baby 3 maanden, wanneer geen mutsje meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bica, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bica

bica Lid

18 dec 2008
    66
    0
    0
    filiaalleidster
    Hoi hoi,

M`n kleine meid is nu drie maanden, komende dagen geven ze hier 15/17 graden af, wanneer hoeft ze haar mutsje niet meer? Ik vind dat zo moeilijk....

Groetjes

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben niet zo "mutserig" ;)
    ik zou het mutsje lekker afdoen en in de gaten houden of ze het niet koud krijgt

3. Muizzy

Muizzy Lid

26 mrt 2009
    52
    0
    0
    Brabant
    Ons mannetje is nu ook drie maanden. Ik doe hem alleen een mutsje op als het flink waait, dus ter bescherming van zijn oren. Hij kan zichzelf goed warm houden... Dus die muts wordt de komende dagen overbodig ;)

4. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    binnen of buiten?binnen allang niet meer, en buiten doe ik zelfs bij mijn zoon vAn 16 maanden een muts of capachon op.De warmte verdwint juist via het hoofd en aangezien de meeste kinderen nog niet zoveel haar hebben, zou ik met wind en dit weer echt een muts op doen zeker bij zo'n kleintje.

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Mijn zoontje is 9 maanden & heeft nog elke dag BUITEN een muts op! Ze kunnen zo gauw kou vatten.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou hem gewoon opdoen, en af en toe even voelen.
    Ligt ook aan hoe je ze vervoert, in een Maxicosi op onderstel vangen ze toch wat meer wind. In een reiswieg op onderstel liggen ze veel meer beschut.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hendrik heeft 's nachts 3 dagen een mutsje opgehad overdag maar 2
    nu als we buiten zijn te wandelen wel altijd, alleen als het erg zonnig is en hij goed warm aan voelt dan niet

8. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Hoi, onze kleine man (bijna 4 maand) wil zijn muts absoluut niet op. Hij draait net zo lang met zijn hoofd tot de muts afvalt. Daarom heeft hij een warme jas met capuchon aan, dat bevalt goed. En hij heeft het echt nooit koud, hij schopt zelfs de dekens af!

9. bica

bica Lid

18 dec 2008
    66
    0
    0
    filiaalleidster
    al bedankt voor alle reacties!

Het gaat om buiten een muts op... binnen heeft ze maar 1 dag een muts op gehad!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier nooit een mutsje op gehad... Hij deed 'm al af met 3 dagen hihihihi. Groot kind, goed temperatuur vasthouden en haar (oja, geboren in augustus)

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier zo ongeveer hetzelfde, ja... ;) De kleine eigenwijs wilde na zijn eerste week echt niets meer weten van een muts, dus helaas pindakaas.
    Die ene keer dat ik het tóch deed (hij was misschien 4 weken ofzo) heb ik het geweten - hij heeft het hele dorp bij elkaar gekrijst, net zolang totdat ik die muts afdeed. Toen was ie ook meteen stil. :D Daarna dus maar niet meer geprobeerd; gewoon altijd capuchon op.

12. Seth

Seth Niet meer actief

Tjeetje meisje is hier ruim een jaar en doe ik nu buiten nog het mutsje van haar jas op.....
    die zit dan wel niet echt strak om haar hoofd....

toen het kouder was had ze een los mutsje op.... en toen het extreem koud was allebei.....

alleen laatst toen echt de zon scheen had ze het af....
    vind soms nog een veradelijke windje staan... en tja die kleintjes hebben vaak nog niet zo veel en dik haar......

nouja van de week zal het wel muts af zijn trouwens... want tis wel mooie temp. maar veel kans op neerslag.. dus zit ze onder de plastic kap... zonder muts....

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier weigert hij een mutsje op te hebben.. Gaat gewoon keihard krijsen.. Ideaal dus een jasje met cuppucion.. Met het weer van a.s. donderdag doe ik hem buiten echt geen cappucion op hoor.. Hij kan zichzelf heel goed warm houden.. hij heeft het nooit koud gelukkig..

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre heeft nu al heel lang geen muts meer op, wel vaak haar capichon.

15. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik doe hem ook geen mutsje meer op, maar dit ook meer omdat hij een flink bos met haar heeft en goed warm blijft. Als het toch frisjes is doe ik hem een capuchon op. Maar inderdaad met het weer van de komende dagen is het echt niet nodig als je het mij vraagt!

16. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik doe mijn zoontje altijd nog een muts op als we gaan wandelen. Hij past niet meer in de kinderwagenbak en ligt dus in de wandelwagen, waar hij niet de bescherming heeft tegen de wind. Gezien hij feit dat hij zo ook al aan de lopende band verkouden is (heeft ie van z'n moeder) mag hij hem ook nog even op houden.

17. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Naar mijn mening horen kinderen zeker tot het eerste jaar altijd met muts te zijn! Binnen van katoen of zijde, en buiten van wol, bij erge warmte buiten ook katoen of zijde.

Die kleintjes staan nog zo open in de wereld, al die indrukken komen zo door het weke hoofd (en de eerste tijd de open fontanellen) ongefilterd naar binnen. Met een extra laagje, vooral beschermde zijde, bied je een filter.

Maargoed, volgens mij ben ik als antroposoof nogal in de minderheid hier op het forum en zal me braaf koest houden :)

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier zoontje van bijna 3 jaar krijgt nog elke keer muts op als ie naar buiten gaat. Niet als het straks echt 17 graden word. Maar ze zeggen ook dat het harder gaat waaien. Dus ik voel maar gewoon eerst hoe koud die wind is. En dan maar beslissen of ie zijn muts op moet.

Onze jongste spruit heeft zelfs nog mutsje op als ie slaapt. Maar dat komt omdat zijn kamer nogal koud is en niet warm te krijgen is ( geen idee hoe dat komt )
    En hij slaapt zelfs nog met kruikjes ( moet je nagaan hoe koud die kamer is brrrr )

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Op zich kan ik me wel vinden in de theorie, alleen hoe zie je dat dan voor je bij een kindje dat hysterisch wordt als je 'm een muts opzet...? We hebben hier namelijk allerlei soorten geprobeerd (strak, los, katoen, wol, etc.), maar hij wordt echt gek :) Da's dan toch juist zielig?
    Dit bedoel ik niet aanvallend ofzo, hoor; echt oprechte belangstelling.

20. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    In de opmerking van dat de indrukken via de fonatallen binnen komen kan ik me helemaal niet vinden. Maar daar ben ik misschien te nuchter voor.

Hier nog wel vaak een muts op. Gister niet, toen was het hier wel mooi weer. Maar nu vanmorgen heeft hij nog wel een mutsje opgehad. Er zitten bijna geen haartjes op zijn hoofdje en in de wagen zitten ze toch wat sneller in de wind.

Deel Deze Pagina