Eerste tandje... zucht!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bajou, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang had jouw kleintje last van "het eerste tandje" ?

1. Niet, geen last!

2. 2 à 3 dagen

3. een week

4. langer dan een week

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter heeft er 5 maanden last van gehad!!! Met 6 maanden begon het, en dan wel telkens 2-3 weken slecht slapen, veel huilen, spuitluiers, koorts... Dan was het weer 1,5-2 weken goed en kwam het weer terug. Met 11 maanden was het eerste tandje pas door...

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    ai ai Duchess... arme jullie... ik vrees een beetje voor hetzelfde scenario.

3. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.602
    1.061
    113
    Hier
    hoeveel nachten heb jij al een zetpil gegeven. ik heb het nu ook al 2 nachten achter elkaar gedaan, maar lijkt me dat je dat niet te lang moet doen toch? wat denk jij er van?

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    hey vlindermoeder,

Ik heb wel al (vorige week) 4 avonden op een rij een zetpil gegeven... ook niet met m'n volle zin, maar anders was het gewoon onhoudbaar. Ook voor hem natuurlijk, kereltje was gewoon doodop.
    De kinderarts had me wel aangeraden om af te wisselen met Neurofen baby en perdolan zetpillen. Dat zou het beste effect hebben en kan absoluut geen kwaad.
    Ik probeer het ook te beperken, als ik merk dat hij er 's avonds niet zoveel last van heeft, krijgt hij er geen.

Het is een beetje zoeken he, als je je niet zeker voelt ; gewoon even de kinderarts consulteren...

Liefs en sterkte :)

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier was het een aantal weken dikke ellende, ze kreeg dan ook vier tanden in drie weken.. (en ondertussen oorontsteking erbij)

6. Bri

Bri Niet meer actief

Van de tanden hebben ze allebei vrijwel geen last gehad. Van de kiezen des te meer.
    Zoonlief had ook pijn van de hoektanden, bij dochterlief weet ik dat niet want die heeft ze nog niet.
    Dochter houdt er een raar schema op na.
    5,5 mnd: 2 tanden onder
    8 mnd: 4 tanden boven (in één week); toen had ze wel continu haar handje in haar mond en was wat huilerig met in slaap vallen, maar om nou te zeggen dat ze er vreselijk last van had, nee.
    14 mnd: 2 kiezen boven (in één week)

En nu heeft ze dus nog steeds maar 2 tandjes onder, en boven 4 tanden en 2 kiezen...

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    ai ai ai... toch naar dat sommige kindjes er zoveel last van hebben he? 4 tanden in drie weken?? Hmm... hoe merkte je dat? Want voorlopig zie ik enkel onderaan 2 witte puntjes (en voel het ook).
    Maar al 2 weken ellende en nog geen tand te zien :D Ahja, we gaan gewoon allen vroeg naar bed!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Er zaten dikke bobbels op het tandvlees ;)

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Heb niet alles gelezen, maar Aaron heeft bij alle tanden heel veel last gehad. Laat staan de kiezen en hoektanden.
    De eerste 2 kwamen tegelijk. Daar heeft hij zo'n 2 maanden last van gehad. De tanden erna gingen zo snel in elkaar over dat het leek alsof het één ondoorbroken fase was.

Hier had het ook vooral effect op het slapen (door de druk op de oren waarschijnlijk). Toen zijn laatste hoektand door was, sliep hij opeens weer keurig door. Dat was helaas wel pas met 19 maanden ongeveer.

Sterkte!!

10. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb langer als een week gestemd omdat er dus nu twee doorstaan en nog 4 aan het doorkomen zijn hier komen ze allemaal tegelijkertijd

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    eerste tandje had ik pas door toen hij al door was:D Dag later wel luieruitslag gehad

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    eerste tand was echt heel erg en duurde langer dan n week. de kiezen waren verschrikkelijk, slaploze nachten enzo, maar de ergste waren de hoektanden...het duurt nog een tijdje dus...sterkte!

13. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hier ook eentje volgens mij aan het kloten met het krijgen van tanden. erg hangerig en al een paar dagen verhoging, ineens krijsend wakker worden uit het niets en heel veel sabbelen en kwijlen. maar weet nog wel van mijn dochter dat ik zo blij was als een kind toen de eerste tand erdoorheen was dus ik weet nu dat we nog even hebben te gaan. wordt er soms compleet gek van na weer een slapeloze nacht maar aan de andere kant vin ik het ook zo zielig voor hem, dat hele mondje doet gewoon pijn. ook drinkt hij trouwens niet goed nu, zit na een paar slokken gewoon te spelen met de flesspeen en drinkt niet meer. pffff zal blij zijn als de tandenfee eindelijk langskomt.....

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Herkenbaar... Hier een dochter van inmiddels ruim 2 maar bij alle tandjes en kiezen wel een week slapeloze nachten en soms 3 weken aan een stuk.
    Wil je niet ontmoedigen maar ik ben héél blij dat er hier nog maar 2 kiesjes moeten komen en de rest er al is. Sterkte!

15. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ben al lang ontmoedigd joh :D

Nah, je kan er maar in berusten en de zaken nemen zoals ze komen he... zo is het het makkelijkst te verteren lijkt me.
    Het enige waar ik wel echt stress van krijg is dat ik bang ben dat hij niet genoeg slaap krijgt, want met z'n rode-randjes-ogen ziet ie er best zielig uit.

16. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    wow da's ook vroeg zeg!

(maar ze zeggen wel; hoe vroeger, hoe beter want hoe ouder, hoe taaier het tandvlees!)

17. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ja heeel erg vroeg ze staan al bijna 2 weken door ze onderste ben wel blij des te sneller zijn we daar vanaf ;)

18. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Eerste tandje: Geen last (onder)
    Tweede tandeje: Geen last (onder)
    Derde tandje: Beetje last (boven)

En meer heeft ze nog niet!

19. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    naja, had het er onlangs over met m'n man... we zijn het zodaning gewend dat ons kereltje altijd tiptop in orde is, dan is het ff slikken als de tandjes zoveel last bezorgen... mààr al lang blij en dankbaar dat hij verder supergezond en gelukkig is. Want je hoort jammer genoeg wel andere dingen :(

Deel Deze Pagina