Eerste tandje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sallie, Jan 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ook onze dochter van bijna 10 maanden heeft nu net 1 tandje sinds een paar dagen. papa en mama slapeloze nachten sinds een paar dagen. hoop niet bij elke tand. haha hier wel een paracetamol voor de pijn.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Als ze echt veel last had deed ik hier altijd wat Dentinox op het tandvlees waar het tandje doorkomt... Bij de kiezen heb ik ook een paar keer paracetamol gegeven voor het naar bed gaan.
    Weet alleen niet of Dentinox al mag bij 8 weken... Maar bij weinig last zou ik het gewoon zo laten!

3. Humpie86

Humpie86 Actief lid

May 29, 2010
    318
    0
    0
    Ons zoontje kreeg vorige week zijn eerste (hoek)tandje! Over twee weken wordt ie een jaar. Dat kan dus ook! :)

4. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi,

ik hoorde van de kraamverzorgster dat ze een keer had meegemaakt dat een baby werd geboren met een tandje! Dus er is altijd nog baas boven baas.
    Mijn zoon heeft trouwens nog maar 3 tandjes, dus dat kan ook!
    En bij een collega was haar kindje echt al heel ruim boven het jaar voor er iets kwam.

Zo zie je maar, ieder kind is uniek en doet de dingen in zijn/haar eigen tempo

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    mijn dochter kreeg met ruim 11 maanden haar eerste tandje en zoontje met 6 maanden

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Finn werd 1 jaar zonder tanden, pas bij 13 maanden kwam het eerste tandje...

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    lees hier even mee, kauwt op zijn speen en zijn handen, loopt veel te kwijlen en heeft erg veel krampjes, ben dus benieuwd of dit voor tekenen kunnen zijn

8. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik was dit topic alweer zo goed als vergeten!

Duidelijk is wel dat alle kindjes de dingen op hun eigen tempo doen, zal je zien dat die van mij met een jaar of twee pas gaat lopen :p.

Ricmar: denk het wel hoor, dat was hier ook zo.

Heb nu 3 keer dentinox gebruikt toen het echt brullen was, klein beetje op wattenstaafje en erop, het hielp en hij werd weer lekker rustig, het was echt zielig anders.

Was afgelopen dinsdag bij CB, was bij de verpleegster. Ze zei meteen, " dat moet ik zien" het waren inderdaad de twee boven hoektanden, het wordt een draculaatje ;). Onder hoektand is ook al onderweg. Vind het soms wel sneu hoor, hij kan nog niks in zijn eigen mond stoppen natuurlijk behalve zijn handje, dus hij is soms echt gefrustreerd. Gelukkig heb ik nog lekker een tijdje verlof en kan ik hem helpen, een koele bijtring die ik vasthoud vindt hij ook fijn :).

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Wij zitten er middenin. Tenminste, dat denk ik. De bobbeltjes aan de onderkant zijn duidelijk zichtbaar maar ik zie nog geen tandje door het tandvlees. Verder heeft ze al 3 dagen verhoging/koorst schommelend tussen de 38 en 40 graden.En echt huilen van de pijn. Chamodent en Dentinox helpen niet echt. Ze eet en drinkt wel goed en is alert dus moest het nog even aankijken van de HAP.

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Dat zou best kunnen, mijn dochtertje had eerst haar hoektanden en daarna haar snijtanden, was dus een aantal weken een soort dracula hahaha, zei mijn moeder dat ik dit ook heb gehad eerst de hoektanden en dan de snijtanden.

Mijn dochtertje kreeg toen we net terug kwamen van vakantie haar eerste 2 snijtandjes onder dit was met 6,5 maand, 8,5 maand de bovenste hoektandjes en met 9,5 maand de 2 snijtanden boven.
    ze is nu 10 maanden en heeft in totaal 6 tandjes.

Share This Page