werken wel of toch niet..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alice28, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alice28

Alice28 Lid

29 aug 2008
    42
    0
    0
    Hoi
    Binnenkort moet ik weer werken, al mijn vakantiedagen zijn op.
    Ik heb echt moeite om te starten en eigenlijk wil ik gewoon niet.

Wat doen jullie als je nog even bij je baby willen blijven.
    Zeggen julllie jullie baan op?
    Zorg je voor voldoende spaargeld of sluit je een lening af?
    Of ga je met tegenzin aan het werk?
    Of meld je je ziek....

Wie heeft er advies?

Groetjes Alice

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je hebt recht op ouderschapsverlof, dat zou ik opnemen als ik jou was.

3. Alice28

Alice28 Lid

29 aug 2008
    42
    0
    0
    Hoi

Miscchien is dat een oplossing. :)
    Ik heb dan weer 13 weken tijd om voor mijn kindjes te zorgen.
    Maar na die 13 weken moet ik dan alsnog werken. :(

gr. Alice

4. suus28

suus28 Lid

30 jul 2007
    52
    0
    0
    Hoi Alice,

Ik had precies hetzelfde. Werd helemaal naar van de gedachten te moeten werken. Daarbij waren er prive wat dingen gebeurt waardoor ik me ziek heb gemeld. Ik was er zo nog niet aan toe te gaan werken. (Dat vonden de arbo en mijn werkgever ook hoor) Ik ben een maand langer thuis geweest en daarna weer gaan opbouwen. En nu 2 maanden verder......Ik vind het heerlijk om 3 dagen wat anders te doen. Met andere woorden het gevoel om te werken komt vast wel weer maar als je de mogelijkheid hebt om nog even thuis te blijven zeker doen. Dan voel je je ook zoveel sterker en zekerder als je straks wel aan het werk gaat.

Succes

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij kunnen rondkomen van 1 loon.

We houden dan ongeveer 300 euro over ( kunnen we ook nog sparen)

Misschien kun je uitrekenen of het kan?

Of je gaat 3 dagen in de week bij je thuis als gastouder aan de slag.

Jammer dat mijn bedrijf nog een paar maanden duurt voordat het opent, anders kon ik je misschien wel in dienst nemen, ;)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BAAN OPZEGGEN, wil ik niet want ik vind mn baan veel te leuk. Misschien is minder werken een optie?

LENING, zou ik echt never nooit doen ... zit je later met de gebakken peren! Dus goed rekenen en kijken of je zou kunnen stoppen met werken.

ZIEK MELDEN, als je niet ziek bent, niet ziek melden. Ik vind ziek melden omdat je geen zin hebt echt niet kunnen [-X

ADVIES, ga rekenen (denk ook aan pensioen enzo) ... kom je rond van 1 salaris en wil je ook echt stoppen met werken dan lijkt me de keuze makkelijk. Anders kijken of je minder kunt werken of misschien op zoek gaan naar een andere baan. In de tussentijd zul je denk ik gewoon aan het werk moeten, al is het niet zo leuk ... Tis niet anders ...

7. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik zou het even de tijd geven en zeker nu de beslissing nog niet nemen. ga gewoon aan het werk straks, in het begin zal het even wennen zijn dat je je kleintje achter moet laten. maar misschien valt het je ook wel reuze mee. vooral als je je werk heel leuk vind zou ik eerst afwachten hoe het bevalt als je daaadwerkelijk weer aan het werk bent.

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik ben na mn zwangerschapsverlof gaan solliciteren en had bij de eerste keer al meteen een baan. Ik begon met 16 uur p/w, maar ben later 24 uur gaan werken.
    Een aantal weken geleden ben ik in een korte tijd 3 keer ziek geweest (keelontsteking, buikgriep en daarna amandelen laten knippen). Na de 3e keer begon ik ontzettend te twijfelen of ik nog wel door moets gaan met werken. Ik miste Anouk zo erg op mijn werk en daarbij kwam ook nog dat ik me gewoon niet prettig meer voelde daar.
    Uiteindelijk ben ik niet gestopt en werk ik nog steeds 24 uur bij hetzelfde bedrijf, ik heb er nog steeds moeite mee om Anouk 's morgens naar de opvang te brengen, maar op deze manier leert ze wel met andere kinderen te spelen en hebben we het financieel gewoon wat beter.

Wat je het beste kan doen is een lijstje voor jezelf maken met de voors en tegens. Dus Wel werken / niet werken en vanuit dat lijstje kan je dan je beslissing nemen.
    Neem er wel de tijd voor en luister eventueel naar vrienden of familie. Misschien dat je zelfs 1 dag per week je kleine bij opa en oma kunt brengen.
    Veel suc-6 in ieder geval!

Liefs,
    Duveldraakje

9. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik heb neem ook ouderschapsverlof op. Je hebt recht op 13 keer het aantal uren dat je in 1 week werkt.

Ik werkte altijd 32 uur. Ik heb mijn contract terug laten zetten naar 28 uur per week. In overleg met mijn werkgever neem ik 4 uur per week op. Ik werk dus 24 uur per week. Dit kan ik blijven doen tot juni 2010. Daarna zie ik wel weer verder.

Voor mij werk dit heel goed. Ik moest er persoonlijk niet aan denken om helemaal te stoppen met werken.

