tweede, prille, zwangerschap heel anders dan de eerste?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Danabelle, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ha dames,
    Ik ben nu 5 weken zwanger van de tweede, maar maak me wat zorgen. Ik heb een dochter van anderhalf en toen ik zwanger was van haar, lag ik vanaf 4,5 week spugend in mijn bed. Ik zag er ook níet uit en mijn borsten voelden heel gespannen aan - met zes weken waren ze dan ook al anderhalve cupmaat gegroeid. Natuurlijk 'hoop' ik niet op zulke kwaaltjes (het spugen heeft de heel zwangerschap geduurd), maar ik maak me wel zorgen omdat ik dat nu helemaal niet heb, en de vorige keer al wel zo vroeg! Ik hoor van alle kanten dat kwaaltjes bij een tweede zwangerschap juist eerder en erger op zouden treden, en ik heb er (nog?) geen last van.
    Wie heeft dit ook gehad, en kan mij geruststellen? Ik heb wel een beetje een opgezet buikje (darmen) en twee dagen terug had ik iets dat voelde als bandenpijn, nadat ik een uur gefietst had. Maar dat ik niet misselijk ben en niets aan mijn borsten voel vind ik vreemd en een beetje 'eng'..

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zo ben ik hier ook al aan het grappen. Als ik nu zwanger ben (mag over 6 dagen testen), dan wordt het een meisje..
    Heb nu een jochie, en had amper klachten. Nu begin ik misselijk te worden, droom heel heftig, en heb vocht in mijn handen zitten.

Het schijnt dat je bij een ander geslacht ook hele andere kwaaltjes kunt hebben ;)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als een tweede zwangerschap perse erger moest zijn.... dan weet ik niet hoe ik nu 28 week zwanger kan zijn. Ik heb bij beide zwangerschappen bijna geen kwaaltjes gehad!
    Iedere zwangerschap is anders en hoeft dus niet persé met heel veel kwalen gepaard te gaan.
    Ik hoop voor je dat je de heftige kwalen van de vorige zwangerschap bespaard mogen blijven en datje over een maandje of 8 een heel mooi klein wondertje in je armen mag houden.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Bij de eerste zwangerschap was ik vanaf 6 weken misselijk en moest overgeven. Ook was ik erg moe.

Bij de tweede zwangerschap was ik vanaf 5 weken al aan het overgeven en had last van obstipatie, rommelende darmen, maagzuur, helaas een MA.

Nu bij de derde zwangerschap (7,5 week), pijn in mijn borsten en ontzettend koud. Maar niet misselijk.

Bij mij is het dus steeds anders. Je hoeft niet per see allemaal kwaaltjes te hebben.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Toevallig las ik gisteren in het "Negenmaandenboek" van Gemma Boormans, dat je bij een tweede heftiger kwalen KUNT krijgen, maar het hoeft dus niet!
    En zoals ik al eerder hier aangaf.... ik heb een vergelijkbare zwangerschap als bij de oudste/eerste en daar heb ik ook bijna geen kwalen gehad!!!

Dus meid probeer lekker te genieten!!!!

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Het hoeft helemaal niets te betekenen.
    Bij de eerste had ik méga pijnlijke borsten vanaf dag 1 en was ik heel wazig in mijn hoofd én misselijk, bij de tweede helemaal niets van dit alles. Tot op de dag van vandaag geen pijnlijke borsten gehad, nauwelijks misselijk en heb nog een gewone concentratie.
    De vorige keer een jongen, nu een meisje....

Gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer je maar niet te druk te maken.

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik probeer me er maar niet druk om te maken. Over 2,5 week de eerste echo!

Deel Deze Pagina