Druppeltje vocht/melk uit tepel. Wie herkent dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Renske6, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renske6

Renske6 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik zit inmiddels op 13dpo (morgen dus NOD) en we zijn nu ongeveer 10 maanden bezig om zwanger te worden.
    Ik durf geen testen meer te doen,, bang voor een teleurstelling,, Ik heb mezelf dus voorgenomen om maar gewoon te wachten tot ik ongesteld word.

Ik heb afgelopen donderdagavond een steek (niet pijnlijk) in mijn linker onderbuik/lies gevoeld en de volgende dag dezelfde steek in mijn rechter onderbuik/lies. Ik hoopte natuurlijk dat dit bandenpijn was, dat het mijn baarmoeder is die begint te reageren.
    Verder heb ik helemaal geen klachten, maar wel elke keer het gevoel dat ik ongesteld ga worden. (al vanaf donderdag drukkend/aanwezig gevoel in de onderbuik, beetje zoals menstruatiepijn. Dit gevoel komt en gaat met vlagen)...

Nu sta ik net in de badkamer, ik voel eens aan mijn borsten (nee, ze zijn echt niet gevoelig denk ik bij mezelf,, ik ben vast niet zwanger),,, Ik knijp nog eens in mijn rechter tepel en ineens een grote druppel melk/vocht?!?!?! Ik schrok ervan en deed gelijk mijn shirt weer naar beneden, hier zit nu een vlekje in, dus ik heb het me niet verbeeld. Haha!

Ik wou het nog een keer proberen, maar toen lukte het niet meer! Ik heb dit nog nooit eerder gehad!!! Ik hoop zo dat dit een positief teken is!!

Herkent iemand dit en had je toen ook een positieve zwangerschapstest???

2. dml

dml Actief lid

24 dec 2014
    474
    16
    18
    NULL
    NULL
    Heb het gehad toen ik zwanger bleek, maar ook toen ik niet zwanger was...
    Mss heeft t wel iets te maken met hormonen oid??

Ik voel ze ook regelmatig om ook maar een klein gevoeligheidje te voelen hahaha

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Ik heb even gegoogled en kwam hier op uit. Dus volgens mij zegt het niet perse zo veel :)

Oorzaken tepelafscheiding
    Tepelafscheiding kan een natuurlijke oorzaak hebben. Zo krijgen sommige vrouwen vlak voor, tijdens of na hun menstruatie een heldere, waterige en soms groene of colakleurige afscheiding uit hun tepels. Deze afscheiding wordt vaak opgewekt door sport of seksuele stimulatie. Aan het begin van de zwangerschap kan een melkachtige tepelafscheiding optreden. Dit is een volkomen normaal en onschuldig verschijnsel.

(Bron:Tepelafscheiding: afscheiding uit tepel, melkachtig, bloed | Mens en Gezondheid: Aandoeningen)

4. Renske6

Renske6 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Het was melkachtig (ik ben verpleegkundige op de kraamafdeling dus weet goed how moedermelk eruit ziet 😉) Dit zag hetzelfde eruit,,, Ik hoop dus dat het een teken is van een beginnende zwangerschap,, we wachten af!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoop het heel erg voor je.
    Hier bij beide zwangerschappen kwam de melktoevoer pas in het 3e trimester op gang trouwens.

Het kan ook wijzen op een te hoog prolactinegehalte wat het zwanger worden juist kan bemoeilijken, dus houd het wel goed in de gaten!

6. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Sorry ik heb het ook vlak voor mn NOD...
    Maar hoop voor jou natuurlijk dat het een zwangerschap betekend!

7. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Dit was mijn eerste zwangerschapssymptoom:D

8. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Kneep je de voorbije maanden ook in je tepels rond dit tijdstip in je cyclus en kan je dus vergelijken met de voorbije rondes?

Ik had het namelijk vanaf ik gestopt was met de pil en enkel bij knijpen erin. Betekende niet zwanger bij mij. (Al duim ik natuurlijk dat het bij jou wel een teken kan zijn!)

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier had ik het een keer tijdens het gebruik van de minipil en verder alleen als ik zwanger ben. maar kan ook gewoon zomaar zijn. zal voor je duimen!

10. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    hopelijk is het een symptoom :) bij mij is het in ieder geval zelfs nu nog niet op gang :p

11. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb dat dus ook. en ben er mee naar de ha geweest. die vertelde mij dat het door hormonen kan komen. en er zijn ook vrouwen die dat gewoon hebben. zolang er geen bloed bij komt en je menstruatie normaal is (zoals gemiddeld) dan is er vrijwel niks aan de hand. maar omdat het dus ook aan de prolactine kan liggen (zoals hier boven beschreven) toch maar even bloed laten prikken (ook omdat ik dat zelf wilde). mijn schildklier word ook gelijk mee getest, of te kijken of die ook normaal functioneert.

al met al ben ik eigenlijk best gerustgesteld door de beste man.

ik wilde jullie deze informatie niet onthouden :)

Deel Deze Pagina