eerste symptonen bij jouw bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Koekeloerie, 30 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Even een vraag; ik loop sinds gister al met ongesteldheidskrampen..en onderrug pijn..en soms worden die krampen iets meer waardoor het lijkt alsof ik voor de grote boodschap moet.
    Gister veel harde buiken en veel plassen..vandaag minder..en gister ook 4x grote boodschap gedaan..
    De ongesteldsheidskrampen heb ik nog steeds...Wie herkent dit? Hoeft toch niks te betekenen?
    Gister waren de harde buiken een uur lang regelmatig om de tien min..en toen hield het weer op ( gelukkig )
    Ik ben nog maar 30 weken...maar dreiging vroeggeboorte is wel aanwezig ivm verkorte cervix en tweelingzwangerschap.

2. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    hier bij mij als volgt

Met 36 weken : 1ste valse start , harde buiken en ongi krampen 2 uur lang om 5-6 min. Vk komt kijken en het zwakt af niks meer aan het handje.

Met 37-38 weken: 2de valse start , harde buiken en ongi krampen anderhalf uur lang om de 5-6 min. Ook nahet douchen bleven ze aanhouden. Op het punt van bellen naar de VK zakte ze af en niks meer aan het handje. ( Mijn dochtertje lag met 35wk ingedaald en vast ;) )

Met 39 weken: 3de valse start , weer precies hetzelfde als de 2de..

Met 40wk1d: Gestript , die dag alleen maar lichte ongikrampen gehad.

Met 40wk2d: Stond sochtends op met hele lichte buikpijn.
    om 15.00 smiddags kwamen ze steeds regelmatiger en sommige waren erg gevoelig. Ik ging er niet op in want het zal wel een valse start zijn.
    Tegen 17.00 kwamen ze om de5-6min en ik besloot de VK te bellen , ze werden steeds gevoeliger en werden steeds pijnlijker.
    Om 21.00 kwam de VK kijken en me BMM was verweekt en ik had 2-3cm ontsluiting , het begin was er.
    Om 23.30 de VK weer gebeld , de weeen werden niet erger maar zakte ook niet af toen ze er om 23.45 was werd er inwendig gevoeld en toen had 4cm ontsluiting (!)
    Om 0.00 precies zijn mijn vliezen gebroken en toen werden de weeen steeds heftiger.

Daarna ben ik mijn tijdsbesef kwijt geraakt maar ong. 2 uur na het breken van mijn vliezen kkreeg ik op bed een lichte weeenstorm van weeen op mijn buik , benen en rug.
    Toen de VK ging voelen zat ik op 7cm ontsluiting en kort daarna kreeg ik persdrang.
    Om 3.58 is mijn knappe dochtertje geboren en om 4.11 is de placenta geboren.

Een dag voor mij om nooit te vergeten :D

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

29+1 stukje slijmprop
    29+2 zakjes vocht bij enkels na het douchen + hele slijmprop
    29+3 08:00 uur gezicht stuk dikker van het vocht
    16:00 uur weeën om de 7 minuten (dat is de hele nacht doorgegaan steeds sneller achter elkaar)
    29+4 07:00 uur bloedverlies, 08:00 nog veel meer bloedverlies 09:00 uur ziekenhuis 10:00 uur overgebracht naar ander ziekenhuis 12:25 uur mannetje geboren

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

27 weken zwanger> bloedverlies heel lichtroze
    naar vk ontsluiting 1 cm
    en daarna volgt ziekenhuisopname 48 uur weeënremmer toegediend en longrijpingsprikjes
    28 weken+ 1 dag zwanger> weeen beginnen een paar uur na het stoppen vd weeënremmer. ik krijg nieuwe weeenremmers toegediend. ontsluiting 2 cm
    29 weken+ 0 dagen zwanger>
    03.45 vliezen bleken spontaan
    04.00 CTGscan, (lichte weeen maar CTGscan-apparaat meet niets.)
    04.30 echo wordt gemaakt, ontsluiting 5 cm
    04.45 naar de verloskamer
    05.40 9 cm ontsluiting, (CTGscan meet nu pas het samentrekken van de baarmoeder :( )
    05.50 persweeen + knip
    05.55 roderick wordt geboren

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ons kleintje: Bij mij zag de CTG ook geen weeën, maar ze konden aan mij zien dat ik weldegelijk weeën had. Ik zei ook dat ik ze alleen in mijn onderbuik voelde. Toen hebben ze dat apparaatje helemaal naar onderen geschoven en toen zagen ze het wel ;)

6. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, zo op afstand kan niemand dat natuurlijk zeggen... maar er zitten wel wat tekenen bij die voortekenen zouden kunnen zijn. Echte weeën hebben meestal het verloop van een golf: ze komen op, worden heftig, en zwakken weer af om daarna te verdwijnen (ja, totdat je in een weeënstorm zit, maar die herken je echt wel). Wat je beschrijft lijken mij eerder voorweeën of 'gewoon' harde buiken. Maar ik ben geen expert!!
    Omdat je aangeeft dat er een verhoogde kans is op vroeggeboorte, zou ik de gyn voor de zekerheid maar even bellen of bij je eerstvolgende controle (als die binnen een paar dagen is) in elk geval melden. Kunnen ze checken of alles nog goed dicht zit van onderen.

Succes in elk geval en ik hoop dat je kleintjes nog een paar weekjes willen blijven zitten!

7. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @Bri

Thanx voor je antwoord..heb helaas nog steeds het zeurende gevoel vanuit mn rug echt zo'n ongesteldheidsgevoel..en had dit gisteravond in bed ook...begon helemaal te denken dat het was begonnen..maar gelukkig geen echte weeen gehad..dus geen regelmaat.
    Donderdag heb ik controle..en dan wordt mn baarmoedermond weer gemeten

Deel Deze Pagina