Ik heb het idee dat bij Bas een tandje gaat doorkomen. Dat idee had ik al eerder vanwege het kwijlen, handen in zijn mond, veel huilen, poep die ontzettend stinkt en zuur ruikt. Ik kon alleen nog niks ontdekken, omdat je toch op de onderkant let. Nu zag ik gisteren een witte stip bovenin bij een hoektandje. Het voelt ook wat harder en het lijkt net alsof daar een tandje door gaat komen. Bas zou al vroeg zijn met een tandje, maar aangezien erfelijk kan zijn wanneer de tandjes komen. Mijn man had al met 6 weken een tandje. Ik zelf met 6 maanden dus dan zou hij er een beetje tussenin zitten. Ik weet dan het kan dat de tandjes in een verkeerde volgorde doorkomen, maar kan dat wel met een hoektand of is het altijd midden onder-boven? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Linda
Het kan altijd anders.. Gemiddeld gezien beginnen ze inderdaad met middenboven/onder, dan die ernaast, en daarna pas kiezen/hoektanden. Maar er zijn altijd kindjes die het anders doen.. Is het wel echt een tandje? Mijn zoontje (en ook andere kindjes) hebben soms witte talgbultjes op hun kaak zitten. Dan lijkt het net alsof er een tandje zit, maar dat is het dan niet. De test: tik er met een theelepel tegenaan, als het tikt dan is het een tandje.
alles kan! Hier was het eerste tandje wel middenonder, maar daarna klopte er van de volgorde helemaal niets meer. Hoek, midden, onder, boven, alles door elkaar! Afwachten en kijken wat er gebeurt
Bedankt voor je reactie. Volgens mij wel een tandje,maar nog niet helemaal door. het tandvlees is daar ook een beetje dikker. Die witte talgbultjes heeft hij bij zijn kiezen zitten dus dat verschil herken ik wel.
O ja, Bas heeft nooit luieruitslag en nu heeft hij er wel last van. Het zit zelfs op zijn piemel. Zo zielig. Dus nu maar goed smeren.
Anne heeft exact zelfde, alleen dan onderin een hoektandje. ik heb al middel gekocht tegen depijn, nu nog een goede bijring. idd ruiken de lueirs nu erg zuur en vrij dun vind ik. en kwijlen echt geweldig slierten(als ze op de kop op mijn arm ligt) gewoon vlekken op de grond
Ja,hier ook vrij dun. Normaal gesproken heeft hij wel wat dikkere ontlasting. Ik merk dat hij soms met de fles ook begint te huilen terwijl er dan geen boer dwars zit, want het is ook gewoon aan het begin van het drinken. Net alsof dat pijn doet of zo
Hier klopte de volgorde ook niet, eerst de 2 onderste tandjes beneden in het midden, maar daarna de 2 bovenste hoektanden... en pas later de 2 middelste voortandjes. Nu is er naast de 2 middelste onderste tandjes nog 1 tandje naast gekomen, en afgelopen week zijn er 2 kiezen beneden doorgekomen terwijl de tandjes nog niet eens compleet zijn
Nou volgens mij kan het niet missen dat het om een tandje gaat. Hij moest net ontroostbaar huilen en toen hebben we detinox op dat plekje gesmeerd en toen wij hij ineens stil. Ook lijkt het nu wat duidelijker te worden, echt een witte stip, meer in een soort van punt (het is dan ook een hoektand) Hij is wel heel jong vooral als je bedenkt dat hij 4 weken te vroeg geboren is. Ik moest straks wel lachen toen ik me bedacht dat als het tandje ook aan de andere kant doorbreekt dat hij dan op dracula lijkt
hier ging het wel op volgorde tot nu; eerst 2 onder, toen 2 boven, toen de 2 naast de boven tanden. en nu een aan de onderkant en een kies. ook zit er een hoektand dwars.
Volgens mij is er geen standaard voor de volgorde. Sommige kinderen worden zelfs geboren met daar een tand.
Meestal, als er een tandje doorkomt, zie je nog niets wits. Maar eerst een grijzig streepje, pas na een paar dagen/week zie je iets van wittigs doorschijnen. En een verkeerde volgorde bestaat niet. De mééste kindertjes krijgen ze eerst middenonder en daarna middenboven. Maar als de volgorde anders is, is het echt niet verkeerd hoor. Je kunt ze niet terugduwen en wachten tot de 'goede' eruit komt. Hihihi.
Of het eerste een grijzig streepje was weet ik niet, want op die plaats hebben we niet gelet. Is ook niet de eerste plaats waar je kijkt als je aan tanden denkt hihihi. Nu schijnt er wat wits door, maar het is nog niet helemaal door. Inderdaad de meeste kindjes krijgen ze eerst onder. Ach ja Bas doet alles op een andere manier. Hij is te vroeg geboren vanwege dat mijn vliezen gebroken waren, maar is heeft nog wel 8 dagen! in mijn buik gezeten. Toch knap want dat komt bijna niet voor.
Heb t idee dat mijn zoontje het ook "verkeerd" doet hoor hahaha.. Bij hem zit er linksboven een hele bult naast de voortanden. Dus hij krijgt ook eerst de tand ernaast denk ik.