Wel of niet met draagzak fietsen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmuh, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hi mama's!

Ik heb een vraag ik zag laatst een vrouw fietsen met een kindje in de draagzak.
    Had aan haar gevraagd hoe oud haar kindje was, en zij was toen 3maanden.
    Zat te denken, is dit wel verantwoord?
    Een stukje fietsen met kleine beeb voor je?

Ik heb nl. ook een draagzak, en wel zin om te fietsen (Ook al is het een straat verderop, naar schoonouders toe)
    maar kan dit wel?
    B. is wel stevig in z'n nekje houdt m ook al heel lang recht als hij op m'n schoot ''zit''..

Hoor het graag van jullie

:) Eetsmakelijk straks!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou het nooit doen, hoewel dat meer gevoelsmatig is dan echt berustend op feiten. Het lijkt me gewoon ontzettend eng en gevaarlijk. Als je valt, kun je zomaar met je volle gewicht op je kindje terecht komen, brrr.

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    dat is zo....

4. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik zie ook wel eens moeders zo fietsen, maar zou het zelf nooit doen. Is echt gevaarlijk.

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Niet doen, veels te gevaarlijk. Wat als je valt of aangereden wordt

6. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik zou het nooit doen. Ik zag het toevallig vanochtend en zag het nekje echt op en neer gaan. Ik heb een bykay draagdoek en volgens mij staat er in het boekje dat er bij zit dat je niet met een draaiboek mag fietsen...

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou het zelf nooit doen. Maar ik ken mensen die het wel doen. Brr, moet er niet aan denken, straks val je. Overigens zou ik het misschien nog wel doen op mijn rug, maar met de rekbare doek dragen op je rug kan niet. Maar ook dat dus nooit gedaan en ze zit nu alweer een poos in het stoeltje. Kan je niet kijken voor een fietskar?

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.201
    10.806
    113
    Nee niet doen! Wanneer heb je voor t laatst een flinke noodstop gemaakt? Stuur in je buik? Stel dat daar je kindje tussen zit, met dat kleine rugje tegen het metaal geworpen!

Op de rug zou ik ook niet doen, mocht je vallen dan ligt je zwaartepunt naar achter, ik denk dat niet op je kind vallen haast onmogelijk is...

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het zelf al niet doen op basis van m'n gezond verstand alleen. Maar volgens mij staan er ook op bijv. website van Consument en Veiligheid dat het sterk afgeraden wordt en ook in de handleiding van de diverse draagproducten.

Als je draagt, ligt je zwaartepunt inderdaad anders. Als het mis gaat, val je automatisch de 'zwaarste' kant op, dus ligt je kind onder. Ik kan goed valbreken, maar ik zou dat echt niet aandurven. Ook het risico van hard in aanraking komen met het stuur vind ik groot.

Nu is een flinke val met je kind in een stoeltje natuurlijk ook niet goed. Maa ik denk dat je sowieso mee kans hebt om je fiets overeind te houden als je zelf in balans bent. En ondanks dat een fietsstoeltje er niet op gebouwd is om harde klappen op te vangen, zal een harde buitenkant van een fietsstoel allicht net iets meer bescherming bieden dan alleen maar stof.

Bovendien geloof ik niet dat je bij een baby in een draagdoek een helmpje op krijgt. En dat kan in een fietsstoel natuurlijk wel, wat ook extra bescherming biedt.

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou het zelf nooit doen. als je valt is de kans zo groot dat jij of de fiets op het kindje valt.
    Vind de risico's niet opwegen tegen de voordelen

11. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Nee, ik zou het nooit doen, want het is gevaarlijk, en het wordt ook afgeraden, om de redenen die in voorgaande posts al genoemd zijn

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik zou het ook nooit doen, vind de risico's te groot.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee. Nooit doen! Is echt een hele domme en gevaarlijke actie. De klappen zijn ten eerste te groot als je bijv door een hobbeltje gaat. En Als je valt dan val jij met fiets en je gewicht boven op je kind. Stuur in rug van je kindje en/of je kind met zn koppie op het asfalt.
    Echt, ik snap werkelijk nie hoe mensen zo onverantwoord om kunnen gaan met hun kind als ze zo gaan fietsen. Wel dure autostoeltjes kopen en dure wandelwagens maar wel met kind in draagzak gaan fietsen met alle gevolgen van dien....
    Zie er hier ook regelmatig 2 fietsen. 1 drssgt de kleine zelfs met gezichtje naar voren:$

Echt, als die valt dan is er niks meer van kind over.

Als je echt perse wilt fietsen, overweeg dan een fietskar of bakfiets. Of een babymee voor achterop. Dat is een houder waar je je maxi cosi in kan bevestigen. Kan je de kleine toch veilig meenemen op de fiets.

14. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Hebik laatst ook over nagedacht concludeerde toen dat ik het niet zou doen. Inderdaad teveel risico's

15. Annaatje83

15 feb 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het binnenkort toevallig wel doen. Durf het wel aan voor een stukje waar het heel rustig, autovrij is.

16. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ik zeg niet doen. als je valt val je boven op je kindje;)

17. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het echt nooit doen.. stel je voor dat je valt? Of je verstapt bij het opstappen en je kiept zo tegen het stuur aan... met je kindje er tussen..... veel te gevaarlijk!

18. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Je kan toch ook vallen zonder dat er auto's in de buurt zijn

19. natjes

natjes Niet meer actief

Ik heb het bij beide kids wel gedaan. Je kan ook struikelen over een stoeptegel en op je kind vallen.. ;) of oversteken en dan aangereden worden ;)

Ik vind het dus gewoon kul die argumenten. :D

Ben ik nu een ontaarde moeder? ;)

20. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL

Dan heb je je handen vrij:) als je tegen de stuur aan valt niet... en ik denk dat je harder gaat.. en je zou maar door een auto geraakt worden, kan ook als je op straat loopt.. maar toch...

Deel Deze Pagina