Hallo, Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden.. mijn ovulatie was pas een paar daagjes geleden en nu komt er a liets wits uit mijn tepels.. zou dit al een teken van zwangerschap zijn? Of ben ik nu te voorbarig? Lfs Luci
Nee, dat kan nog niet. Stel dat er bevruchting opgetreden is, dan moet het eerst nog innestelen. Die fase kan wel een week-10 dagen duren. En pas daarna gaat het HCG duidelijk stijgen, waarna kwaaltjes kunnen ontstaan. Ik denk eerder aan iets hormonaals. Als je hormonen nog niet op regel zijn, zijn ze vaak wat uit balans. Als je prolactine-waarde iets te hoog is, kan dat resulteren in witte afscheiding uit je tepels. Succes!
Wat Jippie zegt. Het kan wijzen op een te hoog prolactinegehalte. Wel in de gaten houden, want het zou het zwanger worden kunnen bemoeilijken. Overigens beginnen bij verreweg de meeste vrouwen de borsten pas te lekken/melk aan te maken ver in de zwangerschap.
Hoi Luci, Ben je onlangs gestopt met de pil? Daar kan je lichaam ook van in de war zijn. Wat is een paar dagen geleden? Het zou inderdaad heel snel zijn om al tekenen te hebben. Maar goed, in mijn eerste zwangerschap had ik ook direct vanaf de eisprong een zwangerschapssymptoom. Normaal zette mijn borsten na de eisprong direct op (echt pijnlijk) en die ronde juist niet. Kennelijk wist mijn lichaam dus direct al dat er 'iets' anders was. Ik heb ook wel eens gelezen op dit forum van een vrouw die wist dat ze zwanger was toen ze een toeschietreflex kreeg (dat is het moment dat de borstvoeding gaat lopen als je je baby gaat voeden). Toen was ze dus nog maar iets van 4 weken zwanger. Hopelijk ben je snel zwanger!
Dank je voor jullie lieve reacties. Ik ben nu 2 jaar zonder spiraal of andere anticonceptie. Maar ben wel sinds kort met een gezonde levensstijl bezig. Waarbij ik meer op mijn lijf let. Miscchien is mijn lichaam daardoor in de war.. ik hoop dat ik binnenkort wel mag melden dat ik zwanger ben.. fingers crossed. Lfs
Dat kan helaas nu echt nog niet de melkproductie kan niet zo vroeg al op gang komen. Maar je zou alsnog wel zwanger kunnen zijn hoor.. gewoon testen.