Zou ik nou toch zwanger kunnen zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anna2, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna2

    Anna2 Lid

    14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Anna2, 4 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2011
    Allereerst sorry, ik weet dat er al veel van dit soort vragen gesteld worden, maar voor mijn eigen situatie kom ik er niet helemaal aan uit. Ik ben zes maanden geleden gestopt met de pil, en daarna was mijn cyclus vrij regelmatig (35-31-29-28-28). Wel week mijn menstruatie erg af van de periode voor het stoppen met de pil, veel kortere menstruatie en nauwelijks menstruatiepijn (was voorheen altijd een dag of 4 goed ziek). Deze maand ben ik gestart met ovulatietestjes, en ik had pas op dag 21 de eerste positieve ovulatietest (zondag). Ik baalde al een beetje, want dit zou er dus op duiden dat ik een heel korte luteale fase heb. Vervolgens kreeg ik vanaf de dinsdag erna steeds menstruatiekrampen, en ik had het voor deze maand dus al opgegeven. Alleen hebben die krampen tot afgelopen dinsdag aangehouden, zonder ongesteld te worden. Maandag was NOD, en dus nog niet ongesteld. Heb nergens last van, voel me prima, geen krampen, geen tekens, etc. Heb vanochtend zo'n kv2v5 testje gedaan, maar helaas, helemaal wit... Ik was eigenlijk al best onzeker over mijn cyclus door de verandering in menstruatie, en twijfel dus nu dus of mijn cyclus nu helemaal 'van het padje is', of dat er toch nog een kleine kans is dat ik zwanger ben... Hoe snel na zo'n positieve ovulatietest mag je een positieve test verwachten, mijn NOD-dag zegt toch niet zoveel, als de eisprong pas een week ervoor was?
    Nou, het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat iemand dit weet?
    Alvast bedankt!
     
  2. judith1981

    judith1981 Bekend lid

    1 dec 2010
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, pff even denken hoor. Je weet dus niet hoelang je luteale fase is? Gemiddeld ligt ie tussen de 12 en 14 dagen, maar dit kan uiteenlopen van 10 tot 18 dagen. (dat schijnt dan nog 'normaal' te zijn) Je ei springt geloof ik binnen 48 uur na je positieve ovutest. Dus als je een gemiddelde luteale fase van bv 14 dagen hebt zou je 16 dagen na je positieve ovutest je nod hebben. Een week is dus wat kort om al een zwtest te doen.
     
  3. Anna2

    Anna2 Lid

    14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er eigenlijk met mijn regelmatige cyclus vanuit gegaan dat ik steeds een te korte luteale fase had (van een week dus), misschien onterecht? Mijn NOD was op basis van de cyclusduur van de afgelopen drie maanden (dus 28 tot 29 dagen) afgelopen maandag. Maar jij zegt dus dat je hem zou moeten berekenen op basis van je eisprong, en niet op basis van cyclusduur?
     
  4. judith1981

    judith1981 Bekend lid

    1 dec 2010
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, je berekent na je eisprong tot aan je menstruatie. Als je daar een aantal maanden doet dan weet je ongeveer hoe lang je luteale fase is. Als je eisprong dan een keer laat is en je telt je (gem) luteale fase erbij op dan wordt je cyclus dus ook langer. Ik geloof dat je luteale fase steeds redelijke gelijk is normaalgesproken. Heb je al een test gedaan?
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Je moet idd vanaf je ei tellen. Jij weet nu alleen niet hoe lang je LF is, dus dat is even puzzelen, maar als je even uitgaat van een normale LF (van gemiddeld tussen de 10-14 dagen), zou je op z'n vroegst 2 weken na je ei een positieve test kunnen hebben, (tenzij je erg hoog zit met HCG, dan test je wel eerder positief).
    Dat betekent dus nu nog 2 weken wachten :)
    Je zou over een week nog eens een testje kunnen doen, wie weet heb je mazzel en is het bij jou eerder duidelijk :)

    Mocht je toch binnen 10 dagen ongesteld worden, dan is daarmee je LF idd vrij kort, wat betekent dat innestelen lastiger is voor een bevrucht eitje. Visoliecapsules helpen goed om je cyclus dan op regel te krijgen en dus ook een langere LF te krijgen :)
     
  6. catharina1985

    catharina1985 Fanatiek lid

    28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Als je op dag 21 posi test had dan zou hij springen op dag 22(of 23) + 14 (lf)= 36 dagen
    Je hebt ook al eens een cyclus gehad van 35 dagen, dus dit zou best kunnen. Ik denk dat je cyclus gewoon wat langer is dit keer!
     
  7. bellamanuela

    bellamanuela Bekend lid

    8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    hey dames,,
    ik ben nu 12 dagen overtijd en 3 nega testen gehad:x

    vanmorgen bij de HA geweest en ze zei mij dat ik vrijdag nog een thuistest moet doen en is die dan nog steeds nega dan maandag bloed test..
    had een cyclus van 28 dagen, kon ik de tijd op gelijk zetten..

    2 weken voor nod veel witte vloed gehad..
    vanaf dat ik me nod moest krijgen ook weer veel witte vloed, voel het soms gewoon lopen:(
    pijnlijke tepels, soms branderig, hardere/grotere borsten.
    soms misselijk als ik te snel opsta en snel shaggy en eet meer..

    ik word erg onzeker omdat mijn lichaam me eigenlijk zegt dat het mss nu raak is maar toch twijfel ik omdat ik bang ben telleur gesteld te worden pfff

    wie heeft er meer ervaring mee??

    groetjes
     
  8. Anna2

    Anna2 Lid

    14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Catharina, Rozemarijke, Judith
    Helaas ben ik zondag alsnog ongesteld geworden, was flink balen. Nu ook wat meer twijfel, na stoppen met pil werd mijn cyclus dus eigenlijk vrij snel regelmatig, en nu deze 36 dagen in het rijtje geeft toch twijfel en onzekerheid. Maar ik moet het een beetje loslaten en deze maand maar weer afwachten... Ongesteldheid was nu ook veel heftiger dan afgelopen zes maanden, veel meer krampen, dus misschien dan toch nog ontpillen? Deze maand ga ik maar weer gewoon door met de ovulatietestjes, kijken hoe lang de luteale fase nu is... Bedankt voor jullie reacties!

    @bella manuela: helaas, ben nog nooit zwanger geweest, dus kan je hier niet mee helpen.

    Groetjes Anna
     
  9. mamavanbabyboy

    4 mrt 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL

    Join the club:cool: Ben ook overtijd en test ook steeds nagatief. Ik voel helemaal niets en denk toch dat ik een maandje heb overgeslagen gewoon zonder menstruatie te krijgen. Dit heb ik eigenlijk nooit gehad maar goed ik wacht het nog even af...
     
  10. bellamanuela

    bellamanuela Bekend lid

    8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    mijn dokter zei mij ook dat bij sommige vrouwen zwangerschapshormoon bij vrouwen nog heel laag is..
    dus dat er nog hoop is.. ook voor jou:D
     

Deel Deze Pagina