eerste test gedaan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stretchfield, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Met vlagen misselijk, hoofdpijn, buikkrampen, druk tijdens plassen.. Ik heb het allemaal gehad. Of het nu ontpillings verschijnselen zijn of tekenen dat ik zwanger ben dat laat ik in het midden.

Ik heb geen normale cyclus gehad en we zijn gewoon na het stoppen met de pil begonnen met klussen. Om toch een richtlijn voor testen aan te houden ben ik vanuit gegaan dat me cyclus wonder boven wonder direct normaal zou zijn en dan zou ik 14 juni moeten testen.
    Maar ja met al die kwalen heb ik het gevoel dat het toch gelukt is, al weet ik dat die kans erg klein is.. Maar we zouden de 14e pas gaan testen. Tot gisteren...

Laten we maar testen zei me man, dus wij hup naar boven test gepakt en getest... En wat duren die 5 minuten dan lang... (kv 2v5). Na 5 minuten niks, geen tuur, geen twijfel, gewoon spierwit. Eigenlijk wat ik al had verwacht dus die zwangerschap zal wel tussen me oren zitten en de kwalen zullen wel van het ontpillen zijn.
    Iedereen waarschuwde al, wacht nu maar zo meteen ben je teleurgesteld en ben je eigenlijk wel zwanger maar is het niet te meten. Maar ja net als vele anderen toch niet kunnen wachten waardoor ik nu toch ligt teleurgesteld ben. In mezelf, in de uitslag.

14 juni gaan we als nog een test doen als ik nog niet ongi ben en daarna zien we wel wanneer ik ongi wordt. Ik denk dat ik dan om de 2 weken ga testen ofzo.

*gefrustreerd*

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Meid!! Adem in en adem uit! Je bent nog niet eens een maand na je onttrekkingsbloeding ;) voor een test, al zou je een direct regelmatige cyclus hebben en zwanger zijn, is het sowieso veel te vroeg!!!

Geduld is een schone zaak! Gewoon rustig afwachten, het kan gemiddeld een jaar duren hé?! Gewoon rustig afwachten (en ja dat kan echt in die eerste maanden, ook als je heel graag wilt!) en als je meer inzicht wilt hebben in je cyclus, zal je toch moeten beginnen met tempen en/of ovulatietesten.

En alle klachten, kunnen naast ontpilklachten, zwangerschapsklachten, ook nog eens standaard, na eisprong klachten zijn ;) die zeggen gewoon niks. Behalve dat je hormonen in je lijf bezig zijn!

Relaxt! :cool:

3. Mamasaar

Mamasaar Actief lid

1 jun 2015
    105
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahaha, het is alsof ik mezelf hoor praten, twee jaar geleden. Bij mij duurde het drie maanden voor ik weer normaal ongesteld werd na de pil. Drie maanden dacht ik elke week dat ik zwanger kon zijn en elke keer weer een teleurstelling. Ik snap zo goed waar je nu door heen gaat! Probeer afleiding te zoeken, ga leuke dingen plannen en genieten van al het leuks. Dan gaat te tijd veel sneller en voel je je een stuk fijner dan nu.
    En inderdaad, symptomen zijn niet erg betrouwbaar. Daar kun je beter niet te veel op vertrouwen, hoe lastig dat ook is. Oja, ik vind het vooral leuk en fijn om te praten over alles. Dus in real life of zoals dit, via het forum. Gewoon leuk, en fijn om af en toe frustraties te kunnen delen. Lekker doen dus :)
    succes ;)

4. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Het is inderdaad fijn om het gewoon even van me af te kunnen schrijven. Natuurlijk deel ik het met mijn man maar voor de rest weet niemand in de omgeving dat er zijn gestopt met de pil. Ik kan er verder met niemand over praten en als dat al zou kunnen is het nog maar de vraag of die persoon het zou begrijpen..
    Hier zitten wel meerdere mensen in zo'n situatie en dat maakt het stuk makkelijker.

