hoe veel geluid maken jullie baby's van 6 maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ijsje82, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Mijn jongste is 6 maand en hij is stil. Hij heeft reflux en krijste eerst de hele dag en sinds hij medicijnen krijgt is hij stil.
    Maar hij maakt geen enkel geluid. Hij lacht niet hardop en kraait niet.
    alleen als er iets is huilt hij.
    dit is mijn 3e en ik herken dit helemaal niet van de oudste 2.
    Naar mijn idee maakten die bij 6 maand al wel geluidjes.
    verder ontwikkeld hij zich goed. Het is echt een ontdekker. Tijgert door de kamer, probeert te kruipen. Kan zelfstandig zitten. Drinkt goed eet goed en groeit goed.
    moet ik me zorgen maken? Of is dit gewoon normaal?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Pooh lastig. Onze dochter maakte heel wat geluid met 6mnd maar kon niet zelf gaan zitten, kruipen, tijgeren of wat dan ook. Ze rolde met 5mnd pad terug van buik naar rug..
    Hij reageert wel als je praat of op andere geluiden? Als dat zo is zou ik me nog even niet zo druk maken denk ik..

3. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ja hij reageert wel als we tegen hem praten. Dan kijkt hij ons aan en lacht. Zonder geluid.

4. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hier zoontje van Zes maanden die lacht wel met geluid maar ook niet dat die overdreven babbelt ofzo. Me andete hadden dat volgens mij veel meer

Maar vraag het aan cb?

En als je echt zelf heel hard gaat lachen doet die dan ook jiet reageren met schaterlach

Hier wel ligt die in een deuk

5. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Wij krijgen hem niet aan het lachen. Alleen zonder geluid.
    Alles is stil. Als hij speelt ook geen enkel geluidje. Alleen huilen doet ie als er wat is.

6. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Zou dat toch even gaan vragemvbij het cb

In de afgelopen maanden ook niks gehoord?

En huilen gaat die niet soort van zeuren aam vooraf? Of meteen huilen

7. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Als hij huilt huilt hij gelijk echt zeg maar. Hij heeft wel verschillende huiltjes. Als hij schrikt huilt hij anders dan wanneer hij ziek is. Of zich heeft pijn gedaan.
    over 1,5 week moeten we weer naar het cb. Ik ga daar ook wel even vragen. Maar heb alleen niet zulke goede ervaringen met hun.

8. MamavC

MamavC Niet meer actief

Veel geluidjes hier. Kraaien, (soms) hardop lachen, een soort zuchten, Ah en Uh. Dat is ook al een tijdje zo eigenlijk

9. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier wel brabbelen en lachen heel de dag door,
    Maar mijn zoontje kan nog niet zelfstandig zitten hoor, hij is dan wel 3 weken eerder geboren.

Knap hoor dat jou zoontje al zelfstandig kan zitten :D

10. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze baby kan een hele poos stil spelen, hij gaat pas veel geluiden maken als hij moe wordt.

11. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ons zoontje maakt bijna constant geluid. Vooral gillen en pruttelen is favoriet. Na een dagje kdv is het op een hoogtepunt. Komt je jongste wel eens in aanraking met leeftijdgenoten?

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hahaha jaa het is hier bijna altijd wel gezellig lawaaiig;)

Aan de andere kant rolt ze maar zelden (alleen per ongeluk), zit ze niet los en tijgeren/kruipen lukt echt nog niet!

Ze kunnen niet alles tegelijk ontwikkelen en jouw kindje klinkt als een kindje wat zich motorisch super snel aan het ontwikkelen is, dus voor de rest is dan geen tijd:p

13. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Nee hij heeft alleen contact met oudere kinderen. Niemand in onze omgeving heeft een baby.

14. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Misschien dat dat het is inderdaad. Alleen mn oudste was ook heel snel motorisch maar maakte wel geluidjes.
    Ze zzijn natuurlijk ook niet allemaal gelijk. Maar je gaat toch vergelijken.
    en ik vond hem steeds al zo stil maar dacht dat zal vanzelf wel komen. Maar het begint andere mensen ook op te vallen dat hij geen geluid maakt

15. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik wil natuurlijk niet zeggen dat het ergens aan ligt, want het ene kind ontwikkelt zich nu eenmaal anders dan het andere, maar ik merk heel duidelijk verschil tussen mijn zoontje bij het kdv met kinderen van zijn leeftijd en bij mij. Ze voeren serieus hele gesprekken gillend en roepend, bizar! En tja, ik ga nu eenmaal niet uh-roepend door het leven ;) Wat ik hiermee wil zeggen is dat er een mogelijkheid is dat je zoontje wellicht niet wordt aangespoord om geluid te maken. Volgens mij is de eerste reden om geluid te maken overigens om de eigen stem te ontdekken en nog niet om te communiceren, maar wie weet is het een keer leuk om naar een mama-café of iets dergelijks te gaan met jonge kindjes?

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier met 6 maand ook nog niet veel geluiden..

Nu 8 maand en nu brabbelt ze er vaak op los, lachen met geluid doet ze enkel als we écht iets grappigs doen..
    Ze gaat sinds een maand naar heb kdv, waar ze in de babygroep zit.. Zal idd ook wel bevorderlijk werken

17. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18

Dat is wel een goede tip inderdaad. Ik denk dat hij het heel leuk zou vinden om leeftijd genootjes te zien. Hij vind het ook helemaal geweldig om zichzelf in de spiegel te zien. Ik ga maar eens uitzoeken of dat hier in de buurt een mama cafe is

18. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is twee maanden en maakt aardig wat geluidjes. Natuurlijk is elk kind anders. Ik zou even op cb vragen vanaf wanneer het echt 'moet'.

Deel Deze Pagina