Ik ben gisteren naar de echografiste geweest voor een termijnecho. Ze heeft een inwendige echo gemaakt en zag TWEE vruchtzakje, een wat groter met een dooier erin en de andere iets kleiner. In beide kon je nog geen hartje zien. WAUW! Over twee weken moet ik terugkomen, zij zei dat over twee weken of het tweede zakje helemaal weg is of dat hij bijtrekt en dat ik dan een tweeling kan verwachten. Nou vond ik het al spannend, dit maakt het allemaal nog een tandje spannender. Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Groetjes Evelien PS. Waarschijnlijk pas 5 weken zwanger, over twee weken weet ik het precies...
Jee wat spannend zeg! Zou toch super zijn een tweeling?! Nou ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen over 2 weken met de echo
Ik had ook twe vruchtzakjes bij de eerste echo (maar nog geen hartactie e.d.) helaas bleek bij mij dat bij de volgende echo maar 1 had doorgezet noemen ze een vanished twin en gebeurd tegenwoordig steeds vaker omdat ze vroeger echo's doen, heel veel zwangerschappen beginnen met 2 maar blijft er maar 1 van over...
nou, dan in ieder geval van harte gefeliciteerd met je kindje, en misschien wel met twee! mij hadden ze (nouja, 'ze', mn. mijn vriend...) zitten plagen dat het vast een tweeling was, omdat ik al snel ene dikke buik kreeg. nou: bij de echo was het er gewoon een. ben ik wel blij om eigenlijk, want ik heb een zwakke rug, dus dan lijkt een tweelingzwangerschap me heel zwaar. vriend dacht alleen practisch: twee kindjes in een klap.
Ik had de echo later, dus bij mij waren er al twee complete babies te zien... Ik ben benieuwd of je er nu 1 of 2 gaat krijgen!
ik had ook bij de eerste termijn echo 2 vruchtzakjes, maar er klopte maar in 1 een hartje, bij de volgende echo was het tweede vruchtzakje al verdwenen, heel raar. Maar gelukkig gaat alles goed met deze ene.
hoi, ik ken ook een meid met die met 6 weken 2 vruchtzakjes had en het ene verloor met een bloeding met 10 wk en het andere is een gezonde knul geworden. het kan dus alle kanten op maar pff zou me doodschrikken als zemijn maanddag vertellen bij de echo je krijgt er misschien wel 2. spannend hoor hoelaat heb je maandag de echo?
Kwart voor drie mag ik me melden bij de echografiste. Ik wacht af maar vind het wel erg spannend. Realiseer me ook dat bij alle zwangerschappen die beginnen met 2 bij 70% het tweede vruchtzakje verdwijnt. Ik ben al heel gelukkig met een kloppend hartje, twee zou natuurlijk ook gaaf zijn, maar ik heb al twee dochters. Dan wordt het wel echt volle bak!
wordt een lange dag en zeker spannend. 2 is wel even schrikken maar wat je zegt 1 is al erg leuk en bijzonder
Vandaag de echo gehad, er was nog een vruchtzakje te zien. Precies 6 weken en 2 dagen, goed gegroeid dus, maar geen hartje. De echografiste gaat ervan uit dat het mis is. Het vruchtje lag er mooi voor, ze had het moeten zien. Het moet wel heel recent zijn omdat het zo mooi gegroeid is. Volgende week maandag heb ik nog een echo voor de zekerheid, maar de echografiste gaat uit van een miskraam. Zo ga je van twee naar geen. verdrietig...
Ik heb natuurlijk een beetje gegoogled en kom ook tegen dat het hartje aan het eind van de zesde week pas gaat kloppen. Daar put ik behoorlijk hoop uit, ik ga er voorlopig nog even van uit dat ik zwanger ben. Ik wacht maandag af en ik heb mijn ticker er ook onder mijn berichten gezet. Nog een week en dan weet ik het zeker. Positief denken.