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Gewoon even doorbijten en weer gaan werken. Misschien vind je het straks wel heel erg leuk om weer te werken. Zo niet, kan je altijd nog kijken of het anders kan.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik sluit me bij jopie aan... ik wilde ook echt niet, de gedachte weer te gaan werken bracht tranen in mijn ogen en ik schoot meteen in de stress omdat ik dan mijn kindje zo zou moeten missen... maar ik ben zo blij dat ik heb doorgezet! Louise heeft het ontzettend naar haar zin op het kdv waar ze 1,5 dag per week is en ik vind het heerlijk om een paar dagen per week aan het werk te zijn.

Misschien kun je het gewoon een tijdje proberen en ondertussen vast uitrekenen of je het op 1 loon kan redden. Dan kun je altijd nog je baan opzeggen als dat is wat je wil/kan.
    Lenen zou ik nooooooiiit doen.

Succes met je beslissing.

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik vond het in het begin ook echt vreselijk om weer te gaan werken, ik wilde me toen ook ziek melden enzo, nu na een tijdje heb ik het zo naar me zin en loopt alles heel soepel, ik vind het heerlijk om 3 daagies in de week even wat anders dan de dagelijkse dingen te doen ....

Ik zou niet te lang wachten met weer gaan werken want hoe langer je wacht hoe moeilijker het word, heel veel succes !

13. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb mijn baan opgezegd, maar ik ben docent, dus kan gemakkelijk weer werk krijgen als ik weer aan de slag wil.

Aanvankelijk had ik me voorgenomen om een jaar te stoppen, maar nu twijfel ik een beetje of ik na de kerstvakantie toch met een paar uurtjes zal beginnen.

Aan de andere kant: ik wil deze bijzondere eerste tijd met mijn dochtertje echt niet missen.

Op dit moment moet ik er echt niet aan denken om te gaan werken en ik ben heel blij dat het kan zo. Overigens heb ik er hard voor gespaard. We zoudn het wel kunnen redden op 1 salaris, maar krap.

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat je het beste gewoon weer kunt gaan werken en kijken hoe het gaat. Je kunt altijd nog beslissen om te stoppen.

15. Dushi

Dushi Niet meer actief

Yep, gewoon een kans geven. Wie weet is het leuk om weer te gaan werken. Je kunt je baan altijd nog opzeggen.

16. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Ik zou tch ook weer gaan werken, misschien is het in het begin zwaar, maar ben je uiteindelijk wel heel erg blij om er een paar dagen uit te zijn, ik ervaar dat tenminste wel zo.
    bevalt het je tch niet is je baan zo opgezegd.

Ik zou zeker geen lening afsluiten, kost zoveel geld en moet ook weer afbetaald worden, veel mensen sluiten tegewoordig zo makkelijk een lening af zonder aan de gevolgen te denken. (vind ik)

Ziek melden vind ik oo absoluut geen optie, alleen ziekmelden als je daadwerkelijk ziek bent, ik vind dat ook altijd heel on collegiaal.

17. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik heb nu nog iets minder dan vijf weken verlof. Dan heb ik 10 weken na de bevalling gehad. Ik heb het afgelopen jaar nog geen gebruik gemaakt van mijn vrije dagen en omdat ik fulltime werkte heb ik er dus nog heel wat staan. Ik heb er bewust voor gekozen om ze niet aan mijn verlof vast te plakken, omdat ik bang ben dat ik dan niet meer aan het werk zou willen. Ik denk dat het goed is om gewoon na 10 weken verlof weer te beginnen, omdat je het anders uit gaat stellen. Ik heb er voor gekozen om gewoon lekker een tijdje fulltime op papier te blijven staan terwijl ik maar 24 uur werk. Op die manier nog een tijdje fulltime inkomen en dat met 3 dagen per week werken. Is dus een leuke oplossing. En het zal natuurlijk even wennen zijn om weer te beginnen, maar het voegt ook weer wat afwisseling toe aan je leven. Ik vind het ook leuk om weer bij mijn collega's te zijn. Je maakt op die manier weer wat meer van de wereld mee. En je bent echt geen slechtere moeder als je een paar dagen per week niet zelf voor je kindje zorgt.

18. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik zag er ook enorm tegen op maar ik heb nu weer 3 dagen gewerkt en ik vond het ook wel weer even lekker hoor,

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik heb er nooit moeite mee gehad weer te gaan werken, ik werk 2 halve en een hele dag, en lars heeft het heel erg naar zijn zin bij de oppas (vriendin van me is gastouder) hij draait daar gewoon mee in het gezin en vind dat heerlijk.
    de meesten hier zeggen het al, stoppen of verlof nemen. als jij je (langdurig) ziek meld kan je baas ook niemand anders in je plaats nemen. als je verlof neemt mag hij je volgens mij voor die periode wel vervangen.

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ben veel te snel weer begonnen met werken.
    tijdens mn verlof schoot ik in de stress als ik alleen al aan mn werk dacht.
    ben in de vakantieperiode begonnen en we hebben een tekort aan personeel.
    best veel stress dus en loop nu ziek thuis.
    mn werk vind ik erg leuk en helaas kunnen we het niet met 1salaris redden.
    ik moet dus blijven werken, of ik wil of niet.

ik zou gewoon goed nadenken over wat je wil en in hoeverre dat kan.
    misschien kan je op je werk overleggen of je rustig kan opbouwen.
    neem de tijd om na te denken maar zorg ervoor dat het geen hoofszaak wordt.

liefs doris

Deel Deze Pagina