Twee jongetjes onder de twee, wie nog meer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ratatosk, Jan 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wij hebben gisteren een nub echo laten maken en als datgene wat we gezien hebben de nub is, krijgen we vrijwel zeker een jongen.
    Daar hebben we er al één van ;) maar straks dus twee. De oudste zal anderhalf zijn als de tweede komt.

Zijn er meer mama's in dezelfde situatie? Ik ben vooral benieuwd hoe de kleintjes straks op elkaar zouden kunnen reageren, en ik ben benieuwd naar praktische zaken zoals boodschappen doen met die twee. Dat is natuurlijk hetzelfde met twee meiden en een jongen en een meid. Maar ik ben er toch benieuwd naar.
    En misschien heeft iemand nog tips voor dingen waar ik niet aan gedacht heb?

2. Purk

Purk Niet meer actief

Heb geen ervaring, maar gefeliciteerd! Het lijkt me superleuk 2 mannetjes, word vast genieten voor jullie

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Dank je :)
    Ik moet er wel erg aan wennen, stiekem had ik de wens voor een meisje. Maar als ik dan aan twee van die schattige koppies denk dan smelt ik al :) En dan is hij er nog niet eens.
    En later, twee ronkende scooters voor de deur, 10 broden per week inslaan, bergen meiden over de vloer want ze worden natuurlijk heel populair :p.
    Spaar me haha!

4. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    Hoi. hier nu inmiddels stukje ouder mar ze kunnen niet met en zonder elkaar. je ziet dat t broertjes zijn zeggen ze maar ik zie t niet. totaal verschillende bij geboorte en een makkelijk en moeilijk kindje. boidschappen ja met kinderwagen wat halen. had plankje maar de oudste heeft er 2 x opgestaan. hij was 19 maand ongeveer.s avonds en kleine boodschsppe dan de maxi cosi in winkelwagen. later kunnen ze in da zitje. je moet niet te veel willen plannen want da gaat moeilijker. had ook een meid leuk gevonden naar gezegend met 2 gezonde jongens. wie weet ooit bij de derde maar make alleen maar jongens heb ik altijd gezegd. succes

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Bij mijn jongens zit er net 2 jaar tussen. Ik vond het heerlijk om ze samen te zien opgroeien. Nu nog trekken ze veel na elkaar maar, ze kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar op dit moment. Ze vliegen elkaar geregeld in de haren op dit moment, maar spelen ook weer veel samen. Geen pijl op te trekken natuurlijk maar goed er loopt nu ook een klein meisje bij en die denkt volgens mij soms ook dat ze een jongen is haha, die speelt liever met de voetbal, lego en auto's dan haar pop haha......

6. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Hier niet dezelfde situatie, ik heb meiden.

De oudste is net een paar dagen drie en de jongste wordt in mei twee. De eerste paar maanden vond de oudste gewoon heel interessant, maar kon er verder niks mee. Nu spelen ze geweldig met elkaar. Ze kunnen ook prima opschieten (natuurlijk pakken ze wel eens iets van elkaar af etc.). Ik ben erg blij met weinig leeftijdsverschil. Sinds een maand slapen ze ook bijelkaar op de kamer en het gaat erg goed.

Boodschappen doen is geen probleem als je een duowagen hebt. Met een kind kon ik nog snel effe met de draagzak, maar met twee is dat toch een beetje lastig. Dus na de bevalling deed ik alles met de duowagen (phil & teds vibe). Nu gaan we juist vaak weer met de enkele wagen, de oudste loopt en dan heb ik de jongste in de wagen.

Ik vond alles eigenlijk erg meevallen. Het is alleen heel druk als ze ziek zijn. En de bv heb ik minder lang vol gehouden. Je hebt toch minder geduld voor eindeloos aanleggen als je al een kleintje hebt rondlopen dat ook aandacht wil.

Over twee weken ben ik uitgerekend van onze derde. Ik ben benieuwd hoe de meiden de nieuwe baby gaan vinden.

7. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    hai...

Ik heb ook 2 jongens. De oudste was 21 maanden toen de 2e kwam...
    Ik had me heel erg voorbereid, maar moet zeggen dat het me reuze meevalt met de drukte..
    MIjn oudste was wel een weglopertje rond de geboorte. Dus met dikke buik zag je me nog wel eens rennen en daarna met de baby 20m verderop...
    Dat was wel even lastig, maar gelukkig maar enkele weken.
    Ik had ook een plankje, maar daar wil hij niet op. Ja soms zittend, maar dat loopt niet erg makkelijk... ;) En het zittende loopplankje, wilde hij helemaal niet..
    Ik heb wel een dubbele wagen, 2e hands, vond ik de eerste weken ideaal.. Stukjes naar de supermarkt loopt hij zelf. Maar de stad in, zet ik hem in de wagen en vind hij ook prima...
    Ik heb ook nog een draagdoek, die heb ik in het begin ook wel gebruikt om de oudste van het kdv te halen.. Dan kan de kleine blijven slapen. Bij ons kon de wagen namelijk niet naar binnen en slapen in de cosi vindt ik persoonlijk niet zo, als het niet nodig is...

En een meisje, ja had ik ook erg leuk gevonden. Maar zoals je zegt, als je de snoetjes ziet had je nooit willen ruilen. Wel zorgt dit voor enige discussie, toch een derde misschien?! ;)

Geniet van je zwangerschap en laat het lekker op je af komen, niet te druk om maken.

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier 23 maanden verschil..

Maar ze hebben echt heeeel veel aan elkaar :)
    Ik vind het zo leuk ze samen te zien spelen en ravotten.
    Oudste is super zorgzaam en lief voor zijn kleine broertje..
    Die volgt hem de hele dag. Ze kunnen gewoon echt niet meer zonder elkaar.

Als hier een 3e zou komen in de toekomst heb ik totaal geen voorkeur meer voor een meisje, terwijl ik dat stiekem ook had.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik krijg er steeds meer zin in door jullie berichtjes :)
    Over de borstvoeding maak ik me weleens zorgen, het liep bij de eerste al niet super en toen had ik alleen hem om me druk over te maken.
    Maar nu heb ik wel wat meer ervaring en ik ga de eerste paar weken compleet aan de borstvoeding wijden. Hopelijk hebben we daar dan in de volgende maanden veel plezier van.

Enne, die derde, die komt er hoor :).

10. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    hier 18maanden tussen de 2, wel jongen en een meisje. Daniel is echt trotse grote broer, van het begin af aan. En lekker zorgzaam, soms beetje tè;)
    tja, boodschappen doe ik haast nooit met allebei, sterker nog, ik laat hem wim vaak doen, die vind het leuk:D
    Voor de rest...peuterbedje voor daniel gekocht zodat lydia in het ledikant kon toen ze uit de wieg gegroeid was. Daniel klom toch al uit zn ledikant.
    Enige nadeel is soms wel dat daniel jaloers is op de spullen van lydia zoals de box, maxicosi en het badje. Heb ze weken tegelijk in bad gedaan, na 2x had ik er handigheid in en ging het goed. Kan er nu echt van genieten om ze smaen te zien spetteren in bad:)
    Heb wel 2 supermakkelijke kindjes wbt slapen. Sliepen allebei heel snel door.

11. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Nog geen ervaring, maar over een maand of vier wel! Er zit dan zo'n 20 maanden tussen mijn zoontjes. Ik vind het heerlijk dat we nog een jongetje krijgen, ik zie het al helemaal voor me hoe ze bijv. hutten bouwen in de tuin. En ik vind het stiekem ook wel errug leuk dat ik nu wat meer en duurdere kleertjes voor de oudste kan kopen: alles kan toch nog een keertje gebruikt worden!

12. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen ervaring. maar wat is een nub echo? laatst weer verhaal gehoord dat de geslachtsbepaling bij de geboorte toch niet helemaal bleek te kloppen.......

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Een nub echo is een soort geslachtsbepaling tussen de 12 en 14 weken. Je kunt dan aan de stand van de bobbel (nub) tussen de beentjes zien wat het geslacht is. Vaak klopt het! En ach, als het niet blijkt te kloppen, dan niet :) Dan hebben we hooguit een verkeerde geboortesticker besteld.

14. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hier 2 jongetjes waarvan de oudste 18 maanden was toen de tweede werd geboren. Ik was in de winter met veel sneeuw uitgerekend dus de deur uit gaan zat er op het begin gewoon niet in. Ik heb een tweeling wagen aangeschaft van icandy (die kan ook als single wagen gebruikt worden). De oudste had wel door dat er iets veranderd was maar kon het niet plaatsen dus heb niet het gevoel dat hij er 'last' van heeft gehad. Op een gegeven moment hoorde de tweede er gewoon bij voor mijn oudste. Samen spelen gaat nu een beetje beginnen maar de oudste zit erg in de alles is van mij fase.

Boodschappen vond ik op het begin juist erg makkelijk omdat de kleinste nog niet echt een vast ritme heeft. Nu vind ik het juist veel lastiger. De jongste slaapt nog 2 keer en de oudste 1 keer en je raad het al beide niet op de zelfde tijd.

Ik vond het erg zwaar omdat de jongste KMA en verborgen reflux had. Dus een hele ontevreden baby en dan heb je nog een ukkie rond lopen.

15. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Wij krijgen in april ons tweede meisje, de oudste is dan 15 maanden. Vind t ook spannend, zeker praktisch gezien, maar komt vast.goed!

16. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hier ook spontaan zwanger van de 2de zonder Clomid vandaar dat het sneller ging dan verwacht.

17. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Oh Isis, leuk! Ik was wel.even in shock.toen hoor, maar wel heel blij. Scheelt veel opvliegers ;)

Share This Page