CTG onderzoek

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mammie1982, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Net terug uit het ziekenhuis. Voelde de kleine vandaag niet goed bewegen. Dus vlos gebeld en ingestuurd voor een CTG.

Toen ik er eenmaal aanlag werd ze me toch een partij druk. En schoppen en doen.

Nu ben ik weer thuis en is ze weer stil! Heel vaag.

Vinden baby's zo'n CTG irritant? Zou dat de rede kunnen zijn dat ze plots heel druk was? Of merkt ze er niks van?

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook een baby die de CTG irritant vind ;). Ze probeert hem dan ook graag weg te trappelen en de vk's maken er dan ook bijna altijd een opmerking over ;). Vandeweek aan de CTG met computerregistratie gelegen en die geeft ook de bewegingen weer; kleine heeft van de 25 min nog geen minuut aan een stuk stil gelegen ;)
    Op een gegeven moment was ze zo druk dat de hartslag boven de 160 uit kwam. Vriendlief maakte direct de opmerking: "Die maakt zich veel te druk, van wie zou ze dat toch hebben?! :p

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Mijn zoon was ook altijd onwijs druk in mijn buik als ik aan de CTG lag. Hij vond het blijkbaar leuk om tegen dat ding aan te trappen.. Volgens mij reageren kindjes heel vaak op de CTG, althans, ik lees het hier wel vaker.

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Bij mijn 2 zwangerschappen was dat ook altijd hoor...volop schoppen en bewegen met de CTG,
    Alleen de laatste controle CTG bij Evelien was ze heel de tijd rustig...daarom de dag erop ook ingeleid.

5. Sincerity

Sincerity Actief lid

14 okt 2010
    105
    0
    0
    Enschede
    Mijn baby haatte de CTG - gewoon de banden zelf. Kreeg ze ook tijdens de bevalling op dus ze heeft ook halve bevalling lang lopen trappen ;(

6. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Idd mees* zwom altijd van de dopplers vandaan ze schijnen dat friemelen , drukken niet zo tof te vinden , mees werd niet druk maar dat had andere redenen.

Liefs Edith
    Mama van mees*

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat maf om dit te lezen. Ik heb gisteravond een CTG gehad en die kleine van mij probeerde bijna dat blokje van mn buik af te schoppen.

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb daarnet 2,5 uur aan de CTG gelegen en ja ze worden dan een stuk drukker! Je hoorde ook continu dat onze kleine meid flink tegen dat ding aan het aanboksen was. Heel grappig om te zien en horen, iets minder om het te voelen (ze stampte ook flink tegen mn blaas), maar ja!

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier ook een echte bewegeling met de CTG's Al word het de laaste keren steeds minder.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kreeg afgelopen week in het ziekenhuis te horen dat baby's vaak het geluid van hun eigen hartslag vervelend vinden, dus zetten ze het geluid van de CTG daar vaak zachter.... en merkte inderdaad dat frummel er wel rustiger van werd/bleef.

Deel Deze Pagina