@pandavliegen: Wanneer is het dan niet meer te vroeg? Ik ben niet van plan iedere week te testen en dan over paar maanden gewoon ongesteld te worden en tot die tijd allemaal teleurstellingen te krijgen..

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    In principe op of net na je NOD. Ik zou als ik jou was, als nod aanhouden, de dag dat je normaal gesproken met de pil ongesteld had moeten worden, en als je die dag niet ongesteld wordt, de ochtend er na een testje.

ik weet dat het forum vol zit met dames die liefste voor de eisprong al testen of het gelukt is ;) maar het heeft weinig zin. Een positieve test op 4 dagen voor je nod, zegt niks, en evenveel als een negatieve test. Je maakt jezelf vooral gek denk ik.

Naja, je voelt het nu, je hebt negatief getest, wat heel logisch is, want als het gelukt is, is je hcg nog zo laag, dat een test niet positief uitslaat, maar je voelt je gefrustreerd (logisch) en teleurgesteld, terwijl de test niks zegt.. je bent niks wijzer als voor de test ;)

hoe lastig ook.. geduld geduld geduld! (en ik weet hoe lastig het is, wij wachten al meer dan 2,5 jaar ;)) en inderdaad, zoek afleiding, plan leuke dingen :).

En hou rekening mee, dat de eerste natuurlijke cyclus lang kan duren.. zou dan gewoon elke 2 weken test oid. Want je kan natuurlijk, ook met een lange cyclus wel zwanger worden. Ik heb mijn eerste test gedaan na 8 maanden ;). mijn cyclus was wel snel op de rit, (maar was al 10 jaar van de pil af, had koper spiraaltje) eerste maand duurde 40 dagen en daarna wisselend tussen de 26 en 40 dagen.

6. Cins

Cins Actief lid

13 mei 2015
    281
    1
    16
    Amersfoort
    Als ik jou was zou ik eerst eens beginnen met je temp opnemen. Dit geeft je al een heel goed inzicht in je cyclus, testen is soms niet eens meer echt nodig dan.
    Ik ben, nadat ik gestopt ben met de pil, direct gaan tempen en zag dan ook dat ik na twee weken een stijging had (ovulatie) en dat mijn temp twee weken daarna weer ging zakken (niet zwanger dus). Er zat een regelmaat in dus. Toen ik dat wist ben ik rond de tijd dat ik de temp stijging (ovulatie) verwachtte ovu testjes gaan doen. Zo kom je iedere keer weer een stapje verder en krijg je meer duidelijkheid, zonder dat je iedere week een (teleurstellende) zwangerschapstest moet doen (wat ook nog eens behoorlijk in de kosten kan gaan lopen).

En voor wat betreft je teleurstelling, probeer echt je verwachtingen bij te stellen. Je hebt voor je 30e levensjaar slechts 20% kans per keer dat je zwanger raakt (na je 30e zelfs maar 10%). Slechts 30% van de stellen is in de eerste drie maanden zwanger maar 70% binnen een half jaar (en 80% binnen een jaar). Het is dus niet raar dat het de eerste keer niet gelukt is.
    Probeer je verwachtingen wat realistischer bij te stellen, als in 'ik hoop dit jaar zwanger te worden' (en dus niet elke keer focussen op 'deze maand MOET het gebeuren'). Daar wordt je zelf veel gelukkiger van!

Succes!

7. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Toen ik stopte met de pil werd ik ook direct na een maand ongesteld waardoor ik dacht dat ik een normale cyclus had.. tevergeefs. Die ongesteldheid was nog door de hormonen van de pil in mijn lichaam.
    Ik ben daarna 8 maanden niet ongesteld geweest. Erg frustrerend en ik dacht dat er wat mis was met mij.

Na 8 maanden kwam het ineens op gang. Ik ben nooit meer aan de pil gegaan wat een troep!
    Gelukkig wel regelmatig waardoor ik direct zwanger raakte toen mijn vriend en ik voor een kindje gingen.

8. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    ik ga de 14e gewoon weer testen en daarna om de twee weken denk ik.

Deel Deze Pagina