Baby 9 maanden klaar wakker midden in de nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MiniBakkertje, 26 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniBakkertje

26 aug 2020
    31
    38
    18
    Hi!

Onze dochter is 9 maanden en is tot twee maanden geleden een voorbeeldige slaapster geweest. Sinds die tijd wordt ze geregeld om 04:00 wakker en is dan ook klaar wakker, dan duurt t geregeld anderhalf tot twee uur voordat ze weer gaat slapen. In t begin moesten we haar echt gezelschap houden maar nu ligt ze gerust een uur te kletsen in bedje.

We zijn van drie naar twee slaapjes gegaan en overdag is ze super vrolijk. We houden haar slaap tijden bij, maar al slaapt ze twee dagen precies hetzelfde dan nog kan ze de ene nacht wel en de andere nacht niet doorslapen.

Eerst dacht ik aan een slaapregressie, maar nu twee maanden later denk ik niet dat dit het is. Iemand ervaring en/of de gouden tip ;) Dnak jullie wel!

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Tja, baby’s slapen gewoon niet altijd door, kinderen en volwassenen ook niet.

Wat doet ze na een voeding?

nizzie86 en Zoe123 vinden dit leuk.
  3. MiniBakkertje

26 aug 2020
    31
    38
    18
    Haha, dat weet ik. Maar van altijd doorslapen na vier a vijf keer in de week niet voor een lange tijd lijkt mij anders.
    Wij geven snachts geen voeding aangezien ze geen honger lijkt te hebben.

4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Maar misschien zou ze wel weer in slaap vallen daarna. De moeite waard om te proberen, toch? :) Tot minstens een jaar zijn nachtvoedingen heel normaal, en ook als ze weg waren kunnen ze weer terugkomen (en dus ook weer weggaan ;) )

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    M’n dochter heeft ook vrijwel altijd doorgeslapen, maar op het moment dat ze wat nieuws ontwikkelde werd ze snachts wakker voor een voeding.
    Meestal was dat snel weer over.
    Behalve toen ze leerde lopen, toen heeft ze een paar weken langer honger gehad snachts.

Ik zou die voeding gewoon proberen.

MiniBakkertje vindt dit leuk.
  6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Mijn eerste twee gedachtes zijn de slaapjes overdag en voedingen onder de loep nemen. Slaapjes heb je al wat afgebouwd dus zou kijken of je haar voor het slapen of tijdens de nacht nog wat extra voeding kunt geven.

En hoe is de temperatuur op de kamer? Voelt ze nog warm genoeg aan als ze wakker wordt?

7. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Hier helpt een voeding geven wel gewoon bij snachts wakker worden.

Hij slaapt sinds 10 weken ‘door’ maar als hij ziek is, een sprong heeft, wakker wordt van de kou, wakker wordt van geluid, etc. Dan geef ik hem gewoon een flesje en gaat die zonder probleem weer slapen.

8. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Bij ons zoontje was (en is nog steeds) wakker worden zonder duidelijke reden zoals ziek, tandjes oid meestal een teken van koud hebben. Flesjes ook geprobeerd maar dat was dan na een klein beetje klaar en loste het probleem niet op. Warmere pyjama of slaapzak aan en hij sliep weer door. Hoeft natuurlijk niet bij jullie kindje te werken, maar je kunt het proberen.

9. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Onze dochter kan ook prima zonder nachtvoeding maar tijdens een sprongetje, regressie of ziekte geven we gerust een (klein) flesje als ze langer dan 20 min in de nacht wakker is. Vaak helpt dat, soms ook niet. Maar zeker het proberen waard. En zodra ze weer beter slaapt stoppen we er weer mee en dat gaat altijd goed.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon een fles proberen:)

hier nu sinds een tijdje ook af en toe wakker, ze is 1,5 de ene keer slaapt ze snel weer de andere keer niet, dan geef ik een fles en slaapt ze weer

Zoe123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina