yoga, gym, zwemmen of samen bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Irene, 12 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik moet een keuze maken tussen zwangerschapsyoga, gym, zwemmen of de cursus samen bevallen. Is de cursus samen bevallen trouwens ipv yoga of gym bijv. of is dit iets wat je daarnaast doet? Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom? Ik weet het ff niet!

2. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

ik heb z.gym, bevalt erg goed, beweging en ademhalingsoefeningen, trainingen van je bekken etc. daar leer ik veel van. ook leuk is de interactie met de andere meiden die allemaal ongeveer net zo ver zijn en elkaars verhalen delen.

over het andere kan ik je helaas niets vertellen want ik koos dus voor gym :)

3. Niet meer actief

Ik heb gekozen voor Samen Bevallen. Ook daar leer je van alles over ademhalingsoefeningen, massagetechnieken (voor de man), bekkenbodemoefeningen enzo. Het wordt gegeven in groepjes van max 6 paren. Ik heb gekozen voor deze cursus omdat manlief mee moet elke keer. Je kan voor meer info kijken op http://www.samenbevallen.nl/zwangerschapscursus.html. Daarnaast wil ik ook nog gaan zw.zwemmen maar meer puur voor mezelf om te ontspannen.

Liefs, Tanya

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik heb samenbevallen gedaan, :p

Dat was echt erg leerzaam.

Voordelen:

- man gaat elke keer mee, dus weet meer en raakt meer betrokken
    - Ook leer je oefeningen, ademhalen en posities om uit te drijven.
    - Er wordt helemaal uitgelegd hoe alles verloopt en je krijgt video's te zien ( erg lachwekkend, toch bambino, :) )

Ik ben er over te spreken.

Een vriendin heeft gym gedaan en die miste echt andere informatie naast alleen het leren puffen en ze vond het jammer dat de man maar 1 keer mee mocht. De mannen waren toen meer onconfortabel dan dat ze ook echt konden meedoen.

5. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Dat samen bevallen lijkt me ook wel leuk jah.
    (binnenkort maar eens peilen of vriendlief daar belang bij heeft hihi ;) )
    Denk dat ik later ook wel ga zwemmen voor de ontspanning, lekker in het warme water :)

Racebabe

6. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik geloof ook wel dat ik dat samen bevallen zie zitten. Moet mijn mannetje nog wel even over halen al denk ik dat hij het best leuk vind, maar ook super spannend.....

7. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Bij de eerste zwangerschap heb ik aan yoga gedaan en hier erg veel aangehad: informatie over de bevalling, ontspannen, ademhalingstechnieken. Een keer per maand was er een partnerles waar je partner ook dingen leerde (coachen ademhaling, massage enz.). Bij de tweede zs. ben ik de gym gaan doen, maar heb dit niet helemaal afgemaakt. In vergelijking met de yoga vond ik het veel minder informatief en veel minder op ontspanning gericht (hier had ik behoefte aan). Op het einde van de tweede zs. heb ik nog snel wat yoga-lesjes meegepikt. Nu doe ik weer de yoga omdat me dit twee keer zo goed geholpen heeft tijdens de zwangerschap (ontspannen) en bij de bevalling. Maar goed, je moet er wel een tiepje voor zijn denk ik. Het kan soms nogal wazig zijn. Ik vind dat persoonlijk geen probleem en wel amusant. Succes met een keuze maken!

8. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Ik heb een prive-cursus samen bevallen gedaan, is uitstekend bevallen! (Letterlijk en figuurlijk)

Heel veel informatie en niet te veel puffen en massage, we hadden aangegeven dat we daar niet zo'n behoefte aan hadden.

9. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Heb nu gym..
    Hebben weinig gedaan nog in 4 lessen.
    Eerste keer 15 min beetje bewogen op muziek.
    Een les relax oefening om tot rust te komen en laatste les 10 min beetje stapjes gedaan.
    Verder veel kletsen met anderen..

Britt

10. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    hier hebben we zwangerschaphaptonomie gedaan, das ook mooi en prettig om te doen. Het is met zijn tweetjes, de haptonoom en de baby in je buik, heel knus en heel gezellig. Een aanrader voor iedereen! Zeker de aanstaande papa wordt hier zeer betrokken bij de zwangerschap door contact te maken met de aanstaande baby...... :) ;)
    Zeker als je angstig bent voor de bevalling kan het je helpen om bij jezelf te blijven en in je eigen lichaam te vertrouwen.

11. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik doe samen met mijn hubbie zwangerschapsyoga. Veel onstpanningsoefeningen en er wordt heel goed op de ademhaling gelet bij de soorten weeën. Ook krijgt de man een taak, die wordt er dus echt met zijn haren bijgesleept. ;)
    Deze yoga is absoluut niet wazig ofzo. Er komt geen wierook of meditatie aan te pas. Bevalt mij en ook hubbie heel goed.

12. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    mijn man werkt heel veel dus een cursus voor twee is al niet mogelijk,
    daarom heb ik gekozen voor zwangerschapsgym. Het contact met andere zwangere meiden spreekt me daarbij zeer aan.

13. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    even een praktische vraag: Met hoeveel weken begin je aan zo'n cursus?

14. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik was 20 weken toen de cursus begon. Was wel het minste ver, maar dan hoef je ook nog niet zo je buik mee te zeulen. ;)

15. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ik ben met 25 weken begonnen met zwangerschapsgym. Erg gezellig en vooral leerzaam. Voor mij was het belangrijk dat het niet te 'zweverig' zou worden, dus yoga viel voor mij sowieso af. Mijn vriend houdt absoluut niet van dit soort dingen dus samen bevallen viel daarmee af. De rest sprak me niet zo aan. Dit is gewoon lekker luchtig en informatief. De 'docente' is erg grappig en de meidengroep heel divers en leuk! Heb het wel naar mijn zin :D

16. Niet meer actief

Wij zijn begonnen met die cursus toen ik 24 weken was. Het zijn allemaal dames in ons clubje die ongeveer even ver zijn.

Liefs, Tanya

17. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb zw-yoga gedaan (zwangerschap van mijn dochter). Ik heb niks met de andere soorten (ook niet zo veel met yoga.. maar wilde wel wat doen!). Manlief mocht/moest 2 keer mee.

't Heeft mij zeker tijdens de bevalling geholpen, vooral bij de persweeën die ik toch echt in moest houden omdat er geen VK was! Ik ben begonnen met 27 weken en heb de laatste les gemist omdat mijn meisje er al was (ben die laatste les natuurlijk wel even geweest om dochter te showen :D )

Deze zwangerschap doe ik niks. Ik hoop weer wat aan de yoga te hebben. Het is nog maar 2 jaar geleden dus denk ik dat ik nog wel wat weet :)

Deel Deze Pagina