wat doen jullie als jullie kindje 's nachts blijft huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicole1, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Hallo, mijn dochter werd vannacht wakker om 4:00 ik laat haar meestal huilen maar ze is een echte volhouder. Volgensmij is het dan iets van verlatingsangst ofzo, wij pakken haar dan wel eens bij ons in bed en dan slaapt ze net als vanochtend tot 8:30. Het is niet zo dat ze nu elke avond bij ons in bed wil maar wat denken jullie kan dit kwaad?

Groetjes Nicole[/b]

2. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Zelf vind ik als het niet iedere avond/nacht gebeurt het wel kan.
    Alleen moet je denk ik wel uitkijken dat het geen gewoonte gaat worden.
    Daar ben ik bang voor maar tot nu toe gebeurt het een x of 3/4 per maand denk ik.
    Meestal lukt het wel om haar in eigen bed te laten als ze wakker wordt.

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

ik vindt het altijd moeilijk te beoordelen, ik doe wel als ze ziek is of naar heeft gedroomd en ontroostbaar lijkt haar even uit bed halen haar troosten en haar dan weer wegleggen, bij ons in bed is geen optie, want dan begint ze alleen maar gek te doen, dan wil ze spelen, trekt ze pappa aan de haren en dan mamma, dan pappas neus en dan die van mamma ;) slapen bij ons in bed heeft ze nog nooit gedaan.

Wel denk ik dat je je ze snel ergens aan kunt wennen, dus huilen, bij pappa en mamma in bed is wel erg leuk natuurlijk.

Je moet doen waar jij je zelf goed bij voelt, ik zou het ook erg vervelend vinden om vanaf vier uur steeds maar in de weer te zijn, als ze bij jullie in bed wel wil slapen!
    Maar of dit opvoedkundig verantwoord is weet ik niet! ;)

henriette

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij halen Merel altijd even uit bed (anders gaat ze door het lint) en gaan even met haar zitten. Soms wilde ze dan een flesje en sliep ze weer verder. Soms was troosten alleen genoeg om daarna weer verder te slapen.
    Hier kon en kan het geen kwaad, ze maakt er geen misbruik van ofzo door de nachten erna niet meer verder te slapen.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Troosten, aan de borst en eventueel wiegen >> weer in bed. Bij ons in bed doen we niet omdat wij dan slecht slapen én omdat Mirre ook dan een feestje gaat bouwen ...

Ik denk dat je snel genoeg in de gaten krijgt of er sprake is van tijdelijke noodzaak en gewenning/profiteren van situatie.

Bij Mirre is het echt zo dat ze doorslaapt als ze in goeie doen is. Slaapt ze niet door dan heeft ze iets nodig: tiet of troost (of beide)

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Als mijn zoon niet meer stil te krijgen is, nemen we hem bij ons in bed.
    Dan is het 10 minuten keten en daarna slapen als een roosje.

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Als troosten niet werk neem ik Marijn gewoon bij ons bed. Ik laat hem niet huilen.

8. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    We hebben ons dochtertje bijna nooit in bed genomen als ze niet wilde slapen. Maar dit komt omdat het meestal voldoende is bij haar om haar even uit bed te halen, even 5 minuutjes mee zitten op haar kamer in het donker en dan weer terug naar bed. Maar goed, als hij merkt dat dit niet helpt voor jouw kindje en dat hij niet gaat wennen aan het bij jullie in bed slapen..dan is het toch prima?

9. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    uit principe doe ik dat niet. ik ben echt bang dat het een gewoonte gaat worden en mijn bed is nu eenmaal van mij. als mijn dochter huilt snachts helpt laten huilen ook niet. ik haal haar eruit, troost haar, een slokje drinken en meestal gaat ze daarna wel weer slapen. tis hier echt uitzondering als ze een keer neit savonds of snachts wakker word.ik zou er neit mee beginnen als ik jou was.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Troosten, daarna weer in het eigen bedje.

Maar goed, dat is ons nog maar 1 keer gebeurd. Ik heb hier een slaapkop.

Maar de 10 minuten regel werkt hier dus gewoon goed.

Ik zou Isabella niet in bed nemen omdat ik zelf nogal een moeilijke slaper ben en dan slaap ik nooit meer.

Nee hoor, mama met rust laten als ze slaapt, :)

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Schommelstoel, daarna terugleggen.

Soms op de bank in de huiskamer en daarna slapend terugleggen.

Bij ons in bed ziet ze als spelen. Dat is dus geen optie.

Deel Deze Pagina