging de afgelopen maanden behoorlijk goed, doordat een dietiste mij probiotica heeft voorgeschreven en dat werkte als een trein! Helaas nu dus niet meer. Eergisteren een half uur eerder van het werk weggegaan, omdat de pijn echt niet te houden was. Vandaag gaat het weer beter, maar ja, ups en downs! Ik hou maar vol dat het voor een goed doel is!

Wat wel "leuk", maar soms ook lastig is, is dat mijn buik door die vreselijke darmen al echt zwanger begint te lijken, meer dan voorheen. Soms grapte ik wel eens "ik lijk wel drie maanden zwanger", maar nu kan ik dat met recht zeggen, jeetje wat een buik heb ik 's avonds! Als ik net zo hard als jij ga, dan wordt het nog lastig alles voor me te houden!

Fijn om te lezen dat je gister een goede VK-controle hebt gehad, wat lijkt me dat geweldig, dat hartje horen! Ik wens je heel veel genot van je zwangerschap en dat alles met je darmen goed mag gaan..... Ach, we kunnen in ieder geval lekker bij elkaar klagen als het even iets minder is, niet?

Groeten
    Judith

17. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi judith,

je mag ten alle tijde bij mij komen "klagen",hoor.
    ik vind het niet echt klagen,omdat ons leven er anders uitziet,dan een gezond persoon.
    ik moest wel lachen om je "ranzige"opmerking,zoals je dat zei.
    voor mensen met darmklachten is niks te ranzig,denk ik dan.
    wij zijn een hoop gewend en ik ook.
    maar wat vervelend zeg,dat je het dan zelf moet weghalen.
    ik hoop echt,dat het goed met je blijft gaan tijdens de zwangerschap.
    voor mijzelf trouwens ook. :)
    wanneer heb je trouwens je eerste controle?
    groetjes miranda

18. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hai Miranda,

17 oktober gaan we naar de verloskundige, 1 november de echo. Dus eerste controle met 8 weken. De vk wilde eerst 10 weken, maar toen ze van mijn darmen hoorde werden dat er 8. Gelukkig maar, want ik kan nu echt niet meer langer wachten dan twee en een halve week!

Nee, ik vind mijn opmerkingen inmiddels ook niet meer ranzig, maar goed, ken in mijn directe omgeving niemand die hetzelfde of iets gelijks heeft....dus dan verontschuldig ik me maar gelijk... Heb inmiddels een behoorlijke buik door de darmen, dat maakt het geheim houden knap lastig, maar goed, beetje crea kleden....

Jij hebt de 12! Mooi, uit de eerste gevarenzone, gefeliciteerd!

19. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik haak hier eventjes op in ik heb zelf CU afkorting voor Colitis Ulcerosa, ben dus vaak aan de diaree en krijg onstekkingen in mijn darmen (milde vorm van Chrohn)
    ik heb prednison geslikt en alle andere middeltjes die niet erg fijn zijn om te nemen, en ben nu in overleg met de HA overal mee gestopt om de kinderwens te vervullen.

Zoals ik gewoonlijk altijd aan de diaree was zit ik nu zo verstopt als het maar kan zijn, ik hoop een teken van een vroege zwangerschap maar dat lijkt me te mooi omdat ik dan in de eerste ronde al zwanger zou zijn.

Mijn HA vond het allemaal een goed idee om zwanger proberen te raken omdat je dan vaak rustigere darmen krijgt. Ik hoop voor jou dat je dat ook zo gaat ervaren.

Groetjes mamalieske

20. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hi Mamalieske,

Oh, wat hoop ik dat jouw HA gelijk heeft! Mijn darmen zijn momenteel alles behalve rustiger! Normaal zonder zwangerschap: verstopt. Enorm verstopt... Nu, ook verstopt, maar met diareeklachten, dus de dunne troep en de krampen, maar toch verstopt...vreselijk! Lijkt wel of ik al moet bevallen, hahaha.....

Hopelijk zakt dit snel en hopelijk voor zowel jou als mij heeft de HA gelijk en krijgen we rustiger darmen!

Succes met testen over vier dagen.......maken je hersenen je al gek met de bekende symptomen?

Groeten
    Judy

Deel Deze Pagina