Mijn zoontje is de laatste week erg onrustig. Dit uit zich in overal op bijten/kauwen, kwijlen, rode wangetjes. Gillen en hangerig zijn. Ik kon alsmaar geen doorkomend tandje ontdekken. Nu heb ik wat verder gevoeld en ontdekte ik aan elke kant onderin achteraan 2 bobbels ( kiezen dus ). Is dit normaal als eerste doorkomende tandjes? Mensen die deed meer hebben meegemaakt? Mvg Marielle
Ik dacht dat altijd eerst de tandjes doorkomen maar onze dochter volgt ook niet helemaal het standaard schema. Eerst tandjes naast de voortanden en dan pas de voortanden. Dus het hoeft niet standaard te gaan natuurlijk maar met 4 maanden kiezen lijkt me wel vroeg. Maar wie weet
Kiezen is wel erg rap maar soms verloopt het gebit gewoon anders. Dl was hier ook 4 maanden en 1 week toen haar eerste tandje ( beneden) doorkwam. Ze heeft er nu al 5
Mijn dochter kreeg haar eerste twee ondertandjes ook al toen ze nog net geen 5 maanden was. Kiesjes op deze leeftijd is iets onwaarschijnlijker, maar aangezien sommige baby's met een compleet gebit geboren worden (hoe freaky zou dat er wel niet uitzien... ) is het ongetwijfeld mogelijk.
Geen ervaring mee, onze dochter kreeg haar eerste tandje pas toen ze een jaar was. Maar de meeste kindjes krijgen inderdaad eerst de middelste tandjes onder.
Yoshua was net geen 4maa den toen hinzn 2 ondertandjes kreeg. Nu beginnen zn voortandjes door te komen. Kiezen op deze leeftijd lijkt me niet heel waarschijnlijk, maar niks is onmogelijk.
Hier kreeg dl voor haar 4e maand al haar 1e tandje door. Was wel ren ondertandje. Wat me wis opgevallen is dat haar mond ook al lang (ook rond die periode) echt gebobbeld werd. Je kon dus echt bobbels voelen waar de kiezen moesten komen maar 1e kiezen zijn vlak voor haar 1e verjaardag "pas" doorgekomen. Kiezen zijn dus normaal gesproken niet als 1e maar je weet maar nooit. Overigens hier ca. 2-3 weken voor het 1e tandje last van vieze poep en bijbehorende uitslag, kwijlen, overal op kauwen en af en toe rode wangen was al vanaf 9-10 weken oud, tandje kwam rond 16 weken dus dat is echt wel 1.5/2 maanden geweest.
Je zou ook verwachten dat het in 'normale' volgorde gaat. Mijn dochter heeft onder 4 tanden en boven 2. Maar die 2 zitten beide aan de linkerkant, die aan de rechterkant moeten nog doorkomen. Kiezen lijkt mij zeker niet onmogelijk hoor. Het is niet de meest standaard manier, maar ieder kindje groeit op zijn/haar eigen manier. Bij twijfel kun je altijd even door een arts laten kijken of het kiezen zijn toch? Of als je zelf toevallig naar de tandarts moet, kan de tandarts even kijken
Die (witte) bobbeltjes heeft mijn zoontje ter hoogte van zijn onderkiesjes ook! Verder geen onrust oid dus ik denk dat het niets wil zeggen eigenlijk.. Hier geen signalen dat er ergens al tandjes gaan doorkomen. Hij wil wel alles in z'n mond stoppen maar dat is hier eerder om te ontdekken.
Oke apart dan. Ik voel echt duidelijk al 'tand' bij de onderkiesjes. Het kan er idd gewoon al zitten dan zonder dat het echt doorkomt.. De onrust van mijn zoontje blijft gedurende de hele dag. Hij krijst de boel bij elkaar en blijft overal op bijten. Als het toch geen tandjes zijn laat ik hem maar even onderzoeken waar het dan wel aan ligt..