Goede middag allemaal, Hebben jullie voor de dichtstbijzijnde verloskundigen praktijk gekozen of zijn jullie op zoek gegaan naar een praktijk in de omgeving, met een goede naamsbekendheid? Graag jullie advies. Groeten Jane
gewoon gekeken welke het dichtstbij zat, en ook wel ervaringen gevraagd maar meer uit nieuwsgierigheid en niet voor het overwegen om wel of niet naar die praktijk toe te gaan. Ik denk dat de ervaring met een verloskundige veelal persoonlijk is. Ook zijn bij de meeste praktijken veel verloskundigen aanwezige en krijg je iedere keer een andere bij de afspraak en dan kan je niet echt de gehele praktijk positief of negatief zien zeg maar
ik heb wel goed de sites bekeken en nevenfuncties van verloskundigen. zijn ze "commercieel"-> "bij ons krijg je minimaal 6 keer in je zwangerschap een echo" ? Verder, heel algemeen gezegd, zie je soms dat in groepspraktijken dezelfde types elkaar wel wat opzoeken. praktische types maatschappen, wat meet antroposofische/alternatieve maatschappen, dat idee.
Wij hebben 2praktijken de buurt zitten en hebben gekozen voor de praktijk waar bekenden ook bij zaten en wat hen prima beviel. Er zijn daar 3 verloskundigen en hebben bij de afspraken steeds een ander. Dat vinden we wel prettig want zo hebben we de kans ze alledrie te kennen..zodat we niet tijdens de bevalling opeens met een wildvreemde zitten omdat die dan toevallig dienst heeft.
Ik heb eentje gekozen die ook goed bereikbaar was vanaf mijn mans werk. De praktijk zat precies tussen ons huis en zijn werk in. Elk 8 minuten fietsen. Dus hij is bijna elke afspraak meegeweest..
Bedankt voor de reacties. Ik twijfel nog tussen 2 praktijken. één is dichtbij en de andere is iets verder weg. Mijn voorkeur gaat naar de 2de uit. Maar omdat ik dan niet ongezien naar de VP kan gaan twijfel ik om toch maar naar de 1ste te gaan. Ik wil deze zwangerschap nog even geheim houden. Natuurlijk deel ik het wel met jullie op het forum. groeten Jane
Ik heb bij de eerste de dichtstbijzijnde praktijk gekozen. Maar daar was ik eigenlijk helemaal niet tevreden over. Er waren 8 verschillende vk's, waardoor uiteindelijk bij mijn bevalling nog een onbekende voor mijn neus stond (was echt niet leuk). Een vrouw had ik een paar keer op het spreekuur en vond ik een enorme heks (en ik was niet de enige). Daarnaast waren ze behoorlijk slecht bereikbaar: telefonisch spreekuur tussen 9 en 10, maar ik heb twee keer meegemaakt dat ik alleen maar in gesprektoon kreeg (geen grap, maar ik heb toen serieus 30 keer opnieuw gebeld...) en dus de volgende dag terug moest bellen. Daarnaast hebben ze alleen overdag spreekuur. Tenslotte hebben ze compleet gemist dat meneer in stuit lag, waardoor ik daarmee tijdens de bevalling verrast werd en een spoedks moest. (Maar dat kan natuurlijk vaker gebeuren.) Bij de tweede heb ik de praktijk gekozen waar een vriendin van mij al jaren loopt. Met maar drie vk's, ook 's avonds spreekuur (dat is echt ideaal), en lekker nuchtere types. Twee van de drie vk's zijn ook man. Veel beter dan sommige van die miepen van die andere praktijk (no offense). Daarbij hebben ze zelf een echo-apparaat (wel zo handig), en ze nemen gewoon de telefoon op, ook handig. Deze praktijk was alleen de vorige keer geen optie, want ze zitten iets verder weg en toen hadden we geen auto.
