Wanneer klokje rond slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 11 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

Ik vroeg me af wanneer jullie kleine klokje rond gingen slapen...
    Hier is slapen op de dag een drama maar slaapt op het moment wel van 21.30 tot 08.15!
    Ik juich natuurlijk niet tevroeg wat ik weet van mij andere dochter dat er ook weer periodes komen dat ze gewoon weer een keer s'nachts komen...
    Maar ik vind het wel heel goed van Roos!

liefs

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft hier een tijd gehad dat ze van 18 tot 2/3 sliep en dan weer verder tot een uur of 6/7. Dat veranderde op een gegeven moment en dan meldde ze zich een keer of 3 's nachts en een paar weken geleden werd het na een buikgriep weer om de 2 uur! Inmiddels zitten we weer in een ritme van om de 3-4 uur, maar ik kijk uit naar de dag dat ze van 23 tot 7 kan slapen!

3. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    onze zoon slaapt voorbeeldig moet ik zeggen. daar zijn we echt heel blij mee.
    hij sliep met 5 weken van 23.00 tot 8.00
    met 3,5 maand van 20.00 tot 7.30
    en nu van 19.30 tot 7.00/7.30 dus bijna klokje rond.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat heerlijk ik kijk er nu al naar uit!

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dat is bij elke baby anders. Louiza is nu 11 maanden en het is nu pas dat ze langzaam aan begint door te slapen! Gisteren en enkele nachten geleden heeft ze van 19u00 tot 6u geslapen zonder fles! Ik ben natuurlijk erg tevreden aangezien ze, uitgezonderd die enkele nachten nu, steeds midden in de nacht wakker werd en enkel met een fles te sussen was.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nog steeds niet ;)

Mijn zoontje (20 maanden) slaapt meestal van half 9 tot 7 uur/half 8. Gemiddeld zo'n 10,5-11 uur per nacht. En dat is al zo sinds hij 7,5 maand is.
    Als we hem eerder in bed stoppen, is hij ook eerder wakker. En overdag slaapt hij nu 2,5 uur. Dat is ook wel fijn (kun je even snel het huishouden doen). En papa kan nu 's avonds nog even met hem spelen.

Maar soms lijkt het me ook wel fijn om wat meer avond voor onszelf te hebben

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    bij onze beide zoons ben ik na 6 maanden gaan kijken of ik de late voeding weg kon laten die ik op mijn verzoek gaf. Vanaf ca. 7-8 maanden slapen ze redelijk tussen ca. 19.00 en 6 a 7 uur.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje sliep vanaf 5 á 6 maanden de klok rond.
    Heerlijk!

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven vanaf 3 maanden met bv, hij sloeg gewoon van de ene op de andere nacht z'n nachtvoeding over. ben nog nooit zo geschrokken bij het wakker wordern 'er zou toch niks zijn?!' Lasse zit nu nog op 8 tot 1 en dan van 1 tot 6 of 7. om 1 uur slaapt hij wel direct bij het weg leggen weer in, dus mij maakt her eigenlijk niet zoveel uit wanneer hij gaat door slapen, we krijgen er nauwelijks minder nachtrust van, zijn in een half uur wel klaar.

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mike is bijna 7 maanden en slaapt vaak van 20 tot 6/7 uur!
    Ik vind het allang knap van hem. :)

11. Tess2712

Tess2712 Lid

11 apr 2009
    17
    0
    0
    Tess is vanaf een maand of 2 gaan doorslapen en toen maakte ik haar rond half 11 nog wakker maar sinds ze 3 maanden is krijgt ze rond 8 uur de laatste voeding en slaapt tot 8 uur de andere ochtend, overdag daarentegen slaapt ze weinig of bijna niet maar zo komt ze toch aan haar uurtjes.

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Mijn eerste sliep overdag NOOIT.. pas na een jaar ging ie smiddags een tukkie daoen..en snachts van 20u tot 7u

Lisa kwam tot 7 maanden nog voor een laatste fles om 23u.. drama om die af te bouwen, maar met wat tips was ze er binenn 3 wk toen vanaf..sliep smorgens een uur en smiddags 2 uur..

en Marijn.. das een slaap kop.. die slaapt van 18u tot 8u (ruim klokje rond) en smorgens van 9u tot 12u en smiddags van 13.30 tot 16u.. HEER-LIJK!!! en dit was nog meer.. als baby moest ik m altijd wakker maken voor een fles, een schone luier en dan hield ie t daarna nog een kwartiertje vol om te tutten.. dan legde ik me terug en sliep ie weer tot wij m wakker maakten voor een fles... ik wist niet wat me overkwam en vind t nog steeds geweldig.. de ontwikkeling gaat trouwens prima.. het verschilt dus echt per kind.. en wat ook wel scheelt is dat het een derde is.. de eerste haalde ik bij elke kik uit bed.. onzekerheid en vond t zielig om m te laen huilen.. nu weet ik dat als ik ze wel laat huilen (10 min tot 15 min) dat ze vaak binnen de tijd slapen.. mijn motto was.. als ze huilden terwijl ze zouden moeten slapen ging ik eerst een kop koffie zetten en deze rustig opdrinken met een lekkere koek er bij voor de buis.. huilde ze daarna nog dan ging ik er pas heen.. meestal was t stil voor ik de koffie op had...het wordt echt beter...

13. bengel

bengel Niet meer actief

sinds afgelopen week werd Finn sjaggie als we hem wakker maakte voor laatste fles. We deden dit omdat hij anders om 5 uur wakker werd met rommelende buik en nu niet met die laatste fles. Dus afgelopen donderdag geprobeerd hem uiterlijk 8 uur er in te leggeen. en meneer wordt om 7 uur wakker...heeeeeeeeeelijk maar hij is uberhaupt een goede slaper hoor.

Deel Deze Pagina