naar buiten met oorontsteking?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sukkie, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Nou, de titel zegt het al. Mag je naar buiten met een oorontsteking. Mijn gevoel zegt altijd dat frisse lucht alleen maar goed kan zijn, maar met oorontsteking weet ik het zo net nog niet. Wie heeft tips?

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Mijn dochters hebben gelukkig nooit oorontsteking gehad, maar als ze het wel zouden krijgen, dan neem ik ze wel naar buiten met een muts op. Tenzij ze er ook koorts bij hebben.

Sterkte voor je kindje en voor jou!

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ja hoor, met muts en capuchon op gewoon naar buiten als je kleine verder niet te ziek lijkt.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier precies dezelfde 'mening' als de twee meiden hierboven ;)!

Gewoon lekker naar buiten gaan met een muts op die de oortjes bedekt.

Beterschap!

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Maar natuurlijk geen muts op als het zomer zou zijn :)!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha! Dikke muts met zo een flos eraan in de zomer :D!

Maar moet zeggen dat wij toen onze oudste dochter rond de 7 mnd was dubbele middenooronsteking heeft gehad en toen heb ik omdat er wat wind was (het was mei en niet erg koud) wel een cappuchon (hmm hoe schrijf ik dat moeilijke woord) van haar vestje opgedaan toen we naar buiten gingen ook al lag ze nog in de maxi cosi en de wandelwagenbak ;)!

Dacht dat wind zeer zou doen in de oortjes, vandaar ook dat ik nu ivm de koude wind een muts op zou doen die over de oortjes zit ;)!

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik weet niet of ik dat ook zo zou hebben gedaan. Zo zet ik nu ook niet graag een muts op bij de kids. Mijn moeder zegt altijd dat zij het pas deed als het een paar graden vroor, dit juist weer om oorontstekingen te voorkomen!

Bij Rosalie doe ik het nu wel standaard, ook al vriest het niet, als ze in de draagzak of maxicosi-op-onderstel zit. Anders vangt ze wel heel veel wind en kou op.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja kan wel hoor. Onze zoon had het 3 weken terug ook. Arts zei dat je ind een muts op moet doen. Het kan pijnlijk zijn als er wind op staat. Dus wij hadden een mutsje en de muts van zijn jas over zijn koppie

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ik je vertel dat wij op het moment niet eens een muts hebben voor de kindjes, dan weet je zeker wel hoe vaak wij ze gebruiken ;)! Haha! Maar gelukkig zit er een capuchon aan de jassen mocht het nodig zijn.

Hier ook gelukkig maar 1 keer gehad en meer niet dus misschien heeft je moeder wel gelijk :D!

10. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Hier ook een eentje met een dubbele oorontsteking, dokter zei tegen mij met koorts niet naar buiten.
    En van de week toen het hier heel hard waaide deed ik gewoon de regen hoes over de kar, lekker warm en beschut...

11. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Bedankt voor jullie reactie's. Mevrouw ligt nu nog in bed, te ziek om naar buiten te gaan dus. Maar als ze iets aan de beterende hand is gaan we lekker buiten.

Deel Deze Pagina