Tijdens mijn vorige zwangerschap was er hier maar één verloskundigenpraktijk en daar had ik goede ervaringen mee. Inmiddels is er nóg een praktijk, dus voor deze zwangerschap kon ik kiezen. Deze praktijk zit wat dichter bij bij ons in de buurt dan de andere praktijk maar omdat ik goede ervaringen had met de andere praktijk, daar de meeste verloskundigen al kende (er was wel wat wisseling geweest) én ze daar eigen echo apparatuur hebben, heb ik hier weer voor gekozen.
Bij de eerste ben ik naar de verloskundigenpraktijk geweest die me door de huisarts was aangeraden (was toen 17) en die hadden spreekuur bij ons in de wijk. Daar deden ze onze wijk met 2 verloskundigen. Dat beviel toen prima dus de 2e daar ook geboren. Ik heb twee keer dezelfde vk gehad bij de bevalling. Toen ik zwanger was van de 3e, 7 jaar later woonden we in een dorp buiten de stad en ik wilde niet bij zo'n dorpsverloskundige, leek me erg boers. Maar toen ik bij mijn oude praktijk was waren ze inmiddels enorm gegroeid en kreeg ik wel 6 verschillende verloskundigen... voelde me net een nummer want de praktijk bestaat in totaal uit 12 verloskundigen... de druppel was toen ik de 20w echo had gehad en de vk me én niet vroeg hoe het met me was, én niets over de echo vroeg... en me binnen 5 minuten weer naar buiten bonjourde... (bovendien mocht ik niet thuis bevallen omdat ik niet in de stad woonde en hebben ze me helemaal niet geholpen toen ik tot 3keer erg bloedverlies had) toen ben ik alsnog naar de dorpsvk gegaan en dat was de beste beslissing! Ik vind het belangrijk dat je een band kan opbouwen met je vk, zij maken je toch mee in je intiemste momenten en je moet je wel vrij kunnen voelen. En om elke keer weer opnieuw je verhaal te moeten doen is ook niet echt prettig... Dus ik vind max 3 verloskundigen belangrijk. De locatie minder want de vk woont toch vaak niet in de praktijk en kan ook wel eens helemaal aan de andere kant van de stad zijn als jij moet bevallen. Toen ik 17 was was de locatie wel belangrijk want had toen alleen een fietsje, nu heb ik een auto
Ik heb gekozen voor de praktijk die in de wijk ligt waar we binnen enkele weken naar toe verhuizen. Het is een kleine praktijk met 5 VK. Bij aanmelding zijn we vriendelijk te woord gestaan en het voelde er gewoon prettig aan.
Ik heb van te voren op internet gezocht en hun website bekeken. Mijn beste vriendin bleek ook bij hun geweest te zijn en die was erg tevreden. Dus toen voor hun gekozen. Er zijn 3 vrouwelijke vaste verloskundigen en 1 tijdelijke vervangster. Een van de vaste heb ik nog niet gezien maar die is afwezig wegens ziekte. Ik ben tot nu toe wel tevreden, maar nog niet laaiend enthousiast. Spreekuurtijden en bereikbaarheid vind ik een iets minder puntje. Ze doen namelijk alleen spreekuur als ook een gynaecoloog spreekuur heeft. Ergens begrijpelijk, maar lastig als je werkt.
We hebben hier in het dorp maar 1 praktijk, dus veel keus was er niet. Drie dames die wekelijks hun dag spreekuur wisselen, dus als ik elke keer op woensdag kwam had ik een van de drie. Ben uiteindelijk in ziekenhuis bevallen ivm inleiden, maar de volgende ochtend voor negenen stond de eerste al naast m'n bed om te zien hoe het was omdat Ruben een ongeziene schisis had(en dat was nu net degene die ik tijdens de controles het minst prettig vond omdat ze zo zakelijk was). Degene die de echo's heeft gemaakt kwam 's maandagsmorgen om 9 uur op haar vrije dag langs omdat het haar erg dwars zat dat ze iets gemist had. Nu gewoon weer bij deze dames, loopt weer lekker en de minst leuke van het stel viel me de afgelopen drie weken verschrikkelijk mee. Hoop dat ik nu wel met een van hen erbij kan bevallen en niet weer ingeleid moet worden.