eerste time-out een feit!!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jette01, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    nou meiden onze eerste time-out is echt een feit, gisteren was dominique zo vervelend, huilen, aandacht vragen, aan je hangen, boos doen pfff erg vermoeiend maar toen pappa haar op de arm nam gaf ze hem toch een pets in het gezicht :$ toen was de maat vol.
    Ik heb haar in de box gezet en gezegd dat slaan echt niet mag!
    Haar even genegeerd (erg moeilijk hoor) maar toen gevraagd op haar hoogte of ze nu weer lief zou doen en door de tranen heen huilde ze jaaahhha aaaa mmaammmaaaa! mijn hart smolt, en ik heb haar er uit genomen, moet zeggen dat het daarna een stukje beter ging!!!

hebben jullie hier ook ervaringen mee??

jette

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oh ja hoor!

Hier staat Youri meerdere malen per dag in de hoek om zulke redenen ;)

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gelukkig nog nooit gehad , maar ja je weet nooit wat er nog komen kan

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohwja hier ook, peuterpuberen is een feit hierzo!
    Vandaag nog 2x op de gang gezeten. Werkt gelukkig goed

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ja hoor, Rick heeft hier ondertussen ook al aardig wat hoeken van dichtbij bekeken.

Soms hebben ze het gewoon nodig om uit zo'n klierbui te komen.

6. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ja hoor, mijn dochter gaat vaak al zelf mokkend naar haar hoekje toe als ze weer eens op haar kop heeft gekregen. Zelfs als het niet echt nodig is! Een echte drama-queen....

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Heel herkenbaar hoor ;) Zijn hier soms dagen sinds kort dat hij wel eens 3 keer op een dag een time-out heeft! Gelukkig nooit achter elkaar, maar het is echt nodig... Hoort er allemaal bij! Moet wel zeggen dat het gelukkig niet dagen achter elkaar voorkomt ;)

8. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

Hier ook hoor!! Laura (2,5) staat regelmatig op de gang! En het werkt prima. Ze is daarna weer (heel eventjes) zo lief als het maar kan. Blijven doorzetten. We hebben het allemaal nodig.

9. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    okay gelukkig dacht al dat ik de enigste was, hoe lang laten jullie de kindjes dan in een hoek / gang staan??

jette

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hoe oud is je kindje?

Ik gebruik de time-out alweer een hele poos. Zelfs al toen ze 1 jaar was. En je laat haar haar leeftijd in minuten op de time-out plek staan. Dus 1 jaar=1 minuut, 2 jaar=2 minuten etc..

Zelf zou ik niet voor de box kiezen als time-out plek. De box moet een veilig plekje zijn en geen straf plek. Dan liever in een hoek of op de onderste trede van de trap. Komt ze eraf, dan elke keer weer terug zetten, zonder tegen haar te praten. Net zo lang tot het kwartje valt. Pas vanaf het moment dat ze blijft staan, laat je de tijd ingaan...

11. Tink

Tink Niet meer actief

Grappig, hier toevallig ook afgelopen week voor het eerst. Muppie deelde haar grote broer een mep uit en dat zag ik. Heb haar 1 minuut op de deurmat gezet (dat is hier het vaste time-out plekje) en gezegd dat slaan echt niet mag.

Dat nog eens herhaald toen ik haar weer ging halen, en toen zei ze: "Aai?" Ja, aaien is lief! Dus toen kreeg broer een aai, en op de koop toe nog een kusje én een hand ;)

12. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    De deurmat hier is ondertussen een hoek geworden , de deurmat werd een bootje.
    Hier werkt het ook prima en na dat ze in de hoek heeft gestaan gaan wij op onze knieeen en leggen haar uit wat er niet goed ging.
    Soms staat ze meerdere keren in een hoek soms dagen niet.

13. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    tja wat je zegt over de box is natuurlijk ook zo, hmmm nog niet over na gedacht, ze zit normaal nooit meer in de box alleen als ik eventjes mijn handen vrij moet hebben maar dat is bijna nooit!

moet zeggen dat ze nu weer veel rustiger en liever is, denk dat ze een soort van fase weer gehad heeft, ze zegt ineens veel meer woordjes, ook zegt ze al mijn laatste woorden na!

op de trap is geen optie dan klimt ze naar boven!!!

jette

Deel Deze Pagina