Vandaag CD 8 mijn eerste ovutest gedaan, en mooi omo wit zou fijn zijn als ze telkens wit blijven en dan BAM positief zijn hihi Ik heb hem om 8:45 uur gedaan; tweede plasje en niets gedronken. Dat moet betrouwbaar zijn toch? Er staat in de gebruiksaanwijzing dat het het beste is tussen 10:00 uur en *** (savonds ergens) maar zo lang kan ik niet wachten met drinken hoor (en ik drink met name in de ochtend gewoon erg veel) Wat denken jullie? Zou rond deze tijd betrouwbaar zijn?
Het is juist niet de bedoeling dat je niks drinkt voordat je de test doet. Dus gewoon ‘s ochtends plassen, daarna ontbijten en gewoon drinken (niet overmatig 4 koppen thee ofzo maar gewoon normaal) en dan eind van de ochtend testen. De urine moet juist niet te geconcentreerd zijn (wat je wel met een zwangerschapstest wilt). Succes!
Dankjewel! Maar er staat bij dat je 2 uur voor de test vochtinname moet beperken. Dus als ik 1 (of 2) kop(pen) thee drink en dan later (10:00 uur) test is het betrouwbaarder? Dan moet ik mijn drinken wel heel erg gaan beperken, normaal heb Ik rond 10:00 uur al ruim een liter gedronken
Als je erg veel drinkt, is je urine heel erg verdund en zou het kunnen dat de test te weinig LH detecteert waardoor je je piek zou kunnen missen
Ik neem aan dat je ‘s nachts niet drinkt, dus dan is je urine in de ochtend teveel geconcentreerd. Daarom moet je niet met de eerste urine testen (of met tweede terwijl je niets drinkt). Dan zou de test ten onrechte positief uit kunnen vallen omdat de urine te geconcentreerd is. Beter na 10 uur testen en met je ontbijt gewoon 1 of hooguit 2 koppen thee/water/wat dan ook nemen. Mag ik vragen waarom je zo overmatig veel drinkt? Dat is nl ook niet gezond.
Gezien mijn gewicht moet ik zo'n 3 liter per dag drinken,en daar kom ik anders niet op. Ik ga proberen bij mijn ontbijt gewoon 1 mok thee te drinken en dan rond 10 uur te testen. Dan moet het goed komen lijkt me
Ik heb bij ovulatietesten juist nog nooit iets aan mn vochtinname veranderd. Gewoon sochtends glas water, kop thee, kop koffie en dan rond 10:00 testte ik.
Ik test enkel in de avond rond 7 uur.. vanaf middag pauze (3 a 4 uur) drink ik vrijwel niks meer. In de middag test ik ook wel eens in het weekend dan of als ik thuis ben
Ik houd er eigenlijk geen rekening mee (hoeveelheid die ik drink). Ze zijn tot nu toe altijd positief geworden als mijn eisprong eraan kwam. Ik drink geen liters op een dag dus daar zou ik wel rekening mee houden. Ik test vaak eind van de ochtend en als mijn eisprong eraan lijkt te komen eind van de middag nog een keer. Nu had ik deze oploop. En als ik nog een soort van twijfel doe ik de cd ovu test to be sure.